• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1
    CB1982 skrev 2015-02-01 21:27:15 följande:

Hej!

Var på Nordic Ivf center i Malmö i onsdags för äggplock och i fredags fick jag ett super ägg tillbaka som dom kallade det

Detta är vårt andra försök på denna klinik, förra slutade i utomkvedshavandeskap för ett av embryot medans embryo nummer 2 satt rätt men förlorade tyvärr det med.

Nu hoppas vi på att det ska gå rätt hela vägen denna gången. Har testdag den 17/2.

Jag tycker att dom är avslappnade och tar sig verkligen tid för en, har ni samma uppfattning?

Välkommen hit och ett stort lycka till. Vad tråkigt att inga av embryona ville hela vägen förra gången. :-/
  • Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-02-02 15:50:25 följande:

Hej jag hoppar in här, sambon har äntligen gått med på att göra syskonförsök (sonen blev till via icsi på Rmc Malmö). Hur är Nordic? Vet någon om det är en kö innan man får börja?

Välkommen hit. Jag gillar Nordic väldigt mycket. De har bättre tid för en och lyssnar på alla frågor man har. Vi har aldrig upplevt någon kö. Så det är nog bara att köra på. Lycka till! :)
  • Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2015-02-02 15:56:11 följande:

Har tagit sprutor i tre dagar nu, kände mig svullen i äggstockarna efter bara två dagar. Så det känns som att äggblåsorna växer Glad
    Ska på VUL på fredag så det känns bra. Jag känner mig rätt så avslappnad denna gången. Är lite trött på kvällarna, så det är lite jobbigt att vänta till 21:30 som är min tid att ta sprutan. 

MålaMi­ttHjär­ta
    Jag tycker att Nordic är super, väldigt mycket trevligare ställe än RMC. När vi skulle börja så var där ingen kö, det vara bara att dom skulle hinna ta prover, göra ett VUL för att se att allt såg bra ut och skriva ut mediciner. Men det gick snabbt Glad

Ett stort lycka till med VUL på fredag. Hoppas allt ser bra ut. Det låter ju bra att du redan känner av äggen. :)
  • mom2012

Kul de här hormonerma.......upp väldigt tidig morgon i mrgn och gubben skulle söva dottern. Men det blev skrik och gråt och jag hade inte tålamod för det just ikväll....så jag avbröt och sa väl ngt i stil med "att det alltid ska va tårar när du gör detta" och då blev han såklart arg och ja resten förstår ni. Kuuuuul avslut på kväll inför äggplock i morgonbitti. Suck.... Borde finnas en ivf skola för partners så de är mer insatta i hur man mår och hur humöret lever loppan i kroppen. Någon annan som tycker det är slitigt på hemmafronten pga ivf?

• Libra1
    mom2012 skrev 2015-02-02 20:19:17 följande:

Kul de här hormonerma.......upp väldigt tidig morgon i mrgn och gubben skulle söva dottern. Men det blev skrik och gråt och jag hade inte tålamod för det just ikväll....så jag avbröt och sa väl ngt i stil med "att det alltid ska va tårar när du gör detta" och då blev han såklart arg och ja resten förstår ni. Kuuuuul avslut på kväll inför äggplock i morgonbitti. Suck.... Borde finnas en ivf skola för partners så de är mer insatta i hur man mår och hur humöret lever loppan i kroppen. Någon annan som tycker det är slitigt på hemmafronten pga ivf?

Det måste vara jobbigt när man inte får förståelse. Jag har tur som har en man som är ganska förstående. Oftast i alla fall. Mår jag dåligt så varnar jag honom innan och försöker hålla mig undan. Han förstår att det är tufft och att hormonerna lever rövare i kroppen. Att man inte är sig själv. Men ibland önskar man att han var ännu mer förstående. Men det är ju såklart svårt för dem att veta hur det känns.

Hoppas att allt går bra imorgon!!!
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-02-02 16:36:12 följande:
    Välkommen hit. Jag gillar Nordic väldigt mycket. De har bättre tid för en och lyssnar på alla frågor man har. Vi har aldrig upplevt någon kö. Så det är nog bara att köra på. Lycka till! :)
    Tack för svaret :)
    Ska bli spännande att försöka igen, skulle egentligen gjort ett frysförsök för 1.5 år sedan men ägget klarade inte upptiningen. Nu blir det istället att börja om på nytt, lite nervöst hur man ska klara av processen med en energisk 3 åring hemma (och trotsig) Sen hoppas jag såklart att det inte ska krocka med mina studier med men ja hoppas mina kurskamrater/lärare har förståelse isf. 
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • Sindyrella1983

Ligger hemma och funderar på det här försöket och det jag tänker på är antal embryo. När jag pratade med Pia inför detta så sa jag att vi vill ha tillbaka två embryo. Hon kan tänka sig två på dag två eller tre men inte två blastocyster. Så vad väljer man om vi får välja? Ett på dag fem eller två på dag två eller tre ???

• Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2015-02-03 20:15:24 följande:

Ligger hemma och funderar på det här försöket och det jag tänker på är antal embryo. När jag pratade med Pia inför detta så sa jag att vi vill ha tillbaka två embryo. Hon kan tänka sig två på dag två eller tre men inte två blastocyster. Så vad väljer man om vi får välja? Ett på dag fem eller två på dag två eller tre ???

Det är så svårt det där. Våra klarar sig aldrig så långt så för oss var valet lite enklare. Vi tog 2 sist.
  • mom2012

Säger som libra1. Vi har aldrig fått blastocyster på våra embryos. Hade vi fått blastocyster hade jag nog valt dag 5, 1 st och frysa om det fanns fler fina. I mitt fall där vi har många misslyckade ivf kanske de vågat chansa med 2 blastocyster. De avgör nog lite från fall till fall.

När.plockade ni äggen?

• mom2012

Nervöst.... 11 äggblåsor blev 8 ägg, varav 6 va mogna....av dessa verkar minst 2 befruktats och delats normalt. Vågar inte hoppas på att det blir återföring i morgon. Hade hoppats på iaf 5 befruktade. Men vi får glada för dessa två och hålla tummarna.

Hur har era siffror sett ut från äggplock? Antal äggblåsor, antal mogna, antal befruktade?

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö