• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • 2014bebis
    Libra1 skrev 2015-01-30 13:52:50 följande:

Ska göra den på tisdag.

Idag sitter jag på gynakuten med extrema menssmärtor. Aj aj! :-/

Men fy vad jobbigt. Hoppas det blir bättre fort. Krya på dig kram
  • mom2012

Libra1 du hade endometrios som jag? Hoppas du får snabb hjälp.

Idag va jag på vul och höll på att svimma, de 5 äggblåsorna hade blivit många fler. Tar inte ut ngr i förskott då många äggblåsor va tomma sist.

Ägguttag på tisdag.

• Libra1
    mom2012 skrev 2015-01-30 16:36:11 följande:

Libra1 du hade endometrios som jag? Hoppas du får snabb hjälp.

Idag va jag på vul och höll på att svimma, de 5 äggblåsorna hade blivit många fler. Tar inte ut ngr i förskott då många äggblåsor va tomma sist.

Ägguttag på tisdag.

Lycka till på tisdag! :)

Både jag och IVF-läkarna misstänker endometrios skarpt. Har inte blivit utredd. Men jobbar på det. Läkaren på gynakuten tog mina smärtor på allvar och skrev ut bra medicin. Har antagligen fått endo på ändtarmen. Det gör så sjukt ont. :(
  • mom2012

Har aldrig hört om blödningar av endo i ändtarmen. Fick min diagnos 2009 efter ooeration och vävnadsprov. Låter fruktansvärt smärtsamt. Styrka till dig!

Den jäkla sjukdomen har tagit över äggstockarna på mig.En hel körd och en starkt påverkad. Detta känns som sista chansen för ivf.....

• Libra1
    mom2012 skrev 2015-01-31 23:27:55 följande:

Har aldrig hört om blödningar av endo i ändtarmen. Fick min diagnos 2009 efter ooeration och vävnadsprov. Låter fruktansvärt smärtsamt. Styrka till dig!

Den jäkla sjukdomen har tagit över äggstockarna på mig.En hel körd och en starkt påverkad. Detta känns som sista chansen för ivf.....

När man läser om det så är det lätt att det sätter sig där eftersom det är längst ned i buken. Men svårt att bevisa kanske. Läkaren (på VC) såg inget med ett rektoskop i alla fall. Kan man se endo bra med magnetröntgen? Vill inte gärna göra en titthålsOP.

Usch vad hemskt! Där har jag inget tydligen. Än så länge i alla fall. Hoppas det går bra med IVF ändå.
  • mom2015

LIbra1. Kanske kan man se de sk. "härdarna" på MR men jag tror inte man kan se de sk. "adherserna" (sammanväxtningarna, de är liksom glasartade i färg). Erbjuder din läkare dig en köplats för titthål så kanske du ska tacka ja, så du får hjälp med vad det är som är galet. Jag har gjort titthål och det gör absolut inte ont, stora snittet la min läkare i naveln och så har jag pyttesmå två streck (max 1 cm) på magen. Du får gärna skriva privat mess om du vill prata mer om Endo och titthål mm. .

Hoppet är det sista som överger Äggplock tisdag!

• mom2015

Någon här inne som är i ungefär samma fas som mig? Vore skönt att få följas åt med någon.... det är så ensamt med alla tankar kring ruvningen mm. Jag tycker ruvningen är den tuffaste tiden på en behandling, man slits mellan hopp och förtvivlan när hormonerna lurar en att få graviditetskänslor.

Ikväll är det dags för ägglossningssprutan  och nästa vecka är det äggplock.

• CB1982

Hej!

Var på Nordic Ivf center i Malmö i onsdags för äggplock och i fredags fick jag ett super ägg tillbaka som dom kallade det

Detta är vårt andra försök på denna klinik, förra slutade i utomkvedshavandeskap för ett av embryot medans embryo nummer 2 satt rätt men förlorade tyvärr det med.

Nu hoppas vi på att det ska gå rätt hela vägen denna gången. Har testdag den 17/2.

Jag tycker att dom är avslappnade och tar sig verkligen tid för en, har ni samma uppfattning?

• MålaMittHjärta

Hej jag hoppar in här, sambon har äntligen gått med på att göra syskonförsök (sonen blev till via icsi på Rmc Malmö). Hur är Nordic? Vet någon om det är en kö innan man får börja?

Mamma till världens sötaste Elvis
  • Sindyrella1983

Har tagit sprutor i tre dagar nu, kände mig svullen i äggstockarna efter bara två dagar. Så det känns som att äggblåsorna växer Glad
    Ska på VUL på fredag så det känns bra. Jag känner mig rätt så avslappnad denna gången. Är lite trött på kvällarna, så det är lite jobbigt att vänta till 21:30 som är min tid att ta sprutan. 

MålaMi­ttHjär­ta
    Jag tycker att Nordic är super, väldigt mycket trevligare ställe än RMC. När vi skulle börja så var där ingen kö, det vara bara att dom skulle hinna ta prover, göra ett VUL för att se att allt såg bra ut och skriva ut mediciner. Men det gick snabbt Glad

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö