• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Sindyrella1983

mom2012ovi har inte gjort äggplock än. Blir nästa vecka om allt ser bra ut.

vi har fått lite olika resultat på våra 4 försök , men senast hade jag ca 20 äggblåsor, 10 ägg, 7 mogna och 7 befruktade. alltså 100% befruktningsgrad.

• Libra1
    mom2012 skrev 2015-02-04 18:53:09 följande:

Nervöst.... 11 äggblåsor blev 8 ägg, varav 6 va mogna....av dessa verkar minst 2 befruktats och delats normalt. Vågar inte hoppas på att det blir återföring i morgon. Hade hoppats på iaf 5 befruktade. Men vi får glada för dessa två och hålla tummarna.

Hur har era siffror sett ut från äggplock? Antal äggblåsor, antal mogna, antal befruktade?

Håller tummarna!!!

Vi har fått ut:

Ivf1 - 12 ägg, 6 befruktade

Ivf2 - 7 ägg, 2 befruktade

Ivf3 - 14 ägg, 4 befruktade

Ivf4 - 12 ägg, 6 befruktade

Ivf5 - 9 ägg, 6 befruktade

Ivf3 blev det ett till frysen också (2 dagars) och ivf5 fick vi två tillbaka.
  • Libra1

Vattenscanningen gick bra idag. Inget konstigt i livmodern. Skönt! :)

Men pga mina smärtor så måste jag börja äta p-piller ett tag för att se om jag mår bättre. Känns både bra och dåligt. Skönt att lägga egenförsök på hyllan och kanske slappna av mer. Men samtidigt lite tungt att vänta på ett nytt försök. Men vad gör man inte för att slippa ha ont. :-/

• 2014bebis
    Libra1 skrev 2015-02-04 22:43:29 följande:

Vattenscanningen gick bra idag. Inget konstigt i livmodern. Skönt! :)

Men pga mina smärtor så måste jag börja äta p-piller ett tag för att se om jag mår bättre. Känns både bra och dåligt. Skönt att lägga egenförsök på hyllan och kanske slappna av mer. Men samtidigt lite tungt att vänta på ett nytt försök. Men vad gör man inte för att slippa ha ont. :-/

Skönt att det gick bra. Förstår dig precis, fick göra samma sak men pga en cysta. Ta vara på tiden och samla krafter inför nästa försök Hoppas du får lindring fort och slipper ha så ont.
  • 2014bebis
    Sindyrella1983 skrev 2015-02-03 20:15:24 följande:

Ligger hemma och funderar på det här försöket och det jag tänker på är antal embryo. När jag pratade med Pia inför detta så sa jag att vi vill ha tillbaka två embryo. Hon kan tänka sig två på dag två eller tre men inte två blastocyster. Så vad väljer man om vi får välja? Ett på dag fem eller två på dag två eller tre ???

Oj , svårt val. För min del hade jag tagit 2 på dag 2 eller 3, mest för att jag endast fick blastocyster vid 2 tillfällen av 8. Stort lycka till!
  • 2014bebis
    MålaMittHjärta skrev 2015-02-02 15:50:25 följande:

Hej jag hoppar in här, sambon har äntligen gått med på att göra syskonförsök (sonen blev till via icsi på Rmc Malmö). Hur är Nordic? Vet någon om det är en kö innan man får börja?

Jag måste instämma i tidigare svar till dig. Jag tycker personalen på Nordic är fantastiska! Dom lyssnar på en och bryr sig verkligen om dig och hur du mår.  Stort lycka till!
  • Sindyrella1983

Var på VUL idag, allt såg himla bra ut. Slemhinnan 14 mm och 11 st äggblåsor på mellan 12-16 mm. Så det är planerat ÄP på onsdag =) Vi diskuterade även det här med ett eller två embryo och vi kommer långtidsodla om det finns tillräckligt med ägg för att göra det. Och även eventuellt sätta tillbaka två blasto om en är bra och där även är någon som inte är helt perfekt. 
    Känns väldigt bra! 

• Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2015-02-06 14:18:15 följande:

Var på VUL idag, allt såg himla bra ut. Slemhinnan 14 mm och 11 st äggblåsor på mellan 12-16 mm. Så det är planerat ÄP på onsdag =) Vi diskuterade även det här med ett eller två embryo och vi kommer långtidsodla om det finns tillräckligt med ägg för att göra det. Och även eventuellt sätta tillbaka två blasto om en är bra och där även är någon som inte är helt perfekt. 

Känns väldigt bra! 

Det låter ju jättebra. Ett stort lycka till på onsdag. :)
  • mom2012

Sindyrella vilken fin slemhinna. Min va bara 9 mm vid vul och även vid äggplock ...det har jag läst är i underkant men de har inte reagerat på den. Har läst 11 mm o mer är att önska. Men får lita på dem ;)

• Libra1
    mom2012 skrev 2015-02-06 18:59:26 följande:

Sindyrella vilken fin slemhinna. Min va bara 9 mm vid vul och även vid äggplock ...det har jag läst är i underkant men de har inte reagerat på den. Har läst 11 mm o mer är att önska. Men får lita på dem ;)

Jag har hört att en slemhinna under 7 mm är mindre bra samt att den bör vara 3-skiktad.

Min brukar vara 12 mm.
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö