• Anonym (Mittemellan)

Cannabisrökande man!

Jag har ett dilemma. Min man är Cannabisberoende! Jag fick strax innan bröllopet reda på att han röker på. Jag känner att jag motvilligt kan godta att han då och då röker, ungefär på fester men absolut inte som vanlighet. Han erkände dock aldrig självmant utan jag frågade och då svarade han att han gör det sällan. Han fick förklarat av sig att jag inte vill leva med en beroende droganvändare. Efter ett tag visade det sig självklart att han röker på i stort sett varje dag, ibland 2 ggr under dagen. Han säger att han röker mycket mindre än förr. Vi bråkar om detta i perioder sedan orkar jag inte mer. Jag har inte gift mig för att bråka jag vill njuta av livet med honom. Det andra problemet är hans extremt marijuanarökande syster som hela tiden ger honom en massa att röka och han ser upp till henne något extremt. När jag hotat med att gå ifrån umgänget (när vi är med syster o henne man + kompisar som alla röker på) om han röker så gör han det ändå och ja vill inte ställa till med en scen framför alla. Hon vet att jag ogillar marijuana men de skiter hon i. Fine. Men vad som sårar mig är att han väljer sina behov framför mig elt självklart. Vill ej lämna honom. Vad ska man göra? Ska man helt enkelt godta det? Jag kan inte har redan försökt i 2 år! Han har lovat att skära ner ordentligt men säger att han behöver tid vilket är lögn för han har haft 2 år men säger att han fortfarande känner press fårn mig och att jag måste lära mig vänta och acceptera hans sätt.

börjar bli orklös...

• Svar på tråden Cannabisrökande man!
  • frappa
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 22:50:25 följande:
    Och hur vet du det? 

Hänvisa gärna till källa, att du tror något gör det inte mer sant.
    Dessutom så varken känner eller representerar du alla droganvändare eller hur.
    Du svarade på frågan själv, tack!
  • Emelie 491

Jag förstår inte alla som jämför detta med alkohol och ett glas vin på fredagskvällen. Den korrekta jämförelsen skulle ju vara ett-två glas varje kväll, vilket de flesta nog skulle vara betydligt mer obekväma med. Man blir full av alkohol och flummig av röka, och likväl som man inte vill umgås med någon som är full majoriteten av tiden på dag vill man kanske inte umgås med någon som är flummig nästan hela dagen, är det verkligen så svårt att förstå? Och ja, man blir påverkad av röka och det märks på personen. Att påstå något annat är bara löjligt.

• Michelle 341
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 22:50:25 följande:
    Och hur vet du det?  Hänvisa gärna till källa, att du tror något gör det inte mer sant. Dessutom så varken känner eller representerar du alla droganvändare eller hur.

Och hur vet personen som påstod att alla mår psysikt dåligt det då? Tyværr finns ingen forskning på det, ænnu men jag hoppas det kommer... Har dock bott på många olika stællen och træffat enormt många mænniskor som antingen røker, dricker el både och och jag Kan lætt sæga att 99% gør det i rent festsyfte, før att ha kul, dem ær i vardagen nyktra, arbetande och skøtsamma och mår hur bra som helst. Sen finns det såklart dem som mår psysikt dåligt och lever ett kriminell øvrigt liv och det ær tyværr de som representerar cannabisrøkarna på olika avgiftningshem och i fængelser så kan førstå att folk som inte begriper bættre får en skev bild. Skulle vilja sæga så hær : 90% av alla kriminella røker brass, men 90% av alla som røker brass ær inte kriminella.
  • Anonym (olämplig)
    Du ser verkligen inte skillnaden mellan lagliga saker och något som är olagligt?

Jadu TS det är bara att läsa tråden så ser du vilken inverkan droger har på människor.

Lycka till med ditt liv och kom ihåg att dina känslor räknas också, du ska inte behöva anpassa dig till något som får dig att må dåligt.
    Sätter man sina drogbehov före allt annat så har man ett beroende oavsett hur vissa försöker normalisera användandet och säga att det är så ofarligt så och inte påverkar någon vare sig det är användaren eller anhöriga/samhället.

Man undrar verkligen i vilken verklighet vissa lever i när de försöker ursäkta och förklara drogmissbruk - men det är ju så.. det lever i en helt annan verklighet, och till skillnad mot vad de själva tycks vara övertygade om så representerar de inte majoriteten utan endast sig själva dvs droganvändare/droganhängare

• Anonym (olämplig)
    Michelle 341 skrev 2013-12-29 23:00:13 följande:

Och hur vet personen som påstod att alla mår psysikt dåligt det då? Tyværr finns ingen forskning på det, ænnu men jag hoppas det kommer... Har dock bott på många olika stællen och træffat enormt många mænniskor som antingen røker, dricker el både och och jag Kan lætt sæga att 99% gør det i rent festsyfte, før att ha kul, dem ær i vardagen nyktra, arbetande och skøtsamma och mår hur bra som helst. Sen finns det såklart dem som mår psysikt dåligt och lever ett kriminell øvrigt liv och det ær tyværr de som representerar cannabisrøkarna på olika avgiftningshem och i fængelser så kan førstå att folk som inte begriper bættre får en skev bild. Skulle vilja sæga så hær : 90% av alla kriminella røker brass, men 90% av alla som røker brass ær inte kriminella.
    Med andra ord du uttalar dig om de människor du har stött på, en viss skillnad alltså och inget som representerar alla droganvändare.

• frappa
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 23:02:19 följande:
    Du ser verkligen inte skillnaden mellan lagliga saker och något som är olagligt?

Jadu TS det är bara att läsa tråden så ser du vilken inverkan droger har på människor.

Lycka till med ditt liv och kom ihåg att dina känslor räknas också, du ska inte behöva anpassa dig till något som får dig att må dåligt.
    Sätter man sina drogbehov före allt annat så har man ett beroende oavsett hur vissa försöker normalisera användandet och säga att det är så ofarligt så och inte påverkar någon vare sig det är användaren eller anhöriga/samhället.

Man undrar verkligen i vilken verklighet vissa lever i när de försöker ursäkta och förklara drogmissbruk - men det är ju så.. det lever i en helt annan verklighet, och till skillnad mot vad de själva tycks vara övertygade om så representerar de inte majoriteten utan endast sig själva dvs droganvändare/droganhängare

Inte du heller.

För du verkar inte inse att de flesta bryter mot diverse lagar varje dag.

Sen ser jag inget som säger TS kille sätter sitt eget konsumtion av cannabis över allt annat.

Missbruk av cannabis är bra ovanligare än missbruk av alkohol.

Dock verkar du tro att det är tvärtom.

verkar som du skiter i vad sjukvården säger vad som är beroende och missbruk.

Vad gör det som du tror dig stå över sjukvården, är du en professor av nått slag.

Som har bevisat nått?

Nä, jag liter mer på DSM IV och kommande DMS V, än en lekman som dig.

Som har en tydlig agenda.

• Michelle 341
    Anonym (..) skrev 2013-12-29 22:52:08 följande:
    "Eller så kan man använda huvudet och tänka lite längre.. om det inte fanns några cannabisanvändare så fanns det heller inget behov av cannabisförsäljare för vilka skulle de då sälja till."  Fanns det inga bensinstationer skull bilarna inte ha någonstans att tanka.  Eller en ännu bätte.  Om det inte fanns några mataffärer, skulle människor inte äta ? 

Løsningen hade ju varit att i så fall legalisera det så det hade sållts till vuxna mænniskor under kontrollerade former, mataffær, bensintation, systembolag och coffeshops ;) Då hade vi blivit av med alla oansvariga langare och dessytom fått in pengar till samhællet før att vårda dem som inte har sjælvdiciplin nog att inte tønda pipan mer æn ngn gång i veckan. Idag går pengarna rætt ner i langarens ficka och skattemedlen får gå åt de få behandlingshem vi har. Legalisering hade varit slutet før mycket skit, precis som den billiga spriten från tyskland tog død på hembræningen.
  • frappa
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 23:04:45 följande:
    Med andra ord du uttalar dig om de människor du har stött på, en viss skillnad alltså och inget som representerar alla droganvändare.

Så du påstår du vet om hur 1,3MILJONER som använt/använder cannabis representerar.

Intressant, har du mer sagor du kan berätta när du ändå håller på?

• Michelle 341
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 23:04:45 följande:

Ja, precis som personen som påstod att alla som røker har jobbiga tankar dom førsøker bedøva, han verkar dock inte ha træffat på så , många røkare.... alt ær han en av de i minoritet han pratar om och i så fall sjælv suttit på ett hem før missbrukare før DÆR finns dæremot vældigt trasiga sjælar. Men det ær ju de værsta fallen som sitter dær. Tar man en tur på næmndemansgården blir man nog också avskræckt, som tur ær hamnar ju inte majoriteten dær heller.
  • Anonym (olämplig)
    frappa skrev 2013-12-29 23:10:33 följande:

Så du påstår du vet om hur 1,3MILJONER som använt/använder cannabis representerar.

Intressant, har du mer sagor du kan berätta när du ändå håller på?

Jag vet inte om det är en biverkning från ditt tidigare användande eller om det beror på något annat men var någonstans påstår jag att jag vet vad de representerar?

Jag vände mig emot att någon annan inte kan veta eller representera alla droganvändare, jag påstod mig inte känna eller veta hur alla droganvändare resonerar, men du kanske missade det..
Svar på tråden Cannabisrökande man!