• Anonym (Mittemellan)

Cannabisrökande man!

Jag har ett dilemma. Min man är Cannabisberoende! Jag fick strax innan bröllopet reda på att han röker på. Jag känner att jag motvilligt kan godta att han då och då röker, ungefär på fester men absolut inte som vanlighet. Han erkände dock aldrig självmant utan jag frågade och då svarade han att han gör det sällan. Han fick förklarat av sig att jag inte vill leva med en beroende droganvändare. Efter ett tag visade det sig självklart att han röker på i stort sett varje dag, ibland 2 ggr under dagen. Han säger att han röker mycket mindre än förr. Vi bråkar om detta i perioder sedan orkar jag inte mer. Jag har inte gift mig för att bråka jag vill njuta av livet med honom. Det andra problemet är hans extremt marijuanarökande syster som hela tiden ger honom en massa att röka och han ser upp till henne något extremt. När jag hotat med att gå ifrån umgänget (när vi är med syster o henne man + kompisar som alla röker på) om han röker så gör han det ändå och ja vill inte ställa till med en scen framför alla. Hon vet att jag ogillar marijuana men de skiter hon i. Fine. Men vad som sårar mig är att han väljer sina behov framför mig elt självklart. Vill ej lämna honom. Vad ska man göra? Ska man helt enkelt godta det? Jag kan inte har redan försökt i 2 år! Han har lovat att skära ner ordentligt men säger att han behöver tid vilket är lögn för han har haft 2 år men säger att han fortfarande känner press fårn mig och att jag måste lära mig vänta och acceptera hans sätt.

börjar bli orklös...

• Svar på tråden Cannabisrökande man!
  • frappa
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 23:21:01 följande:
    Jag vet inte om det är en biverkning från ditt tidigare användande eller om det beror på något annat men var någonstans påstår jag att jag vet vad de representerar?

Jag vände mig emot att någon annan inte kan veta eller representera alla droganvändare, jag påstod mig inte känna eller veta hur alla droganvändare resonerar, men du kanske missade det..
    Exakt vad du gjorde, svar på frågan istället.

Du verkar tycka dig representerar alla cannabiskonsumenter, med dina felaktiga slutsatser.
  • frappa
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 23:27:03 följande:
    Ja för din agenda är inte tydlig alls..

Sen undrar jag om du överhuvudtaget har tagit till dig TS känslor och tankar, eller du kanske bara körde på i syfte med att propagera för droger?
    Det spelade kanske  inte så mycket roll vad TS handlade om bara att det hade ordet cannabis i det? Annars upplever ju TS det som ett stort problem att sambon använder cannabis så mycket som han gör, han vill heller inte minska på användandet fast TS mår dåligt av det, så vad tycker du han värdesätter mest TS eller sina droger?

Och oavsett vad du tycker och tänker så är cannabis olagligt, plus av  de som använder cannabis tvivlar jag starkt på att majoriteten har fått det av sjukvården, eller vad tror du?
    Står du över sjukvården? är du läkare eftersom du självmedicinerar dig med droger?

Min agenda är saklighet, logik och fakta.

Verkar som detta är svårt för dig att greppa.

TS, syn ändrade sig med hennes vetenskap om hans konsumtion, allt verkade rätt bra före denna vetenskap.

Ja, cannabis är olagligt, detta har vi ett flertal påpekat för dig.

Och hyckleriet du har.

• Anonym (olämplig)
    frappa skrev 2013-12-30 00:36:13 följande:
    Exakt vad du gjorde, svar på frågan istället.

Du verkar tycka dig representerar alla cannabiskonsumenter, med dina felaktiga slutsatser.
    Se vilken skillnad det blev när du sa att jag verkar tycka mig representerar (något jag alltså inte har gjort),
    sen att det är 'felaktiga slutsatser' är ju din åsikt, dvs det är din slutsats det betyder inte nödvänditgvis att det är så.
  • Anonym (olämplig)
    Michelle 341 skrev 2013-12-30 00:28:04 följande:

Inget av det ær varken dumt el farligt om det brukas med måtta och inte missbrukas, det skulle finnas ett slags "brukarkort" så de som inte kan hantera det på ett bra sætt blir førbjudna att anvænda det. Typ samma princip som med djurførbud. Då hade man kunnat bura inhustrumisshandlande fyllegubbar varje gång de børjar dricka. Ett bra sætt att komma åt den negativa sida på både alkohol och cannabis.
    Jag kan hålla med dig om att det skulle behövas ett slags lämplighetskort över många saker då skulle man bli av med en massa dåliga djurägare, föräldrar, äkta makar osv
    (se vi kan faktiskt vara överens om vissa saker)

Det är ju också just de negativa sidorna med droger som gör att samhälle/människor finner vissa dem omoraliska/olagliga osv,  fast konstigt nog då inte drogen alkohol som kostar samhället enorma summor för att inte nämna hur de skadar människor, det är konstigt hur man motiverar att en sak är dålig medan den andra är acceptabel?

Men det är en annan tråd och nu avslutar jag den här debatten för ikväll med ett litet plus i att två människor med olika åsikt kan komma överens om något.

Gott nytt år och god fortsättning
  • frappa
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 23:52:33 följande:
    Ni talar inte bara av erfarenhet ni försöker även berättiga ert användande.

Man kanske ska fundera på om ens 'erfarenhet' kan ha inverkan på det objektiva tänkandet? men ni med 'erfarenhet' kanske inte har tänkt så långt..

Har ni även funderat på vilken erfarenhet anhöriga har av droganvändare, hur det ibland kan drabba dem? fast deras erfarenheter kanske inte räknas så mycket som era.. varje gång någon skriver på FL angående en anhörig som brukar droger så är det någon med 'erfarenhet' där och talar om sanningar och fakta mm, ni bryr er ju inte ett dugg om erfarenheter så länge de inte gagnar eran syn på saken.

Slutsatsen för mig är att du uppvisar ett beteende som representera inte bara en droganvändare men även en översittare som har slut på argument och då faller till att använda sig av uttryck för att förminska andra.

Du uppvisar även lite drag av aggressivitet, om det är pga av droger eller personlighet låter jag dock vara osagt.

Handlar inte om nått berättigar av en konsumtion av cannabis.

Utan vi alla har berättat för dig av olika orsaker vi har valt bort alkohol eller mediciner för smärta.
    Prata om objektivt tänkande och det du säger, är bara hyckleri från dig IGEN!
    Anhöriga som som jag har bra erfarenhet av.

Är att min kvinna sa en sak och hemskt det var.

Sen frågade henne om vad som ändrat sig, det var en lång tystnad.

Efter den tystnaden så drog hon till annat rum.
    När hennes ilska att ha fel, så visade det sig att hon inte kunde märka en negativ skillnad från då före.

Till efteråt när jag tog cannabis för smärtan.

det visade sig att hon sen även sa jag var piggare och gladare.

Inte så konstigt, för från att vaknat 20-50ggr per natt, till sova hela nätter.

Gjorde mig piggare och gladare, för när jag vaknade så mycket på nätterna.

Gjorde mig trött och ibland otrevlig,

• frappa
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-30 00:01:34 följande:
    Min åsikt är att majoriteten av de som använder droger inte gör detta pga av att de mår dåligt fysiskt eller psykiskt,

Någonstans kan jag mer förstå de som gör det för att de mår dåligt pga av sjukdom (även om jag som sagt tycker att det ska regleras och skötas av läkare mm) än de som gör det av samma anledning som t ex de som festar med alkohol.

Inte din åsikt bara utan är så, att det är så att de flesta som konsumerar cannabis.

Gör det vid valda tillfällen, för få guldkant i sin tillvaro.

Som andra tar sig ett par glas vin eller öl.

• frappa
    Bambio skrev 2013-12-30 00:05:50 följande:

Ha ha! Så jäkla klassiskt! Det är så typiskt pundare att snacka på detta vis. Ni vet bäst, ni är missförstådda, cannabis är ofarligt och borde legaliseras osv.... Cannabisanvändare kommer även alltid med argumentet att alkohol är farligare. Sluta och rök på och bli politiker ist då! Skillnaden mellan en kass från systemet och en väska full med knark är iaf tydlig i min hjärna,( jag har förvisso inte sabbat den genom att röka på) man utför en brottslig handling med den ena!

Nu var ju det cannabis och inte amfetamin vi pratar om här.

Alkohol är farligare, det är konsensus för de flesta.

Du har noll koll på vad cannabis är, eller tror du veta mer än 1,3miljoner som använt cannabis elleranvänder cannabis?

• frappa
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-30 00:11:22 följande:
    Du förväxlar det du gör med retorik för det du gör är inget annat än vara hånfull mot människor och försöka förminska dem genom att göra narr av dem (se t ex ditt inläggsvar till Bambio)

Du anser att jag inte har kött på benen, detta är alltså en åsikt det gör det inte till någon sanning, du inser väl det hoppas jag?

Du vet ju dessutom inget om mina erfarentheter, om jag är fd droganvändare själv, om jag är anhörig eller helt enkelt bara utbildad och går på fakta istället för 'erfarenheter' (jag behöver t ex inte ha någon erfarenhet för att veta att det gör ont av att hoppa från en bro) men som sagt du vet ju inget om mina erfarenheter utan du vet bara om mina åsikter.

VIll du framstå som trovärdig och intressant att diskutera med så får du helt enkelt sluta med dina personangrepp och förlöjligande av andra, att du tycker att jag är "för stönig för ditt eget bästa, eller rentav korkad," är ju som sagt bara du som brister i framförande av dina argument.

Du har ingen kunskap om cannabis, om vem som använder cannabis eller hur det funkar.

Dock en massa åsikter som du inte kan förklara med fakta.

• frappa
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-30 00:21:45 följande:
    Nu dricker jag inte, jag tycker faktiskt att alkohol är lika dumt och farligt som övriga droger och jag brukar ofta dra denna 'ramsa' för både folk jag känner och de jag inte känner.

Lösningen är alltså inte att legalisera båda drogerna utan att förbjuda även alkohol.
    Men chansen att det kommer hända är antaglien lika stor som att cannabis kommer att legaliseras till annat än inom medicinskt område.

Där ser vi du har noll koll på historian kring alkohol.

Aldrig hört talas om förbudstiden och Al Capone?

Är det nåt du vill se igen?

Våldet som ökar i samhället, i att försöka kontrollen över cannabismarknaden.

Har du även missat detta?

Beatrice Ask som förklarar för folket att det är bättre vi inte blir "såsiga i huvudet".

Och att dö av droger är inte det ultimata, lyssna på hur hon stammar i slutet.

• frappa
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-30 00:38:38 följande:
    Se vilken skillnad det blev när du sa att jag verkar tycka mig representerar (något jag alltså inte har gjort),
    sen att det är 'felaktiga slutsatser' är ju din åsikt, dvs det är din slutsats det betyder inte nödvänditgvis att det är så.

Vad du representerar är tydligt.

Vad du missat är lika tydligt.

Om mina åsikter är fel, ta upp detta med saklighet, logik och fakta.

Hämtar chipsen och väntar tålmodigt på vad som är fel.

Och glöm inte att med samma saklighet, logik och fakta berätta varför din åsikt är legitim.

Svar på tråden Cannabisrökande man!