• Anonym (Mittemellan)

Cannabisrökande man!

Jag har ett dilemma. Min man är Cannabisberoende! Jag fick strax innan bröllopet reda på att han röker på. Jag känner att jag motvilligt kan godta att han då och då röker, ungefär på fester men absolut inte som vanlighet. Han erkände dock aldrig självmant utan jag frågade och då svarade han att han gör det sällan. Han fick förklarat av sig att jag inte vill leva med en beroende droganvändare. Efter ett tag visade det sig självklart att han röker på i stort sett varje dag, ibland 2 ggr under dagen. Han säger att han röker mycket mindre än förr. Vi bråkar om detta i perioder sedan orkar jag inte mer. Jag har inte gift mig för att bråka jag vill njuta av livet med honom. Det andra problemet är hans extremt marijuanarökande syster som hela tiden ger honom en massa att röka och han ser upp till henne något extremt. När jag hotat med att gå ifrån umgänget (när vi är med syster o henne man + kompisar som alla röker på) om han röker så gör han det ändå och ja vill inte ställa till med en scen framför alla. Hon vet att jag ogillar marijuana men de skiter hon i. Fine. Men vad som sårar mig är att han väljer sina behov framför mig elt självklart. Vill ej lämna honom. Vad ska man göra? Ska man helt enkelt godta det? Jag kan inte har redan försökt i 2 år! Han har lovat att skära ner ordentligt men säger att han behöver tid vilket är lögn för han har haft 2 år men säger att han fortfarande känner press fårn mig och att jag måste lära mig vänta och acceptera hans sätt.

börjar bli orklös...

• Svar på tråden Cannabisrökande man!
  • Anonym (..)
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 23:02:19 följande:
    Du ser verkligen inte skillnaden mellan lagliga saker och något som är olagligt?

Jadu TS det är bara att läsa tråden så ser du vilken inverkan droger har på människor.

Lycka till med ditt liv och kom ihåg att dina känslor räknas också, du ska inte behöva anpassa dig till något som får dig att må dåligt.
    Sätter man sina drogbehov före allt annat så har man ett beroende oavsett hur vissa försöker normalisera användandet och säga att det är så ofarligt så och inte påverkar någon vare sig det är användaren eller anhöriga/samhället.

Man undrar verkligen i vilken verklighet vissa lever i när de försöker ursäkta och förklara drogmissbruk - men det är ju så.. det lever i en helt annan verklighet, och till skillnad mot vad de själva tycks vara övertygade om så representerar de inte majoriteten utan endast sig själva dvs droganvändare/droganhängare

Vi diskuterade lagaspekten lite längre upp i tråden, har du taskigt närminne ? För mycket droger ? 
  • Bambio

Hej! Jag är ledsen att säga detta men han kommer aldrig att sluta. Jag har själv slösat bort fem år på en man som rökte hasch. Han ljög och smusslade och blev stundtals helt beng i huvudet och paranoid. Min gräns gick den dagen då jag hade lånat en väska av honom när jag skulle och träna. Jag tittade inte ordentligt i den utan bara kastade ner mina träningskläder för att jag var stressad. När jag kom till gymmet hittade jag en påse med en haschkaka och papper att rulla med. Insåg i den stunden att JAG hade kunnat råka illa ut!

• Anonym (..)
    Bambio skrev 2013-12-29 23:23:38 följande:
    Hej! Jag är ledsen att säga detta men han kommer aldrig att sluta. Jag har själv slösat bort fem år på en man som rökte hasch. Han ljög och smusslade och blev stundtals helt beng i huvudet och paranoid. Min gräns gick den dagen då jag hade lånat en väska av honom när jag skulle och träna. Jag tittade inte ordentligt i den utan bara kastade ner mina träningskläder för att jag var stressad. När jag kom till gymmet hittade jag en påse med en haschkaka och papper att rulla med. Insåg i den stunden att JAG hade kunnat råka illa ut!
    Ja fyfan, en gång såg jag en gubbe gå in på systembolaget, hade först tänkt gå in och kolla vad det var för affär men ångrade mej igen. TUR, tänk vad jag kunde råkat illa ut.
  • Anonym (olämplig)
    frappa skrev 2013-12-29 23:08:48 följande:

Inte du heller.

För du verkar inte inse att de flesta bryter mot diverse lagar varje dag.

Sen ser jag inget som säger TS kille sätter sitt eget konsumtion av cannabis över allt annat.

Missbruk av cannabis är bra ovanligare än missbruk av alkohol.

Dock verkar du tro att det är tvärtom.

verkar som du skiter i vad sjukvården säger vad som är beroende och missbruk.

Vad gör det som du tror dig stå över sjukvården, är du en professor av nått slag.

Som har bevisat nått?

Nä, jag liter mer på DSM IV och kommande DMS V, än en lekman som dig.

Som har en tydlig agenda.

Ja för din agenda är inte tydlig alls..

Sen undrar jag om du överhuvudtaget har tagit till dig TS känslor och tankar, eller du kanske bara körde på i syfte med att propagera för droger?
    Det spelade kanske  inte så mycket roll vad TS handlade om bara att det hade ordet cannabis i det? Annars upplever ju TS det som ett stort problem att sambon använder cannabis så mycket som han gör, han vill heller inte minska på användandet fast TS mår dåligt av det, så vad tycker du han värdesätter mest TS eller sina droger?

Och oavsett vad du tycker och tänker så är cannabis olagligt, plus av  de som använder cannabis tvivlar jag starkt på att majoriteten har fått det av sjukvården, eller vad tror du?
    Står du över sjukvården? är du läkare eftersom du självmedicinerar dig med droger?
  • Anonym (olämplig)
    Jag tyckte mer det såg ut som du försökte undvika sakfrågan det ihop med att du mest har kommit med barnsliga kommentarer i tråden till fler än mig gör att jag inte tar dig på allvar, det är alltså inte möjligt att diskutera med dig.

Det är uppenbart hur droganvändarna använder sig av argument som ska förlöjliga andra för att istället komma med hållbara argument.

• Anonym (olämplig)
    Bambio skrev 2013-12-29 23:23:38 följande:
    Bry dig inte om vad vissa säger utan var glad att du gjorde dig av med denna man.

Droganvändare kommer alltid använda sig av lögner för att antingen berättiga sitt missbruk eller för att dölja det.
  • Anonym (..)
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 23:27:03 följande:
    Ja för din agenda är inte tydlig alls..

Sen undrar jag om du överhuvudtaget har tagit till dig TS känslor och tankar, eller du kanske bara körde på i syfte med att propagera för droger?
    Det spelade kanske  inte så mycket roll vad TS handlade om bara att det hade ordet cannabis i det? Annars upplever ju TS det som ett stort problem att sambon använder cannabis så mycket som han gör, han vill heller inte minska på användandet fast TS mår dåligt av det, så vad tycker du han värdesätter mest TS eller sina droger?

Och oavsett vad du tycker och tänker så är cannabis olagligt, plus av  de som använder cannabis tvivlar jag starkt på att majoriteten har fått det av sjukvården, eller vad tror du?
    Står du över sjukvården? är du läkare eftersom du självmedicinerar dig med droger?
    Frappa och vi andra talar av egen erfarenhet, du talar utefter en bild som skolan och media har tryckt på dej, utan att ta reda på någon som helst information själv. 
    Slutsatsen är att du helt enkelt är för stönig för ditt eget bästa, eller rentav korkad, men vad vet jag ? Även korkade människor har rätt till sin existens.
  • Anonym (olämplig)
    Anonym (..) skrev 2013-12-29 23:35:50 följande:
    Frappa och vi andra talar av egen erfarenhet, du talar utefter en bild som skolan och media har tryckt på dej, utan att ta reda på någon som helst information själv. 
    Slutsatsen är att du helt enkelt är för stönig för ditt eget bästa, eller rentav korkad, men vad vet jag ? Även korkade människor har rätt till sin existens.
    Ni talar inte bara av erfarenhet ni försöker även berättiga ert användande.

Man kanske ska fundera på om ens 'erfarenhet' kan ha inverkan på det objektiva tänkandet? men ni med 'erfarenhet' kanske inte har tänkt så långt..

Har ni även funderat på vilken erfarenhet anhöriga har av droganvändare, hur det ibland kan drabba dem? fast deras erfarenheter kanske inte räknas så mycket som era.. varje gång någon skriver på FL angående en anhörig som brukar droger så är det någon med 'erfarenhet' där och talar om sanningar och fakta mm, ni bryr er ju inte ett dugg om erfarenheter så länge de inte gagnar eran syn på saken.

Slutsatsen för mig är att du uppvisar ett beteende som representera inte bara en droganvändare men även en översittare som har slut på argument och då faller till att använda sig av uttryck för att förminska andra.

Du uppvisar även lite drag av aggressivitet, om det är pga av droger eller personlighet låter jag dock vara osagt.
  • Anonym (..)
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 23:52:33 följande:
    Ni talar inte bara av erfarenhet ni försöker även berättiga ert användande.

Man kanske ska fundera på om ens 'erfarenhet' kan ha inverkan på det objektiva tänkandet? men ni med 'erfarenhet' kanske inte har tänkt så långt..

Har ni även funderat på vilken erfarenhet anhöriga har av droganvändare, hur det ibland kan drabba dem? fast deras erfarenheter kanske inte räknas så mycket som era.. varje gång någon skriver på FL angående en anhörig som brukar droger så är det någon med 'erfarenhet' där och talar om sanningar och fakta mm, ni bryr er ju inte ett dugg om erfarenheter så länge de inte gagnar eran syn på saken.

Slutsatsen för mig är att du uppvisar ett beteende som representera inte bara en droganvändare men även en översittare som har slut på argument och då faller till att använda sig av uttryck för att förminska andra.

Du uppvisar även lite drag av aggressivitet, om det är pga av droger eller personlighet låter jag dock vara osagt.
    Du förväxlar tyvärr retorik med agresivitet. Du däremot försöker förminska mig som "missbrukare", vilket absolut kan uppfattas som ett försök att sätt deig på mig som människa. 

Du har för lite kött på benen, och inte en blekaste aning om vad du talar om. Antingen inser du det, eller så återkommer du med hållbara argument.
  • Michelle 341
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 23:21:01 följande:
    Jag vet inte om det är en biverkning från ditt tidigare användande eller om det beror på något annat men var någonstans påstår jag att jag vet vad de representerar? Jag vände mig emot att någon annan inte kan veta eller representera alla droganvändare, jag påstod mig inte känna eller veta hur alla droganvändare resonerar, men du kanske missade det..

Ja men vad bra, då ær vi eniga om att den personen som påstod att alkohol och cannabisbrukare ær mænniskorsom egentligen mår dåligt och sjælvmedecinerar ær helt ute och cyklar då han inte kænner alla som brukar. Jag kan inte bevisa att han har fel, dock ær jag personligen øvertygad om att han har det baserat på min erfarenhet av andra mænniskor. Det ær min tro och åsikt men næ, det ær såklart inte fakta, vilket jag heller aldrig påstått.
Svar på tråden Cannabisrökande man!