• Anonym (Mittemellan)

Cannabisrökande man!

Jag har ett dilemma. Min man är Cannabisberoende! Jag fick strax innan bröllopet reda på att han röker på. Jag känner att jag motvilligt kan godta att han då och då röker, ungefär på fester men absolut inte som vanlighet. Han erkände dock aldrig självmant utan jag frågade och då svarade han att han gör det sällan. Han fick förklarat av sig att jag inte vill leva med en beroende droganvändare. Efter ett tag visade det sig självklart att han röker på i stort sett varje dag, ibland 2 ggr under dagen. Han säger att han röker mycket mindre än förr. Vi bråkar om detta i perioder sedan orkar jag inte mer. Jag har inte gift mig för att bråka jag vill njuta av livet med honom. Det andra problemet är hans extremt marijuanarökande syster som hela tiden ger honom en massa att röka och han ser upp till henne något extremt. När jag hotat med att gå ifrån umgänget (när vi är med syster o henne man + kompisar som alla röker på) om han röker så gör han det ändå och ja vill inte ställa till med en scen framför alla. Hon vet att jag ogillar marijuana men de skiter hon i. Fine. Men vad som sårar mig är att han väljer sina behov framför mig elt självklart. Vill ej lämna honom. Vad ska man göra? Ska man helt enkelt godta det? Jag kan inte har redan försökt i 2 år! Han har lovat att skära ner ordentligt men säger att han behöver tid vilket är lögn för han har haft 2 år men säger att han fortfarande känner press fårn mig och att jag måste lära mig vänta och acceptera hans sätt.

börjar bli orklös...

• Svar på tråden Cannabisrökande man!
  • Anonym (-)
    Anonym (usch) skrev 2013-12-29 17:18:53 följande:
    En pårökt människa kan knappt sitta upp. Tror du denna person kan ta hand om en bebis?

Hoppas verkligen inte att någon av ser som propagerar för denna vidriga drog själva har barn och är lika beroende som mannen ts är gift med. I så fall är det riktigt synd om barnen!

Mitt "brott" är ett brott enligt lagboken, men inte enligt mina vänner och polisen!

Förr inte alls så länge sedan var det inte olagligt att vara påverkad utan enbart för innehav. Den "nya" lagen anser jag felaktig. 

Kommer ihåg en kille som var ute med sin kompis en kväll. Kompisen blev tagen av polisen och visiterad, innan polisen hann visitera den här killen också slängde han i sig de 2 E han hade i fickan. 
    Blev ett märkligt polisförhör, men att vara påverkad var som sagt inte olagligt då så han släpptes sen.

Bara en liten anekdot från förr.....

När det gäller alkohol så ogillar jag den drogen väldigt mycket också, men de flesta kan hantera den i alla fall. Det är skillnaden!

Och en alkoholpåvekad person måste slå sönder frugan, spy på mattan , pisa i garderoben och däcka på golvet?
    Eller kan vi konstatera att det rör sig om dosering?
    På samma sätt som man kan dricka sig måtlig berusat kan man dosera cannabis, fast om du använde dina droger helt vårds och gränslöst så förklarar det din instälning en smula, dom flesta andra sköter sig dock långt bättre än så.

Drogbruk är ett brott enligt lagen, den och endast den, ser verkligen inget brott i att använda andra droger än det lagliga.

Du har fel även här, alkohol är en av dom tyngsta droger vi har, med motsvarande andel av problem brukare, påstå att dom flesta kan hantera alkohol ... när minst 80-90 av våldsbrott är alkoholrelaterade, du tänkte nog inte färdig där.

• Anonym (usch)
    frappa skrev 2013-12-29 17:10:04 följande:
    Att konsumera cannabis säger inget om hur ansvarsfull man är. Rätt humoristiskt att dina "erfarenheter" verkar vara helt avgörande här, saknar relevans ser jag.

Jag tycker det är rätt humoristiskt att cannabis rökare blir så extremt rabiata när någon inte gillar deras "drug of choice"....
  • frappa
    Anonym (usch) skrev 2013-12-29 17:24:16 följande:

Jag tycker det är rätt humoristiskt att cannabis rökare blir så extremt rabiata när någon inte gillar deras "drug of choice"....

Vad i det jag säger är rabiat, du är välkommen i att försöka berätta detta för mig.
    När du skriver en sådan mening, tänker du efter före?

Personligen är jag inte rabiat, jag är öppen för det mesta och allas åsikter, speciellt om de kan underbygga dom med nått konkret än bara hänvisa till det är min åsikt och sen punkt slut.
    Så saklighet, logik och fakta är nått jag hänger mig till en diskussion som denna.
    Det är lite för svårt för vissa som dig, som är den värsta typen av att jag vet minsann bäst.

För jag har minsann varit på stureplan och dragit i mig droger för 20år år sedan *facepalm*

Hur inbilla du dig den skulle funka?

Röker inte heller cannabis nu.

Inte heller innan, utan åt eller vaporiserad cannabis.

Eftersom jag inte tycker förbrända växtdetaljer känns så okey att dra ned i lungorna.

Fast än det finns lång forskning som säger att man inte får lungcancer eller KOL av cannabis.

• frappa
    Anonym (usch) skrev 2013-12-29 17:18:53 följande:
    En pårökt människa kan knappt sitta upp. Tror du denna person kan ta hand om en bebis?

Hoppas verkligen inte att någon av ser som propagerar för denna vidriga drog själva har barn och är lika beroende som mannen ts är gift med. I så fall är det riktigt synd om barnen!

Mitt "brott" är ett brott enligt lagboken, men inte enligt mina vänner och polisen!

Förr inte alls så länge sedan var det inte olagligt att vara påverkad utan enbart för innehav. Den "nya" lagen anser jag felaktig. 

Kommer ihåg en kille som var ute med sin kompis en kväll. Kompisen blev tagen av polisen och visiterad, innan polisen hann visitera den här killen också slängde han i sig de 2 E han hade i fickan. 
    Blev ett märkligt polisförhör, men att vara påverkad var som sagt inte olagligt då så han släpptes sen.

Bara en liten anekdot från förr.....

När det gäller alkohol så ogillar jag den drogen väldigt mycket också, men de flesta kan hantera den i alla fall. Det är skillnaden!

Har tagigt hand om mina ungar där värsta spysjukan slog till mitt i natten, spyan flög åt höger och vänster.

Hade noll problem att reda upp detta.

Du verkar ha noll koll på hur man blir på cannabis, fast än du försöker säga du visst vet.

Vart propageras det för cannabis?

Varför är det nödvändigt lägga orden i munnen på oss, och säga felaktigheter.

Vad vill du uppnå med detta?

han slängde i sig 2st E, ja vad ska jag säga här tycker du?

Det var ju inte mer en anekdot, haha eller vad vill du?

Det är fler procentuellt som hanterar cannabis än alkohol.

Alkohol säger man ~12% får en problematisk konsumtion, inte samma som alkoholist.

Även om alkoholism ingår i denna grupp.

På cannabis pratar man om 5-7%.

Så det är en skillnad, men inte den skillnad du tror.

Du vet om att livstidsprevalensen är 1,30MILJONER på cannabis i Sverige?

• frappa
    Anonym (usch) skrev 2013-12-29 17:22:22 följande:
    Jag har försökt röka på då om man säger så. På nån efterfest någon gång när alla andra gjort det. Men eftersom jag inte är rökare gick det inte så bra för mig.

Jag är mycket glad för det eftersom jag har sett effekten på de andra. Kan inte fatta de rökare som tror att dom är "normala" och kan hantera saker efter det att dom rökt. 

Jag och mina vänner gick alltid hem när någon tog fram röka för det blev så obehagligt då. Effekten för oss som ser på är jämställt med heroinister! 

Ingen berusning handlar om att bli normal.

Viss medicinering på tex ADHD och liknande, där handlar det om att bli normal och få hjärnan att gå ner i fart.

Resten du skriver är jätte konstiga saker, som jag måste erkänna inte kan bemöta.

Aldrig sett någon beskriva cannabis på det sättet förr.
    Och jag läst en jävla massa om cannabis, både från hycklare som dig och nyfrälsta haschtomtar(det namnet är på såna som är halleluja till cannabis, ogillar dom väldans mycket).

Inte fått denna beskrivning som du gett, andra referenser till heroin har jag sett inte denna.

• Mysan8601

Man blir oansvarig när man röker cannabis som förälder, men alkohol då? Är det helt ok som förälder?

• frappa
    Mysan8601 skrev 2013-12-29 17:52:00 följande:
    Man blir oansvarig när man röker cannabis som förälder, men alkohol då? Är det helt ok som förälder?
    Finns ingen per automatik här.
  • Anonym (-)
    Anonym (usch) skrev 2013-12-29 17:24:16 följande:

Jag misstycker när folk svänger med stigma och faktafel, jag misstycker när folk ska tillskriva andra egenskaper utifrån okunskap och drogval.

Det är inte humoristiskt, det är tragikkomisk när folk tar till klyschor för att försöka täcka sin egen hyckleri med rökridå.

Mysan8601 skrev 2013-12-29 17:52:00 följande:

Varken eller, tycker inte att drogval har nått att göra med hur man är för övrigt som person.

Finns cannabisrökare som borde ha varningstcken i pannan och barnförbud, lika mycket som det finns alkoholkonsumenter som borde ha detsamma.

• Anonym (usch)

Varför drar ni cannabis anhängare alltid upp alkohol i era diskussioner om cannabis? Som att någon skulle säga "man får inte knäppa sina barn på fingrarna .....nähe, men man får slå ihjäl sin fru eller?... Öh ...nej.... Försök hålla er till rätt ämne eller starta ny tråd om alkohol!

• frappa
    Anonym (-) skrev 2013-12-29 17:57:35 följande:

Jag misstycker när folk svänger med stigma och faktafel, jag misstycker när folk ska tillskriva andra egenskaper utifrån okunskap och drogval.

Det är inte humoristiskt, det är tragikkomisk när folk tar till klyschor för att försöka täcka sin egen hyckleri med rökridå.

Varken eller, tycker inte att drogval har nått att göra med hur man är för övrigt som person.

Finns cannabisrökare som borde ha varningstcken i pannan och barnförbud, lika mycket som det finns alkoholkonsumenter som borde ha detsamma.

I detta område så har vi exempel på nyktra personer som borde beläggas med barn förbud.

Hade en sån på jobbet, kan tänka mig sicken eländig psykisk terror han utöver mot sina barn.

Fick en tår i ögat när jag i tidningen såg att han hade skaffat barn.

Tänkte bara stackars jävla ungar, STACKARS JÄVLA UNGAR!!!!!

Svar på tråden Cannabisrökande man!