• Anonym (Mittemellan)

Cannabisrökande man!

Jag har ett dilemma. Min man är Cannabisberoende! Jag fick strax innan bröllopet reda på att han röker på. Jag känner att jag motvilligt kan godta att han då och då röker, ungefär på fester men absolut inte som vanlighet. Han erkände dock aldrig självmant utan jag frågade och då svarade han att han gör det sällan. Han fick förklarat av sig att jag inte vill leva med en beroende droganvändare. Efter ett tag visade det sig självklart att han röker på i stort sett varje dag, ibland 2 ggr under dagen. Han säger att han röker mycket mindre än förr. Vi bråkar om detta i perioder sedan orkar jag inte mer. Jag har inte gift mig för att bråka jag vill njuta av livet med honom. Det andra problemet är hans extremt marijuanarökande syster som hela tiden ger honom en massa att röka och han ser upp till henne något extremt. När jag hotat med att gå ifrån umgänget (när vi är med syster o henne man + kompisar som alla röker på) om han röker så gör han det ändå och ja vill inte ställa till med en scen framför alla. Hon vet att jag ogillar marijuana men de skiter hon i. Fine. Men vad som sårar mig är att han väljer sina behov framför mig elt självklart. Vill ej lämna honom. Vad ska man göra? Ska man helt enkelt godta det? Jag kan inte har redan försökt i 2 år! Han har lovat att skära ner ordentligt men säger att han behöver tid vilket är lögn för han har haft 2 år men säger att han fortfarande känner press fårn mig och att jag måste lära mig vänta och acceptera hans sätt.

börjar bli orklös...

• Svar på tråden Cannabisrökande man!
  • Anonym (-)
    Anonym (usch) skrev 2013-12-29 18:31:13 följande:
    Varför drar ni cannabis anhängare alltid upp alkohol i era diskussioner om cannabis? Som att någon skulle säga "man får inte knäppa sina barn på fingrarna .....nähe, men man får slå ihjäl sin fru eller?... Öh ...nej.... Försök hålla er till rätt ämne eller starta ny tråd om alkohol!

Jag förstår inte vad du menar med cannabis anhängare, jag ställer mig mot fördomar och ignorans var jag än hittar det, vare sig det handlar om att klanka ner på negrer eller om det bara rör sig om att klanka ner på "knarkare" samma skit i mina ögon.

Samtidigt så är cannabis ett bättre alternativ till alkohol som är laglig och fri för folk att använda, den passar givetvis inte alla smaker, då är det bra att belysa dom markanta skillnader mellan droger.

Jag tycker inte att man ska fördöma andra för vilken drog dom väljer och tvinga dom att ta till en av dom sämsta för att det är legalt, lite får man väl tänka själv innan man reagerar utifrån brista kunskap om saken.

Knäppa sitt barn på fingrar? slå ihjäl frugan? vad svamlar du om?

frappa skrev 2013-12-29 18:31:58 följande:

I detta område så har vi exempel på nyktra personer som borde beläggas med barn förbud.

Hade en sån på jobbet, kan tänka mig sicken eländig psykisk terror han utöver mot sina barn.

Fick en tår i ögat när jag i tidningen såg att han hade skaffat barn.

Tänkte bara stackars jävla ungar, STACKARS JÄVLA UNGAR!!!!!

Oohhjja, klar inkompetens ser man regelbundet, nästan så man har lust att ibland bara kidnappa ungar för att skydda dom mot terror dom utsätts av sina föräldrar, dom nyktra brukar vara absolut värst på det området, folk med missbruksproblematik vet eller kan ibland inte bättre, dom nyktra gör det fullt medvetet.

• ApanApansson

Tyvärr så stämmer inte era anklagelser, är väldigt mån om att följa lagar och "uppföra mig" är tom på väg att läsa till polis så nej jag kör inte för fort och gör "massa annan skit". Narkotika är inte okej, punkt!!

Det handlar ingenstans om att förändra sin partner osv som ni påstår. Min partner får mer än gärna gå ut med vänner, åka till gymmet, lyssna på sin egen (skit)musik , läsa vilken utbildning han vill, jobba med vad han vill mm mm. Men han får INTE BRUKA NARKOTIKA!! Är det så svårt att se skillnaden på att vara en egen person och vara en knarkare!? För jo det är precis vad man är oavsett om man "bara röker på helger" eller "kan sluta när man vill"!! Använder man narkotika regelbundet är man en missbrukare.

• ApanApansson

Förresten står det i ts att han är beroende..!

• ApanApansson

Naturligtvis kan även "nyktra" vara rena svin, men vad har det med saken att göra!?
    Finns massa drogpåverkade svin också, läste senast om en ettåring som fått i sig pappas amfetamin och fick köras i ilfart till akuten....

• frappa
    ApanApansson skrev 2013-12-29 21:00:49 följande:
    Tyvärr så stämmer inte era anklagelser, är väldigt mån om att följa lagar och "uppföra mig" är tom på väg att läsa till polis så nej jag kör inte för fort och gör "massa annan skit". Narkotika är inte okej, punkt!!

Det handlar ingenstans om att förändra sin partner osv som ni påstår. Min partner får mer än gärna gå ut med vänner, åka till gymmet, lyssna på sin egen (skit)musik , läsa vilken utbildning han vill, jobba med vad han vill mm mm. Men han får INTE BRUKA NARKOTIKA!! Är det så svårt att se skillnaden på att vara en egen person och vara en knarkare!? För jo det är precis vad man är oavsett om man "bara röker på helger" eller "kan sluta när man vill"!! Använder man narkotika regelbundet är man en missbrukare.

Är polare med en polis, han vet om att jag använder cannabis emot min smärta.

Han har noll problem med detta, och tom lärt sig en del.

Och då att alla är inte det bottenskrapet i samhället han träffar på i sitt jobb.

Handlar inte om att förändra sin partner, det är ju exakt detta som du vill.

Att rätta in sig i dina normer, ska han även börja titta på Glamour nu då eller.

Eller vad nu än du tittar på eller gör, som inte din partner tycker om.

Att vara egen person och använda berusningsmedel, funkar bra tillsammans om man så önskar.

Och nej man är ingen missbrukare för man använder cannabis regelbundet, vi har sjukvården till definiera detta.

De har även bra underlag att diagnostisera detta, och ett kriterium för  missbruk är inte att man konsumerar en olaglig drog.

Du som är på väg att läsa till polis, borde väl palla med att förstå att pistol och batong har inget med sjukvård att göra.

Eller inbillar du dig detta?

Du är skrämmande clueless om vad cannabis är.

• frappa
    ApanApansson skrev 2013-12-29 21:01:17 följande:
    Förresten står det i ts att han är beroende..!

Det är hennes påstående, sen om det är så eller inte lär vi inte veta pga hennes obstinathet.

• frappa
    ApanApansson skrev 2013-12-29 21:04:45 följande:
    Naturligtvis kan även "nyktra" vara rena svin, men vad har det med saken att göra!?
    Finns massa drogpåverkade svin också, läste senast om en ettåring som fått i sig pappas amfetamin och fick köras i ilfart till akuten....

För du vill framhålla att om man använder cannabis.

Så är man per automatik en dålig förälder, vilket inte kan vara mer fel.

Varför man kör et barn med ilfart till akuten för amfetamin är mycket roande.

Just för överdos av amfetamin är mycket svårt att uppnå, ens med vilje.

Men  nu var det cannabis, och det är helt omöjligt att uppnå överdos med fysiska skador som följd.

Överdosera är möjligt, som i värsta fall ger dig en dålig upplevelse.Somnar är mer troligt då.

• ApanApansson

Du kan få hjärtfel av överdosering av amfetamin! Det var precis vad som hände pojken, hans hjärta rusade!

Jag är inte ett dugg omedveten, har själv varit missbrukare av både tyngre och lättare droger!

Jämförelsen med alkohol är ju också kul, för hade alkohol kommit idag hade det varit förbjudet, precis som cannabis...

Jag skulle för det första aldrig bli tillsammans med någon som missbrukar från första början, så jag skulle aldrig behöva "ändra" det.
    Men jag drar mig ur, vi kan väl helt enkelt vara enade om att tycka olika.

• ApanApansson

Föresten, jag vet att man inte behöver vara varken elak eller dålig som person bara för att man använder droger.
    Men jag skulle aldrig kunna lita till 100 procent på någon som använder narkotika, och skulle på så vis varken vilja ha ett förhållande eller barn med en sådan man.
    Men det betyder ju såklart inte att det ör en dålig människa!

• Anonym (olämplig)
    frappa skrev 2013-12-29 21:13:56 följande:

Är polare med en polis, han vet om att jag använder cannabis emot min smärta.

Han har noll problem med detta, och tom lärt sig en del.

Och då att alla är inte det bottenskrapet i samhället han träffar på i sitt jobb.

Om en polis överser att du använder droger bara för att ni är kompisar är han inte lämplig att vara polis, lagen ska nämligen gälla andra

Det spelar dessutom ingen roll om du använder olagliga droger mot smärta eller inte det är fortfarande inte mer lagligt.
    Din 'polare' som råkar vara polis ser åt andra hållet för att ni är vänner, men en polis ska sköta sitt jobb och följa lagen oavsett hur du och han personligen ser på det.
Svar på tråden Cannabisrökande man!