• Anonym (Mittemellan)

Cannabisrökande man!

Jag har ett dilemma. Min man är Cannabisberoende! Jag fick strax innan bröllopet reda på att han röker på. Jag känner att jag motvilligt kan godta att han då och då röker, ungefär på fester men absolut inte som vanlighet. Han erkände dock aldrig självmant utan jag frågade och då svarade han att han gör det sällan. Han fick förklarat av sig att jag inte vill leva med en beroende droganvändare. Efter ett tag visade det sig självklart att han röker på i stort sett varje dag, ibland 2 ggr under dagen. Han säger att han röker mycket mindre än förr. Vi bråkar om detta i perioder sedan orkar jag inte mer. Jag har inte gift mig för att bråka jag vill njuta av livet med honom. Det andra problemet är hans extremt marijuanarökande syster som hela tiden ger honom en massa att röka och han ser upp till henne något extremt. När jag hotat med att gå ifrån umgänget (när vi är med syster o henne man + kompisar som alla röker på) om han röker så gör han det ändå och ja vill inte ställa till med en scen framför alla. Hon vet att jag ogillar marijuana men de skiter hon i. Fine. Men vad som sårar mig är att han väljer sina behov framför mig elt självklart. Vill ej lämna honom. Vad ska man göra? Ska man helt enkelt godta det? Jag kan inte har redan försökt i 2 år! Han har lovat att skära ner ordentligt men säger att han behöver tid vilket är lögn för han har haft 2 år men säger att han fortfarande känner press fårn mig och att jag måste lära mig vänta och acceptera hans sätt.

börjar bli orklös...

• Svar på tråden Cannabisrökande man!
  • Michelle 341
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 21:56:31 följande:
    Nja.. demokrati är inte att ett fåtal ska få bestämma..  Majoriteten anser att droger ska vara olagligt och därför är det så. Däremot har du rätt att tycka vad du vill och arbeta för att få igenom nya lagar men det behöver inte betyda att det kommer ske om det inte är vad en majoritet vill.

Tror du? Nær folkomrøstade vi om det senast? Jag tror næmligen tværtom...
  • FlamingRed
    Anonym (..) skrev 2013-12-29 22:30:40 följande:
    Och det är ju inte för att folk är så fruktansvärt blyga som de väljer att dricka alkohol.
    Nej, i tidig ålder är det för att dom vill verka vuxna, och i resten av livet är det pga beroendet.
  • frappa
    FlamingRed skrev 2013-12-29 22:20:53 följande:
    Finns inget gott som kommer ur rökat... Gör det otillgängligt och stigmatiserat så folk slutar bruka det.

Den fina "guldkant" rökarna pratar om är inget annat än en flykt från de känslor de borde lära sig bli av med på substansfria sätt.

Men det funkar ju inte!

Vi har ju försökt detta i massor av år.

Vi har det senaste decennium gått från ~12% i livstidsprevalensen till 21,4% enligt senaste statistiken.

Guldkant på tillvaron, gör många.

En del tar en öl, andra tar vin en tredje tar lite cannabis.

• Anonym (..)
    frappa skrev 2013-12-29 22:36:27 följande:

Men det funkar ju inte!

Vi har det senaste decennium gått från ~12% i livstidsprevalensen till 21,4% enligt senaste statistiken.

Eller så kombinerar man allihop så blir det riktigt jävla trevligt ;) 
  • FlamingRed
    Anonym (..) skrev 2013-12-29 22:38:06 följande:
    Ja, du slipper alla dina jobbiga känslor och tankar du behöver dras med annars.
  • frappa
    Anonym (olämplig) skrev 2013-12-29 22:26:45 följande:
    Att det är standard att se mellan fingrarna när det gäller lagbrott gör det inte mer acceptabelt, speciellt inte för en som har valt att jobba som polis.

Det finns många som lider av värk men väljer att hantera det på andra sätt än med olagliga droger,
    men nu är det ju som sagt inte pga av värk som majoriteten av droganvändare använder sig av droger.

Jo, det är standard att se mellan fingrarna inom polisen, annars hade de inte kommit långt från polishuset.

Jag har använt lagliga smärtstillar, de har gjort mig svårt beroende.
    Och i många år.

Det har aldrig cannabis lyckas med.

Idag är jag fri från allt, men kommer inte tveka att använda varken cannabis eller läkarutskrivna mediciner.

Om jag får samma smärta tillbaka.

• frappa
    Anonym (..) skrev 2013-12-29 22:38:06 följande:

Om man är ute efter berusning, så funkar det bra tillsammans.

Men aldrig gillar ruset av cannabis, bara de smärtstillande egenskaperna.

• FlamingRed
    frappa skrev 2013-12-29 22:36:27 följande:

Men det funkar ju inte!

Vi har försökt få fred på jorden också i massa år, och det funkar inte heller. Dags att ge upp? Är det ett relevant argument?
  • Michelle 341
    frappa skrev 2013-12-29 22:20:40 följande:
    Varför? Han har berättat att det är standard att, se mellan fingrarna och inte se mellan fingrarna i sitt jobb. Även har han sagt att ska man ta alla lagbrytelser de ser i arbetet, så hade han inte kommit många kilometer från polishuset. Och fått återvända pga arbetsdagen är slut. Så ditt påstående här är helt verklighetslöst. Vi var inte vänner i början som så, utan berätta omgående att jag använder cannabis mot smärta. Han sa du vet om att jag är polis, sa hehe det ändrar inget för mig. Sen har jag överseende att jag inte har med mig cannabis till han, eller att det finns hemma när han är här.   Ska tilläggas jag inte konsumerat på 1½ år pga att min smärta är hanterbar.

Helt rætt, en bra polis ær en flexibel polis! Min sværfar ær polis, nær de slutade polishøgskolan sa deras polischef att nær ni går ur denna byggnad så ta av tumvantarna och sætt på fingervantarna så ni kan se mellan dem. Att ta fast en cannabissæljare som dealar till minderåriga gør samhællet en tjænst. Att ta fast en vuxen skøtsam heltidsarbetare som aldrig gjort en fluga førnær men røker lite græs ibland i sitt eget hem påverkar inte samhællet ett dugg mer æn sløsar resurser som behøvs på viktigare saker. Kan man inte se skillnaden mellan dessa två "brott" borde man inte bli polis, då platsar man bættre i nazityskland..
  • Anonym (..)
    FlamingRed skrev 2013-12-29 22:38:47 följande:
    Ja, du slipper alla dina jobbiga känslor och tankar du behöver dras med annars.
    Du har ju fattat hela poängen :) 
Svar på tråden Cannabisrökande man!