Sommarbebis 2014 Umeå
För oss som väntar en liten bebis i sommar (2014) och bor i Umeå.
Vore roligt att dela tankar och funderingar samt även längre fram träffas för fika eller bebisdejter :)
För oss som väntar en liten bebis i sommar (2014) och bor i Umeå.
Vore roligt att dela tankar och funderingar samt även längre fram träffas för fika eller bebisdejter :)
Hej.
Väntar ev en sommarbebis, men har ökad missfallsrisk och vet inte hur långt gången jag är. Plussade i slutet på november, men har ett barn som föddes i februari. Gick på Ålidhem med det barnet, men har bytt till Norrlandskliniken pga bättre barnmorska där.
Vi har inte berättat för någon än, och vill heller inte göra det innan UL, så om någon vet vem jag är så får ni gärna vara tyst om det. :)
Hade gärna fått ett daterings-UL, för KUB känns inte så värt det, och ett vanligt UL känns som om jag inte riktigt vågar lägga ut för under den här graviditeten. Skulle må väldigt dåligt av att betala en massa pengar för att få reda på det värsta. Men sånt sysslar de ju inte med här i Umeå, så jag har två-tre veckors väntan till innan jag vet hur saker ligger till.
Hoppar in här jag med =) Har en son som är 2 och väntar andra barnet 27/6!
Igår kom illamåendet, hoppas det är ett tecken på att allt är som det ska :) Mådde illa hela dagen och halva natten, nu mår jag rätt bra men det kommer väl. Vecka 6+3 idag.
Åh vad roligt frökenN att ni fick se å att allt var bra :)!! Välkommen ni nya! Vad roligt att fler hittar hit :) Inte alls varför och hur vet du att det är större missfallsrisk? Jag hade en ofostrig graviditet innan denna och när jag började blöda i vecka 13 sa kk att det var helt normalt så fick inte komma på ul hos dem utan bokade privat då jag kände att om allt är bra så är det värt pengarna och är det inte det så vill jag hellre veta så fort som möjligt. Nu var det ju 900kr i sjön egentligen men hade väl annars fått gå till rul och det hade varit hemskt. Kan man inte få billigare om man går på norrlandskliniken redan? Vi fick komma på vul på kk denna gång i vecka 8 pga förra graviditeten men har även bokat ett ul nästa vecka på norrlandskliniken. Är då i 12+2 så känner att om det ser bör ut då kan jag slappna av lite mer :)
Jag blödde flera gånger under typ vecka 6-10, åkte på akuten en gång då jag blödde lite mer och gjorde vul då. Det ska man få om man är orolig och blött. Här spys det fortfarande och mår allmänt dåligt :( vecka 15 nu, 14+1, kan det inte bara gå över snart :( :S
Ska på vul 20/1 (vecka 8+3) och inskrivning 23/1, nu börjar det hända saker :)
Hej! Verkar ligga lite före er andra men hoppar in här ändå. Väntar mitt första barn o är beräknad till 15/5 😊
Pineapplelemon:
Har problem med sköldkörteln, vilket ger ökad missfallsrisk på grund av att det kan orsaka missbildningar på det centrala nervsystemet vilket ger ett foster som troligtvis inte kan överleva eller som riskerar att bli förståndshandikappat/tillväxthämmat. Man bör inte bli gravid, och man bör skydda sigmot graviditet tills medicineringen är inställd, pga de ökade riskerna för både mamman och barnet.
Jag sökte för besvär hos min läkare på Ålidhem, men fick inga indikationer att det var något som helst problem. När jag sedan upptäckte att jag var gravid (och hade bytt till Norrlandskliniken), och nya prover togs, så fick jag direkt medicinering. Dock visade proverna på Ålidhem samma sak, och jag borde fått medicinering redan då.
Eftersom det centrala nervsystemet anläggs rätt tidigt i graviditeten så kan medicinering ha satts in för sent för att egentligen ge någon verkan "i tid" för att det inte ska vara några skador på fostret.
Jag orkar inte riktigt tänka på att saker ska ha gått dåligt, för jag är besviken och arg på läkaren på Ålidhem som i stort sett viftade bort mig, och att veta om att jag kanske hade kunnat göra nånting gör mig ledsen och arg. Så just nu så existerar inte graviditeten "på riktigt" för mig.
Ursäkta romanen.
Åh :( Så tufft. Förstår att du är arg på läkaren inte alls. Hoppas verkligen att allt är bra med bebis!
Hej! Jag hoppar också in i denna tråd. Är 26 år gammal och ska på UL på tisdag. Blir spännande. Borde vara beräknad till 17 juni just nu :)