Sommarbebis 2014 Umeå
För oss som väntar en liten bebis i sommar (2014) och bor i Umeå.
Vore roligt att dela tankar och funderingar samt även längre fram träffas för fika eller bebisdejter :)
För oss som väntar en liten bebis i sommar (2014) och bor i Umeå.
Vore roligt att dela tankar och funderingar samt även längre fram träffas för fika eller bebisdejter :)
Har varit på vul idag och tittat på bebisen, såg ett fint hjärta pulsera, fostret mättes till 19,2mm (8+3) och bf är 31 augusti. Nu ska jag försöka slappna av och njuta :)
Glömde ju bilden

Hej! Inte riktigt sommarbebis, men det finns inga andra Umeåtrådar så jag hoppas jag får haka på er. Jag har BF 16/9 om allt går väl. Så i vecka 6 (5+5 i dag). Ska på VUL 7/2 på Norrlandskliniken och tror inte riktigt på detta förrän jag sett det. Roligt att se din bild @Kattägd, eftersom jag kommer att vara i 8+1 när jag gör mitt VUL. Då vet jag på en höft vilken storlek man kan förvänta sig, om allt är i sin ordning. Var ni på Norrlandskliniken? Vem gick du hos och kan du beskriva hur det gick till? Vore mycket uppskattat! :)
Förresten, vilken MVC går ni till? Anmälde mig till Ålidhem pga läget, men blir nu fundersam. Har ju inga preferenser, riktigt.
Så roligt Kattägd :) Grattis!
Välkommen Emmask! Självklart får du vara med här! Jag var på vul i 7+2. Läkaren gjorde en gynundersökning på mig och kände på livmodern, äggstockarna osv. Så gjorde hon vul och såg lilla bönan med pickande hjärta och kollade runt att allt såg bra ut. Jag gjorde på kvinnokliniken men har gjort på norrlandskliniken med förra graviditeten som tyvärr var ofostrig. Men det gick till på samma sätt där.
Jag går på Ålidhem hos Helena och hon är underbar :) Jag är jättenöjd med dem!
Skönt Tildas mamma att slippa må illa :) Jag har också sluppit och mår typ lika som med sonen. har haft dålig matlust men nu har den kommit tillbaka med allt vad det innebär :P Sugen på allt!
Tack!
Åh vad roligt, jag har nämligen bokat in mig hos Helena efter att ha googlat och hittat nån spridd rekommendation. Hoppas att hon är förstående och tolerant med min (med många delade) oro :)
Jag har hört jättemycket positivt om Helena på Ålidhem :) Går inte till henne själv men jag har många vänner som gjort det och är supernöjda!
Emmask: Vi ligger nog ganska nära varandra tror jag :) Vet inte exakt när jag har BF då jag inte fått tillbaka mensen efter att dottern föddes men jag gissar på att det är där första halvan av september som gäller :)
Glömde ju skriva, vi ska göra ett ultraljud imorgon för att få veta mer exakt :)