Sommarbebis 2014 Umeå
För oss som väntar en liten bebis i sommar (2014) och bor i Umeå.
Vore roligt att dela tankar och funderingar samt även längre fram träffas för fika eller bebisdejter :)
För oss som väntar en liten bebis i sommar (2014) och bor i Umeå.
Vore roligt att dela tankar och funderingar samt även längre fram träffas för fika eller bebisdejter :)
Roligt @frufrida! Vore kul att följas åt lite. Förstår att ni har en FB-grupp, men den törs jag nog inte gå med i (om jag får) förrän efter vecka 12. Är en ängslig person :)
Återkom gärna om hur det gick på ultraljudet (gissar VUL?). Jag var i valet och kvalet att göra nu (6+2) eller efter en stundande resa (8+1), men valde att göra efter resan eftersom det då är större chans att se hjärtslag. Det är ju så ofantligt dyrt här i Umeå! Tre gånger dyrare än i andra städer.
Emmask: Jag är också rätt orolig av mig, vi hade fyra missfall under året innan jag blev gravid med dottern (som blir 1 år i mars). Jag får tack och lov göra ett på spec-mvc på sjukhuset i och med att jag som sagt inte fått tillbaka mensen och rent officiellt inte har någon aning om när jag blev gravid ;) Om jag lyckades pricka perfekt med testet borde jag vara i v 7 (6+2) imorgon och jag tror inte att jag ligger många dagar före det egentligen. Hoppas på hjärtslag!
Hej, hoppas jag också kan få vara med i tråden. Bor iofs i Nordmaling men jobbar i Umeå på Nus. Är 30 år gammal, väntar mitt andra barn, en liten sladdis då min son sedan ett tidigare förhållande är snart 7 år. Sambon har en dotter på snart 6 år från ett tidigare förhållande. Så det här blir vårt första och enligt planen även vårt enda gemensamma barn. BF är i nuläget 25/7 men blir intressant att se om det ändras något på RUL 24/2, dock är det många födelsedagar i familjen i juli redan så skulle helst vilja att bäbis kom på en egen dag (kan ju alltid hoppas iaf).
Hur har det gått @frufrida?
Förlåt @emmask! Vi är precis mitt uppe i flytt så jag har inte varit ute på internet på länge! Ultraljudet gick bra, fick se ett litet hjärta slå så det var skönt. Dock hade jag nog rätt om att jag var tidigt gravid och de tyckte inte tt det var någon ide att mäta. Istället fick vi en ny tid (på torsdag) så nu hoppas jag bara att allt fortfarande ser bra ut! :)
Åh. Vad skönt! Jag har också fått se ett hjärta :) Ska anmäla mig till fb-gruppen efter v 12. Är det en hemlig grupp?
Hallå alla, här kommer jag å bryter mej in haha. Jag väntar en höstbäbis men hoppas få vara me här ändå? :) jag har BF 12e september :) var förra årets majmamma å årets septembermamma! Blev snopen då jag helt plötsligt va gravid igen! 9+2 idag :)
Hej alla! Jag är också hemskt gärna med här, och i Facebookgruppen om man får det? Jag bor i Umeå med min sambo och vi väntar vårt första barn som är beräknat den 16 juni! Vi har bott här under tiden jag studerat och vi planerar att bo kvar även nu efteråt med vår lilla familj, så vore himla roligt att få kontakt med andra Umeåmammor!
hej alla umeåmammor.
roligt att se en tråd med lite liv i.
vi väntar barn nummer två med bf den 20 juni och har sen tidigare en dotter på 3 år.
är gärna med i facebookgruppen också om man får? :)