• Pineapplelemon

Sommarbebis 2014 Umeå

För oss som väntar en liten bebis i sommar (2014)  och bor i Umeå.

Vore roligt att dela tankar och funderingar samt även längre fram träffas för fika eller bebisdejter :)

• Svar på tråden Sommarbebis 2014 Umeå
  • Kattägd
    Pineapplelemon skrev 2014-01-02 13:41:52 följande:
    Vart går ni på MVC förresten? :)
    Får man välja mvc eller blir det på den hälsocentral man är listad? Jag ska ringa och boka tid för inskrivning efter jag varit på vul. Blir Sävar kanske eller Ersboda som är närmare jobbet, ska fundera på viket som blir smidigast. Har ingen koll på vad man gör när man väl plussat :) Trodde ju aldrig att det skulle funka.
  • snabelkabel
    Pineapplelemon skrev 2014-01-02 13:41:37 följande:
    Välkommen snabelkabel :) Vad roligt att ha fått se bebis två gånger redan! Hur kommer det sig att du fått göra det om jag får fråga? :) FrökenN: Ändå dåligt av dem :/ Men skönt att du ska få göra ett snart ändå :) Jag har bokat in ett privat till om ca två veckor då jag är i 12+2 och är himla nervös! Skönt att du inte svimmar längre iallafall! Kattägd: Jag har inte mått illa nån av gångerna, med sonen var det verkligen som att jag inte vara gravid alls så blev nådigt förvånad när vi såg en liten plutt på vul i vecka 12 den gången. Den här gången har jag dålig matlust och kan vara jättehungrig men kan bara äta några tuggor innan jag blir mätt och lite illamående. Men har aldrig kräkts när jag varit gravid. Har heller nästan inga ömma bröst. Det kommer och går lite men jag måste verkligen känna efter för att känna om dom ömmar. Det gör ju att man blir nojig men samtidigt ska man väl bara njuta egentligen över att må bra :)  

Första betalade jag privat själv. Andra fick jag pga sent avbrytande förra graviditeten, de var pga missbildningar så därför fick jag ett på spec mödravården nu. Men allt såg bra ut :) Jag går på citymottagningen :)
  • FrökenN

Tar tillbaka det jag sa om att jag mår bra. Jag mår fruktansvärt! Bara kräks, kan inte äta, är så yr och trött..

Inskrivningen idag gick bra, men bm var orolig över att mitt järnvärde hade droppat från 138 till 103 på 1,5 vecka. Skulle få kolla det igen om en vecka och ev skulle jag få en blodtransfusion om det inte var bättre då. Så jag antar att jag får leva på  spenat, grönkål och jordgubbar den kommande veckan då ;) Jag går också på Citymottagningen föresten! Vilken bm har du snabelkabel? :)

• snabelkabel
    FrökenN skrev 2014-01-02 19:27:29 följande:
    Tar tillbaka det jag sa om att jag mår bra. Jag mår fruktansvärt! Bara kräks, kan inte äta, är så yr och trött.. Inskrivningen idag gick bra, men bm var orolig över att mitt järnvärde hade droppat från 138 till 103 på 1,5 vecka. Skulle få kolla det igen om en vecka och ev skulle jag få en blodtransfusion om det inte var bättre då. Så jag antar att jag får leva på  spenat, grönkål och jordgubbar den kommande veckan då ;) Jag går också på Citymottagningen föresten! Vilken bm har du snabelkabel? :)

6 eller 7 juli var det, kommer inte ihåg helt säkert vilken dag det var :) Du då?
  • FrökenN
    snabelkabel skrev 2014-01-02 19:31:10 följande:

6 eller 7 juli var det, kommer inte ihåg helt säkert vilken dag det var :) Du då?
    7 augusti enligt sista mens, men gissar på lite senare. Får se idag förhoppningsvis! Vilken barnmorska har du? Visst gick du på City?
  • Pineapplelemon

Kattägd jag tror nästan man får välja men vanligast är nog att det är den man är listad på, men vet inte säkert :) Jag går på Ålidhems för vi bor på Tomtebo. Vart bor ni?

Okej snabelkabel vad skönt att allt såg bra ut nu :)

• Kattägd
    Pineapplelemon skrev 2014-01-03 11:42:20 följande:

Kattägd jag tror nästan man får välja men vanligast är nog att det är den man är listad på, men vet inte säkert :) Jag går på Ålidhems för vi bor på Tomtebo. Vart bor ni?

Okej snabelkabel vad skönt att allt såg bra ut nu :)

Okej ska kolla upp det :) Vi bor i Bodbyn så Sävar är närmaste.
  • snabelkabel
    FrökenN skrev 2014-01-03 11:07:02 följande:
    7 augusti enligt sista mens, men gissar på lite senare. Får se idag förhoppningsvis! Vilken barnmorska har du? Visst gick du på City?

Jag har Carola :) går du också på city :)?
  • FrökenN

Snabelkabel: Ja det gör jag :) Har haft Anna-Britta hittills men kommer nog få gå hos båda.

Idag har vi fått se vårt lilla pyre! Hjärta Hjärtat slog så fint och h*n sprattlade på som bara den. Hon trodde jag var nåra dagar kortare gången men det är ju så svårt att mäta såhär tidigt, så jag räknar som tidigare fram till rul Glad

Svar på tråden Sommarbebis 2014 Umeå