BF maj 2014, borås.
Hej. Finns det någon ifrån borås som vill följa åt?
Hej. Finns det någon ifrån borås som vill följa åt?
Jag sprack och syddes med båda mina men det var inte så många stygn per gång. Hade ont några dagar men inte så jag inte kunde sitta uppe. Har i och för sig väldigt hög smärttröskel, är van vid konstant värk mm, och det gör säkert sitt till när det gällde smärtan vid förlossningen
Hoppas dom tar din oro på allvar denna gången AnnC, och gör inte din barnmorska det så fortsätter tjata och ligg på om hjälp, det har du rätt till.
Van vid konstant värk låter inte roligt isacalbin :/ Jag får väl ta tillbaka lit eav det jag skrev för igår fick jag ett samtal från spec mvc och nu har jag en tid för samtal senare i mars Var bara det att hon jag pratade med första gången inte ens kunde ge mig ett spann när de skulle höra av sig, inom en vecka eller månad, hon visste inte alls. Men tydligen hade de fått några fler tider nu så jag kanske hade tur att jag blev uppringd så snabbt! Nu känns det bättre iaf!
Någon som har tagit/ska ta influensa vaccinet förresten? Jag har aldrig haft influensa (tror jag) och jag är skeptisk till vaccin... men nu pratas det extra mycket om det på radion idag om just svininfluensan så nu blir jag lite osäker på hur jag ska göra!
Jag tog influensavaccinet, precis som 2011 när jag väntade dottern. Om man ser till riskerna att inte ta det så var valet enkelt för mig.
Men förstår varför du är skeptisk.
Hoppas du får en tid vid nästa besök!
Skönt att du fått tid AnnC jag kommer inte vaccinera mig. Har vaccinerat mig en gång och det var enda gången jag blivit sjuk
pratade med en läkare för ett tag sen och enligt honom var det ingen fara för bebis om jag får det, svårt att veta det där. Man undrar ju hur hälsosamt det är att få i sig vaccin som gravid också, förra vändan med svininfluensan sa dom ju att det var säkert att vaccinera sig men många blev sjuka av det. JätteSvårt att veta vad som är bäst.
Jag har bokat tid för vaccinering imorgon, men kan inte säga att jag känner mig säker på det beslutet än. Usch så svårt! Det är väl just svininfluensan som ingår i årets vaccin, som är farlig för gravida. Läste att lungorna blir så hårt drabbade vid svinis och ju längre gången man är i graviditeten ju mer trycks lungorna ihop o det blir svårare att andas.
De säger ju att narkolepsi inte finns som biverkning på detta vaccinet, men hur kan man vara säker på det. Jaja.. Det lutar åt att jag ska ta det nu iaf... Gulp.
Det tror jag var ett bra beslut!
Jag kommer nog vara skeptisk till att ge Joline ett helt nytt vaccin om det skulle bli aktuellt. Men är det väl beprövat så känner jag större rädsla över att låta bli att ge henne det.
Lycka till imorgon och hoppas beslutet kommer kännas rätt :)
Man gör det som känns bäst för en jag är skeptisk eftersom det är enda gången jag blivit riktigt sjuk, men kanske är det något i vaccinet jag inte tål?
Det går säkert jättebra, lycka till
Man kan få influensaliknande symtom men inte på långa vägar så allvarliga som om man blev smittad på riktigt.
Jag kände inte ett dugg.
Hej! Jonna heter jag, hoppar över till denna tråden istället om det är ok för alla?! Jag är nyinflyttad till Borås och väntar mitt andra barn den 8:e maj! 😃