BF maj 2014, borås.
Hej. Finns det någon ifrån borås som vill följa åt?
Hej. Finns det någon ifrån borås som vill följa åt?
Oj det var tidigt med onda sammandragningar, förstår att du behöver vila! Inte aktuellt med sjukskrivning eller nåt sånt då? Går det bra att vila med dottern hemma? Min dotter är väldigt aktiv och energisk, jag får nog vila mer på jobbet än hemma
Ja jag bor i Lundaskog, borta vid city gross
är uppväxt i Gbg men har bott i borås sen 2008. Trivs bra här
kände inget folk i början vilket var tråkigt dock, men när jag var gravid förra gången lärde jag känna ett gäng tjejer här på fl och vi hänger ihop fortfarande vilket är jättekul
Det var långt till ditt nästa bm besök, konstigt hade för mig man gick oftare efter v 31-32 nånstans. Jaja.. Hoppas bebis har vänt sig till nästa gång för vändningsförsök verkar inte jättekul :/ den har väl fortfarande mycket plats där inne så det finns säkert goda chanser till att h*n vänder sig rätt
jag var nojig över detta sist men det ordnade sig av sig självt
Vår tjej kommer definitivt gå på dagis de 15 timmarna, som sagt är hon väldigt aktiv och hon älskar verkligen dagis! Vill inte ta det ifrån henne
Hej!
Jo egentligen skulle väl det vara bättre. Tror det måste gå så långt som att förlossningen stoppas innan jag blir sjukskriven och vill inte låta det gå så långt om det går undvika.
Min lilla tjej sitter gärna och pysslar långa stunder så det går bra.
Även om hon rusar runt så rusar jag inte direkt efter ;)
Kan sova middag med henne om jag haft en riktigt kass natt.
Lärde känna några här också vid förra graviditeten. Träffar en av dem regelbundet :)
Långt mellan besöken ja, men antar att det inte behövs oftare så länge man mår bra.
Känns verkligen att man är på sluttampen nu, känner mig både tröttare och ganska stor. Är ju dock nästan åtta veckor kvar.
Haft en bra helg hittills? Vi var på Leos lekland för första gången idag :) en riktig hit!
Skönt att det funkar bra hemma med dottern, det är klart hon är ju några månader äldre än min tjej också. Min förhoppning är ju att hon ska lugna sig lite tills bebis kommer, tycker redan att det börjar bli lite bättre och om inte annat så blir hon ju äldre och förståndigare och behöver inte passas på samma sätt hela tiden som innan. Men en vilde det är hon
sitta o pyssla långa stunder vet vi inte vad det är
Leos är kul för barnen! Vi har varit där två ggr, det är ett riktigt maraton för mamma o pappa dock haha
kan tänka mig det var poppis om det var första gången ni var där!
Var resten av helgen bra? Vi köpte ny säng igår annars var det lugnt här. Idag ska jag till mvc, jippi
Får jag va med här? Fast är inte beräknad förrän juni.
För min del absolut isacalbin
Vilket datum har du bf? Har du några barn sen innan? Mår du bra?
Jag har bf 17 juni. Har två pojkar sedan innan födda maj 09 och juni 11 :)
Mådde konstant illa från v 5 till ca 14 men sen har jag mått bra. Senaste veckan har jag börjat få grymt mycket sammandragningar så nu sägs det att jag ska vila så mycket som möjligt men grabbarna går inte på dagis så det går sådär ;)
Hon har alltid varit lugn :) Dom är så olika alla barn.
Spelar ingen roll alls när folk har bf tycker jag. Huvudsaken är väl att folk hittar varandra här :)
TS har lyst med som frånvaro sedan trådstarten, men kommer kanske tillbaka.
Leos var skoj, blir definitivt fler besök där.
Annars var helgen lugn, hade en kompis med barn samt dotterns farfar på besök igår.
Skönt med lugna helger :)
Har blivit så galet trött så det är inte klokt. Kanske för att jag numera sover som en kratta.
Skoj med MVC-besök idag! Du får berätta om hur det gick sen.
Välkommen isacalbin förresten! :)
Tack :)
Usch, tiden gick så långsamt när man mådde illa, skönt att den tiden är förbi för oss. Nu går det rätt fort tycker jag iaf!
Jamen visst är de olika alla barn. Är väldigt nyfiken på vad nästa kommer ha för personlighet!
Idag hade jag en väldigt blyg bebis i magen iaf, bm kunde inte hitta hjärtslagen så fick faktiskt göra ett snabbt ul så vi fick se att hjärtat slog. Inte för att jag var orolig så för vi både hörde och kände sparkar när bm letade efter hjärtat. Bebis låg i en position så det var svårt att hitta helt enkelt. Lite snopet, men är ju så klart kul att ha fått en liten tjuvkik idag med ul
Allt annat var bra, blev förvånad att mitt järnvärde inte hade gått ner mer än från 120 på inskrivningen till 119. Men ska ändå börja ta duroferon vartannan dag nu som förebyggande
Jag har sluppit äta järntabletter mina tidigare graviditeter och hoppas slippa det denna gången också, min mage tycker inte alls om dom. Men jag hade över 145 på inskrivningen så kanske
Är väl alltid trevligt att få se den lille en extra gång
Vet ni om ni väntar tjej eller kille?