BF maj 2014, borås.
Hej. Finns det någon ifrån borås som vill följa åt?
Hej. Finns det någon ifrån borås som vill följa åt?
Förstår dig verkligen om du blev sjuk isacalbin, jag tog vaccinet 2009 och blev inte sjuk men jag är skeptisk ändå hehe
Hej igen Jonna, jag svarar dig här ang mammagrupp. Jag tror och förutsätter att man får en mammagrupp via Bvc även med andra barnet, förra gången dröjde det dock ett par månader (det var sommar och det kommer det vara nu med) så det var inget som hände på en gång. Då gick vi i Sandared iofs. Denna gången väljer vi södra torget som Bvc så vet inte riktigt hur det är där
vilken Bvc har ni valt tjejer?
Och jag håller med dig om att tiden går mycket fortare denna gången. Det blir ganska tätt mellan dina två va?
Hej Jonna :)
Jag blev erbjuden mamma grupp efter andra barnet så det blir ni säkert.
Vi bor i Sparsör så vi tillhör fristad BVC.
Ja, det blir väldigt tätt! ð??? Sonen blir 17 månader när nästa kommer, full fart kommer det bli.
Vi har tänkt att byta vårdcentral från närhälsan vid södra torg till Allekliniken och där har dem även BVC så det blir där.
Jag har varit i Fristad isacalbin, min sambo har en kompis som bor där. Sparsör ligger mitt emellan va?!
Är det nån av er som har gått på gravid vattengympa?! Jag anmälde mig till det härom dagen.
Jag har två år mellan mina första och visst var det jobbigt ibland, men jag ångrar det inte en sekund för dom har så roligt med varandra nu :) full fart kan man verkligen kalla det ibland eller snarare oftast , ändå skaffar vi en tredje ;)
Sparsör ligger mycket riktigt på vägen till fristad :) men jag är uppvuxen på trandared i stan :)
Jag har aldrig gått på gravid vattengympa men tror att det är en kanonbra träningsform :) själv går jag till gymmet, tränade fram till vecka 37-38 med de andra och hoppas att det ska funka denna gången också :)
Är ni inte nöjda med södra torget? Nyfiken eftersom vi ju flyttar dit
Ja det kan nog bli en tuff tid med tätt emellan (2 år som det kommer va mellan våra är ju också ganska tätt) men jag tror som isacalbin säger att det kommer ge ganska mycket glädje åt barnen sen
härligt med en tredje ändå
vi har sagt två barn men är inte stängda för en tredje senare så framtiden får utvisa!
Jag har inte gått på vattengympa, funderat på det dock, tror också det är jättebra. Vart har du anmält dig?
Förra gången gick jag gravidyoga på yogakällan, då låg det så nära men nu har de flyttat och ligger en bit bort från mig så tror inte jag kommer gå.. Eller kanske. Får se. Rekommenderar det iaf! Profylaxandning ingår. Jag tränar också på gym nu och ska göra det så länge kroppen tillåter
Vi har inte haft södra torg som BVC utan bara vårdcentral så jag har inte en aning om hur det är, det är säkert jätte bra! ð??? (Sonen går fortfarande kvar i Växjö). Men när det gäller vårdcentralen känns deras system lite konstigt, sonen hade 40 graders feber och super ont i öronen under natten och ena trumhinnan sprack. Ringde kl.8:00 på morgonen och skulle komma mellan kl.13-15, konstigt tyckte jag. Fick vänta i 3 timme för en bedömning och sen vänta ytligare 30 min på läkare, kändes inte helt ok. Sen har det varit andra saker när det gäller hans allergi och förkylningsastma där läkare har ordinerat fel medicin och vi fått vänta i 2 dagar på att få träffa läkare efter att han fått en allergisk reaktion! :( Men nu är han inskriven på viskans mottagning så vi har fått bra hjälp där. Kanske bara blev så tokigt för dem inte riktigt förstod hans besvär och att journalerna inte flyttats över! Men vi blev rekommenderade Allekliniken av sambons jobbarkompis och så är det ju också rätt nära där vi bor!
Jag sökte på nätet efter aktiviteter och då hade korpen vattengympa för gravida i statsparksbadet på torsdagar kl.19:30. Börjar vecka 11 och kostar 560 kr för 8 gånger, sen tillkommer badavgift. Man anmäler sig på deras hemsida och så ringer dem upp! Om du är sugen så vore det ju roligt att hamna i samma grupp! :)
Yoga låter också roligt! Har aldrig prövat det. Har tidigare gått på pilates det tyckte jag om.
Jag tror också som ni skriver att dem kommer ha roligt tillsammans, men man funderar ju lite på hur man ska räcka till. Och nu när vi flyttat är det inte lika lätt att ringa och be om hjälp och sällskap!
Men fy vad dåligt, vänta 3 timmar öht men då med ett litet barn som har öroninflammation!? Det låter ju jättekonstigt.. Stackars liten.. Och med medicinerna sen också
skönt ni får hjälp med det på viskan nu.
Åh jag som hört bra om Bvc där och det är säkert bra, men hade ju tänkt flytta över oss andra med men nu blir jag osäker. Får fundera lite till!
Åh typiskt att det var torsdagar, vi har simskola med dottern torsdagar på rehabbadet så det blir ju lite kaka på kaka känner jag
annars är jag sugen haha, men får nog hoppa det
Åh nu gick jag in på yogakällans sida för att kolla läget, de hade gravidyogan på onsdagar förut men nu har de bytt till torsdagar där med. Så typiskt! Får nöja mig med bara gymmet denna gång
I början hade jag jätte dåligt samvete för att inte räcka till för båda men efter ett tag insåg jag att det inte var så farligt att inte få mammas uppmärksamhet precis hela tiden utan snarare väldigt nyttigt :) vi har väldigt lite hjälp med barnen, typ aldrig. De har varit borta över natt två gånger på snart tre år.
Dom bli 5 och 3 nu när bebis föds och kan leka i timmar tillsammans, har mycket roligt med varandra :)
Min sambo har alltid kunnat tänka sig mer än två men jag har alltid sagt att inte mer än två, man ska aldrig säga aldrig ;)
Hej på er! AnnC rådde mig att börja skriva här istället för i den andra Borås-tråden som tyvärr sakta dött ut. Jag hade BF i april men fått framflyttat till sista mars så jag är lite längre gången än er andra skulle jag tro, men jag hoppas att det går bra ändå.
Jag går sjukskriven på heltid nu fram till bebisen kommer. Har varit illamående konstant sedan vecka 6 och nu när foglossningen börjat göra riktigt ont (har svårt att stödja på vänster ben) och förvärkarna håller mig vaken om nätterna så orkar jag helt enkelt inte jobba. Det är tufft nog att orka med att vara social med sambon och ta hand om vår 2-åring.
Jag har också funderat på vattengympan! Brukar simma själv annars men var lite sugen på vattengympan. Tyvärr så kommer jag ju inte hinna gå så värst många gånger om nu bebis kommer som beräknat i och med att de börjar i vecka 11. Annars hade jag hakat på. :)
Vi har valt BVC här uppe på Brämhult, där vi bor. Jag tycker vårdcentralen är riktigt bra, även om mamma-gruppen sist gång inte var direkt vad jag letat efter. De blandade dessutom omföderskor med förstföderskor vilket kan bli lite knasigt. Man har ju lite annat perspektiv med nummer två (eller nummer fyra som en av mammorna hade).
Ha en trevlig alla-hjärtans-dag allihop!
Hej! Jag hoppar gärna in här. Jag väntar mitt andra barn i juni