• fivekids81

BF maj 2014, borås.

Hej. Finns det någon ifrån borås som vill följa åt?

• Svar på tråden BF maj 2014, borås.
  • isacalbin

Jag har sluppit äta järntabletter mina tidigare graviditeter och hoppas slippa det denna gången också, min mage tycker inte alls om dom. Men jag hade över 145 på inskrivningen så kanske

Är väl alltid trevligt att få se den lille en extra gång

Vet ni om ni väntar tjej eller kille?

• AnnC

Oj, det var bra blodvärde där då slipper du säkert min mage klarade duroferonen förvånansvärt bra förra gången så jag hoppas på samma nu

Nej vi vet inte vad det blir, jag vill veta men inte mannen. Slank ur mig nu när bm gjorde ul att jag fortfarande var såå nyfiken o då tittade hon efter men blyger ville inte visa det heller. Kanske lika bra det ändå nu när vi ju inte skulle kolla haha.

Vet ni vad det blir för kön denna gång isacalbin?

• isacalbin

Nej efter mycket velande fram och tillbaka så bestämde vi oss för att fråga vad hon såg, men bebis hade navelsträngen mellan benen snopet! Men kanske lika bra det, annars hade jag nog bara shoppat massa onödigt

• AnnC

Ännu en liten blyger då Vad typiskt när ni väl hade bestämt er!
    Haha ja risken för att shoppa mer finns ju när man vet det har jag erfarenhet av från förra gången

• AnnC

Nån av er som har erfarenhet av aurorasamtal? Jag har bestämt mig för att jag vill gå på ett samtal för att gå igenom och bearbeta min förra förlossning. Vill föda spontant och vaginalt igen men är lite rädd för att det ska gå för fort då förra gick väldigt fort och då trots att jag var förstföderska. Ringde iaf till spec.mödravården nu och hon kunde inte ge mig någon tid utan de skulle höra av sig för de var ganska fullbokade. Redan där kändes det bara inte bra och som att man inte blir tagen på allvar Hur svårt ska det vara att boka en tid??

• isacalbin

Hoppas du får en tid, jag har ingen erfarenhet av det. Båda mina förlossningar har varit ca 12-13 timmar men utan några större problem så det har varit helt ok.

Hoppas att denna gång blir lite snabbare i varjefall

Hoppas att du får den hjälp du behöver, jobbigt att behöva vara orolig

• mammasmirakel

Hej!
    Ingen erfarenhet av aurorasamtal.
    Kan du inte ta upp detta med din barnmorska på MVC? Eller hänvisar dom dig till spec. mödravården?
    Själv låg jag i över en vecka med pinvärkar på nätterna.
    När jag kände att krafterna började ta slut fick jag åka in och där konstaterades att jag var helt utplånad och 3 cm öppen.
    De tog hål på hinnorna och 8 tom senare

• mammasmirakel

timmar senare föddes hon ska det stå!
    Klipptes rejält och det är den biten jag känner lite skräck för denna gången.
    Tog flera månader innan det läkte. Är rädd för att spricka på riktigt denna gång.
    För egen del tänker jag skriva med det i förlossningsbrevet och sen hoppas jag på det bästa.

Tycker din barnmorska borde hjälpa dig vidare med detta faktiskt.

• AnnC

Jag hade hanterbara värkar som började ett dygn innan dottern kom, några timmar innan hon föddes gick vattnet hemma och vi åkte in, blev hemskickad trots regelbundna värkar 3 min mellan. Det var fullt på fl och jag var bara öppen 1 cm. Då gjorde det jävligt ont och jag fick kämpa på hemma. Så här i efterhand är jag så besviken på fl, att de kunde skicka hem mig trots att jag inte kände mig trygg hemma längre. Kom iaf in till fl ett par timmar senare igen då var jag 4 cm öppen och hade fullständig panik, efter 30 min var jag fullt öppen så det var där det gick alldeles för fort. Kroppen hängde inte med och jag svimmade efteråt och hade yrsel i flera dagar. Det var min bm som sa att jag skulle ringa själv och boka. Så sett är det ju ingen brådska än, ska ta upp det igen med bm vid nästa besök om jag inte hört nåt. Men bara känslan att de egentligen inte har tid med mig gör att jag åter igen känner noll förtroende för förlossningsvården.. ska tillägga att när jag kom in 4 cm öppen blev jag typ inslängd i ett rum med lustgas (som hjälpte noll), ingen bm som hade tid att stanna för att t ex hjälpa mig lugna ner mig eller guida mig genom de intensiva värkarna. Kände mig helt utlämnad!! Visst mannen var med men stackarn visste väl inte riktigt vad han skulle göra med sin skrikande fru hehe

• AnnC

Förstår att det inte är kul när det blir för långdraget heller! Får hoppas vi alla får våra drömförlossningar i lagom takt denna gång Usch, jag blev inte klippt men jag sprack en del. Inte så farligt enligt fl men hade också ont lång tid efter! Förstod inte alla andra mammor på bb som var uppe o gick o satt uppe i matsalen och åt. Jag var uppe och åt tredje och sista dagen vi låg inne, då kunde jag iaf halvsitta lite på stolskanten

Svar på tråden BF maj 2014, borås.