• September14

Vi som väntar Septemberbebisar 2014

Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar. 
    Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
    Hur mår ni allihopa? 

• Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014
  • thefee
    E2012smamma skrev 2014-03-02 17:49:31 följande:
    Å jag längtar också!
    Har nästa tisdag (12+2) och är så orolig att den inte ska ha tickande hjärta.
    Fick mf i höstas och det har ju nojat upp mig en del.
    samma här! Fick mf i november och har inte riktigt vågat tro att det kommer gå bra den här gången. Mina bröst har växt enormt mycket och magen är enormt svullen efter att jag ätit något så det är ju iaf bra tecken. Men tänk om det inte tickar något hjärta på onsdag? Eller om det visar sig att bebisen har något fel? Usch jag hatar dom första veckorna fram till att man fått se det lilla livet första gången och allt visar sig vara bra.
    Minns när vi var på första UL med sonen och dom få sekunderna det tog innan man hörde hjärtljudet var dom längsta i hela mitt liv.
  • E2012smamma
    thefee skrev 2014-03-02 19:56:58 följande:
    samma här! Fick mf i november och har inte riktigt vågat tro att det kommer gå bra den här gången. Mina bröst har växt enormt mycket och magen är enormt svullen efter att jag ätit något så det är ju iaf bra tecken. Men tänk om det inte tickar något hjärta på onsdag? Eller om det visar sig att bebisen har något fel? Usch jag hatar dom första veckorna fram till att man fått se det lilla livet första gången och allt visar sig vara bra.
    Minns när vi var på första UL med sonen och dom få sekunderna det tog innan man hörde hjärtljudet var dom längsta i hela mitt liv.
    Ja! Men med första blev jag oroligare desto längre tiden gick. Första tiden bekymrade jag mig inte så mkt över vad som kunde hända.

Men kommer också ihåg att på UL v 12 så kände jag sån lättnad!

Men sen va jag orolig hela graviditeten ändå :p

Va på UL v 8 denna gång och allt såg bra ut DÅ iallafall.

Men mår inte så illa längre är bara trött men ja. Vi får se!
  • thefee
    E2012smamma skrev 2014-03-02 20:15:02 följande:
    Ja! Men med första blev jag oroligare desto längre tiden gick. Första tiden bekymrade jag mig inte så mkt över vad som kunde hända.
    Men kommer också ihåg att på UL v 12 så kände jag sån lättnad!
    Men sen va jag orolig hela graviditeten ändå :p

Va på UL v 8 denna gång och allt såg bra ut DÅ iallafall.
    Men mår inte så illa längre är bara trött men ja. Vi får se!
    Förra gången mådde jag illa några få gånger dom där runt v.9-12 sen var det borta helt och hade sen endast problem med ryggen från och till från v.20 pga jobbet. Gissar att det kommer bli samma visa denna gång eftersom jag har samma arbetsuppgifter än.
    Denna gång har jag inte mått illa alls bara känt mig riktigt trött och haft ömmande bröst i flera veckor. Men några dagar kvar innan vi får se om det bor nått litet liv i magen och hur det isåfall mår :) Längtar såå!
  • E2012smamma
    thefee skrev 2014-03-02 20:28:12 följande:
    Förra gången mådde jag illa några få gånger dom där runt v.9-12 sen var det borta helt och hade sen endast problem med ryggen från och till från v.20 pga jobbet. Gissar att det kommer bli samma visa denna gång eftersom jag har samma arbetsuppgifter än.
    Denna gång har jag inte mått illa alls bara känt mig riktigt trött och haft ömmande bröst i flera veckor. Men några dagar kvar innan vi får se om det bor nått litet liv i magen och hur det isåfall mår :) Längtar såå!
    Jag förstår det!

Men du kanske kan få graviditetspenning?

Berätta hur det gått sen!
  • Katta1
    livan86 skrev 2014-02-28 17:17:47 följande:
    Katta1. Vi ska nog kolla kön. Vi har ju redan barn sen tidigare å känner att det är mer smidigt samtidigt som en del av spänningen försvinner.

Men vi får se! Hur långt gången är du?

Okej,
    Jag går in i vecka 13 imorgon :)
  • livan86

Nu har jag känt den lilla sprattla 3 kvällar IRad!! Jag önskar så att jag kunde dela med mig av känslan till min sambo

Jag kan äntligen släppa mina tankar och rädslor om missfall... I alla fall nästan helt!

Mitt illa mående är borta och min trötthet har nästan försvunnit. Nu kan jag njuta

Jag har även börjat berätta för vänner och bekanta. Än har inte sambons föräldrar fått veta nått. Men de blir nu i veckan

Hur berättade ni??

Hur mår ni andra?

• FrökenKaka

Hej!
    Jag tar och hoppar in i denna tråd =)
    Jag och min sambo väntar vårt första barn, vi är i vecka 11 nu (10+1). Denna graviditet var planerad men vi trodde aldrig att det skulle fungera på första försöket, man har ju läst att 80% av alla friska par lyckas inom de första 12 månaderna, så det kom lite som en chock när det ändå blev ett plus 1 dag efter beräknad mens. Även fast vi nu vetat om det i flera veckor så har man nog ännu inte riktigt fattat det, det känns väldigt främmande att vi blir föräldrar i september. Förhoppningsvis har man iallafall fattat det tills bebisen kommer =)
    Just nu går jag och hoppas på att illamåendet ska lägga sig snart, har mått dåligt sen mitten på vecka 7 och det är ganska handikappande. Jag har en ganska lång pendlingsväg till det universitet jag läser vid och det är verkligen en pina varje morgon då jag ska försöka åka tåg. Tack och lov är mina lärare väldigt förstående och tvingar mig nästan att plugga hemma istället.

Har inte läst hela tråden, men det är ingen som har ett dunderknep för att lindra/bota illamåendet?;)

• September14

Hur står det till hos er alla? Nu är det snart dags för RUL för en del av er, spännande. :)
    Jag är i vecka 12+4 idag enligt M, så ungefär en månad tills vi får se lill- bebben.
    Jag och sambon är fram och tillbaka om vi ska titta kön, vi har 3 av likadant kön men som en annan  nämnde, spänningen på förlossningen försvinner ju nästa helt då. Vi får se! Hur ska ni göra? :)

• E2012smamma
    September14 skrev 2014-03-03 15:34:31 följande:

Hur står det till hos er alla? Nu är det snart dags för RUL för en del av er, spännande. :)
    Jag är i vecka 12+4 idag enligt M, så ungefär en månad tills vi får se lill- bebben.
    Jag och sambon är fram och tillbaka om vi ska titta kön, vi har 3 av likadant kön men som en annan  nämnde, spänningen på förlossningen försvinner ju nästa helt då. Vi får se! Hur ska ni göra? :)

Vi ska nog kolla!

Vi har en pojke sedan innan.

Fast jag vill nog egentligen inte kolla men är ändå nyfiken..

Är så otålig nu till KUB ultraljudet så jag är nästan inne på å boka en privat tid bara för att stämma av att allt är ok!
  • Lappen
    FrökenKaka skrev 2014-03-03 13:47:16 följande:
    Hej!
    Jag tar och hoppar in i denna tråd =)
    Jag och min sambo väntar vårt första barn, vi är i vecka 11 nu (10+1). Denna graviditet var planerad men vi trodde aldrig att det skulle fungera på första försöket, man har ju läst att 80% av alla friska par lyckas inom de första 12 månaderna, så det kom lite som en chock när det ändå blev ett plus 1 dag efter beräknad mens. Även fast vi nu vetat om det i flera veckor så har man nog ännu inte riktigt fattat det, det känns väldigt främmande att vi blir föräldrar i september. Förhoppningsvis har man iallafall fattat det tills bebisen kommer =)
    Just nu går jag och hoppas på att illamåendet ska lägga sig snart, har mått dåligt sen mitten på vecka 7 och det är ganska handikappande. Jag har en ganska lång pendlingsväg till det universitet jag läser vid och det är verkligen en pina varje morgon då jag ska försöka åka tåg. Tack och lov är mina lärare väldigt förstående och tvingar mig nästan att plugga hemma istället.

Har inte läst hela tråden, men det är ingen som har ett dunderknep för att lindra/bota illamåendet?;)
    är i vecka 11 (10+0) nu. 
    har mått illa sen i vecka 5 så hoppas det ska ge sig någon gång. ska på inskrivning nu på onsdag...
    men tror jag är längre gången så ska se vad barnmorskan säger
Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014