• September14

Vi som väntar Septemberbebisar 2014

Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar. 
    Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
    Hur mår ni allihopa? 

• Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014
  • aij210
    livan86 skrev 2014-02-27 20:54:51 följande:
    Ja, jag vet det är fantastiskt! kan äntligen känna mig glad.

ok, då vet jag om jag börjar må illa igen så ska jag prova. idag har jag mått bra!!
    men jag har märkt att om jag äter med jämna mellanrum (varje timma) så håller jag mig på en bra nivå, både energimässigt och illamåendet!

Eller hur, äter väl mer eller mindre konstant ;P Då hjälper det absolut! Jag tycker att jag knappt mått illa i en vecka nu (går inte å jämföra på långa vägar med hur det var innan) 

Läste att du varit på UL och sett den lille, grattis!! Måste kännas bättre nu?? :))
  • FrökenKaka
    Lappen skrev 2014-03-03 17:17:13 följande:
    Huvva, ja det är inget roligt att må dåligt. Min mamma säger :"Ja men du får se det positiva i det hela, det är ju ett bra illamående!". Jo förvisso, men det är en mycket liten tröst när man ligger över toalettstolen....
    Aha, själv får jag vänta i över tre veckor till inskrivning, det verkar skilja sig stort mellan länen i vilken vecka inskrivningen sker. Känns som en evighet både till inskrivning och RUL =( Man vill ju veta att allt ser bra ut och få ett ytterligare bevis (förutom två positiva grav.test) på att det faktiskt är något där i magen.
  • livan86

Aij210: ja jag var där i fredags de va helt underbart! Nu njuter jag bara, har släppt på oron ð???

Ska på Kub nu den 17! Längtar efter att få se den lilla igen

Hur mår du?

• thefee

Usch är hemma från jobbet idag för att jag troligen har inflamerad/överansträngd arm samt en dunderförkylning med hemsk hosta och halsont så jag låter värre än en halvdöd kråka. Min chef var definitivt inte glad över mitt besked eftersom det här är en av dom stessigare dagarna på året. Men jag lät lika igår och hade ont i armen redan då så hon borde ha gissat att jag inte skulle komma idag. Gissar att det blir sjukledigt resten av veckan för att vila hals och arm. Får ringa doktorn senare.

• Katta1

Någon mer som reagerar på lukter?
    Jag har blivit jättekänslig för vissa lukter.
    Var nära att kräkas igår när jag öppnade kylskåpet.

• livan86
    Katta1 skrev 2014-03-04 08:14:35 följande:
    Någon mer som reagerar på lukter?
    Jag har blivit jättekänslig för vissa lukter.
    Var nära att kräkas igår när jag öppnade kylskåpet.
    jag är det. min sambo älskar popcorn.. men fyyyyyy fan för den lukten (ursäkta språket)

men sen är det massa mer saker som jag inte vill känna lukten av...

igår på ICA maxi ville jag bara gå ut...
  • Katta1
    livan86 skrev 2014-03-04 08:18:00 följande:
    jag är det. min sambo älskar popcorn.. men fyyyyyy fan för den lukten (ursäkta språket)

men sen är det massa mer saker som jag inte vill känna lukten av...

igår på ICA maxi ville jag bara gå ut...

Okej,
    Ja, hoppas det går över snart.
    Jag kan må illa bara jag tänker på en lukt.
    Märkligt hur kroppen fungerar.
  • aij210
    livan86 skrev 2014-03-03 10:42:44 följande:
    Nu har jag känt den lilla sprattla 3 kvällar IRad!! Jag önskar så att jag kunde dela med mig av känslan till min sambo

Jag kan äntligen släppa mina tankar och rädslor om missfall... I alla fall nästan helt!

Mitt illa mående är borta och min trötthet har nästan försvunnit. Nu kan jag njuta

Jag har även börjat berätta för vänner och bekanta. Än har inte sambons föräldrar fått veta nått. Men de blir nu i veckan

Hur berättade ni??

Hur mår ni andra?
    Gud vad härligt! Hoppas du snart bara får njuta å glädjas :) 

För min familj (första barnbarnet) så berättade vi det genom att jag köpte en stickning till en babykofta och bad min mamma att hjälpa mig med den, då hon älskar att sticka. När hon fattade att det var till en bebis, frågade hon helt förvirrat vem som skulle ha den. Då sa jag att det var till en ny person som skulle komma i september, å hela familjen blev helt rörda å kastade sig på oss å kramades å höll på, så roligt!

För min sambos familj berättade vi genom  (5e barnbarnet, 4 första från samma bror) att ringa brorsan med alla 4 barnen och berätta, fick honom att skicka ett sms till oss alla andra om skulle vara samlade och umgås vid en middag och berätta att "det snart skulle bli tillökning i släkten". Alla började skratta å trodde deras 5:E var på väg å började svara med en massa grattis-sms. En stund senare skickade han ett till sms där han "bara ville förtyfliga att denna gången gällde det inte deras familj, utan ett par i närheten" och då föll alla blickar på oss å värsta skratt/chock/tårkalaset utbröt, alla blev jättechockade och superglada!

Så roligt att få berätta! Gjorde KUB-test idag och fick superbra värden med jätte låg sannolikhet för samtliga kromosomavvikelser, fick även med bilder hem. Underbart!
  • livan86

Åååh grattis till ett lyckat KUB AIJ210

Min svägerska är på mig om att vi MÅSTE berätta för deras föräldrar snarast, då mamman är på henne hela tiden å fråga om nått händer... :) hon är trött på att ljuga å hålla inne med den roliga infon!

Men nu är vi bjudna på middag på söndag hos svärföräldrarna, så får väl hålla mig tills dess.

Första graviditeten i höstas berättade vi i v. 6 redan, dom blev jätte glada, men sen gick ju det åt skogen... Så berättade vi inte om försök nr 2, men nu vill dom ju veta vad som händer

• thefee

Åh gud vilken lättnad! Nu har vi fått se vår lilla bebis i magen för första gången :D lika underbart som med första barnet! Allt såg bra ut och vi fick både se och höra hjärtat. Nu känns det mycket bättre och man känner sig mycket lugnare :) jag blev inte flyttad alls utan bf är fortfarande 20.9 jag som var helt säker på att jag skulle bli flyttad bakåt några dagar.

Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014