• September14

Vi som väntar Septemberbebisar 2014

Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar. 
    Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
    Hur mår ni allihopa? 

• Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014
  • livan86
    Katta1 skrev 2014-03-07 08:43:22 följande:
    Nu är jag inne i 12+3 och börjar känna att det här är på riktigt.
    Folk börjar se på mig att jag är gravid och igår när jag träffade en person på gymmet berättade jag att jag väntar smått.
    Då sa hon: "Det syns".
    Märklig känsla för mig som är gravid för första gången.
    Det känns så STORT, overkligt och samtidigt alldeles UNDERBART.
    Jag ska bil mamma!
    Fler förstagångs- eller även ni andra som redan har barn som delar mina känslor?
    hahaha! jag var med om samma sak typ igår, fast i skolan, tänkte jag skulle gå ut med det officiellt igår i skolan, alltså sluta dölja det... men det verkade som alla redan visste... ahaha

de va en tjej som frågade öppet på lunchen. sen kom ja upp i salen å sa det till min bästa väninna i klassen, då var det en annan som typ - asså jag tror alla har kommit på det redan...

haha ok, här har jag gått å smugit...

sen var jag på jobbet.. då frågade min arbetskamrat rakt ut också..
    sen skulle jag berätta för chefen.. men han vart inte de minsta chockad!
    typ - ja men då va de som jag trodde då..

• Katta1
    livan86 skrev 2014-03-07 08:55:26 följande:
    hahaha! jag var med om samma sak typ igår, fast i skolan, tänkte jag skulle gå ut med det officiellt igår i skolan, alltså sluta dölja det... men det verkade som alla redan visste... ahaha

de va en tjej som frågade öppet på lunchen. sen kom ja upp i salen å sa det till min bästa väninna i klassen, då var det en annan som typ - asså jag tror alla har kommit på det redan...

haha ok, här har jag gått å smugit...

sen var jag på jobbet.. då frågade min arbetskamrat rakt ut också..
    sen skulle jag berätta för chefen.. men han vart inte de minsta chockad!
    typ - ja men då va de som jag trodde då..

:)
  • September14

Idag ringde barnmorskan , och proverna visade ganska lågt av järn. Låg på 11 så nu är det dags för järntablett och trög mage. mindre skoj ! 

• E2012smamma
    September14 skrev 2014-03-07 19:02:16 följande:

Idag ringde barnmorskan , och proverna visade ganska lågt av järn. Låg på 11 så nu är det dags för järntablett och trög mage. mindre skoj ! 

Samma här! 2 om dagen , hon sa dock inte vad jag hade i depåerna men hade bra Hb (122) 2 v innan.

Ät en kiwi varje morgon och ha linfrön på yoghurt så sköter sig magen ok ändå.

Å tänk på att inte äta järn tillsammans m mjölkprodukter :)
  • September14
    E2012smamma skrev 2014-03-07 19:28:03 följande:
    Samma här! 2 om dagen , hon sa dock inte vad jag hade i depåerna men hade bra Hb (122) 2 v innan.

Ät en kiwi varje morgon och ha linfrön på yoghurt så sköter sig magen ok ändå.
    Å tänk på att inte äta järn tillsammans m mjölkprodukter :)
    Jag har legat på ca 105 annars så har lite lågt sedan innan. Jag skulle ta en varannan dag till att börja med. 
    Hon vet hur mycket jag ogillar dessa tabletter. Tack för tipsen, de ska jag testa.. Lättare och godare än blodpudding och broccoli ;))
  • September14

I själva hbt då, de glömde jag säga :P

• E2012smamma
    September14 skrev 2014-03-07 19:59:15 följande:
    Jag har legat på ca 105 annars så har lite lågt sedan innan. Jag skulle ta en varannan dag till att börja med. 
    Hon vet hur mycket jag ogillar dessa tabletter. Tack för tipsen, de ska jag testa.. Lättare och godare än blodpudding och broccoli ;))
    Ja! Ät persilja också. Om du gör mat kan man bara kasta i fryst. Brukar ha i sallader eller i grytor. Finns att köpa fryst.

Paprika har jag hört e bra också. En smörgås m leverpastej å paprika :)

Sen torkade aprikoser. Bra m järn men även bra för trög mage!

Sist behövde jag inte äta järn förän i v 20 typ och hoppades att jag skulle slippa eftersom hb var bra men icke :(
  • thefee

Hej hopp! Går dag in i v.13 känns helt beskrivligt bra att man kommit förbi det värsta och nu kan börja berätta åt alla :) jag ser faktiskt lite gravid ut redan. Var till hm igr och skulle köpa ett par mjuka mamma byxor men dom hade dom inte i affären så får nog beställa dom iaf. Har redan fått börja använda mammabyxor för min rumpa och mina lår har blivit så mycket större redan! Vill inte eta hur det här kommer sluta ;) Min bm tyckte också jag kunde börja med extra järn när jag hade ett hb på 115. Men det hade jag förra graviditeten i början också och behövde nte äta järn förrän efter halva graviditeten. Men det räckte för min mage blev så enormt trög så det var hemskt att gå på toa i slutet :( vill absolut inte börja äta järn redan och ha problem redan från början me magen.

• Bonebag

Oj va lågt ni ligger i järn.... Här låg man på 147. 157 innan graviditeten.

Äter 1 järn om dagen och ska fortsätta med detta, dock gbp opererad.

Men ni stackare måste va jätte trötta? Jag är galet trött, kan bara tänka mig hur ni då är :P haha

• E2012smamma
    Bonebag skrev 2014-03-08 16:55:09 följande:

Oj va lågt ni ligger i järn.... Här låg man på 147. 157 innan graviditeten.

Äter 1 järn om dagen och ska fortsätta med detta, dock gbp opererad.

Men ni stackare måste va jätte trötta? Jag är galet trött, kan bara tänka mig hur ni då är :P haha

Men oj är inte det jättehögt!? "Normalt" är väl 120-130 för kvinnor?

Jo jag är svintrött. Men varför ska du äta om du har så högt? Det är väl inte bra...
Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014