• September14

Vi som väntar Septemberbebisar 2014

Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar. 
    Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
    Hur mår ni allihopa? 

• Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014
  • livan86
    aij210 skrev 2014-02-27 18:48:08 följande:
    Okej, men nu har du slagit dina tidigare rekord, all lycka till dig!

Jag tror ju att det hjälpt idag. Mådde illa på förmiddagen men eftermiddagen har varit bättre!
    Lätt värt att testa!!
    Ja, jag vet det är fantastiskt! kan äntligen känna mig glad.

ok, då vet jag om jag börjar må illa igen så ska jag prova. idag har jag mått bra!!
    men jag har märkt att om jag äter med jämna mellanrum (varje timma) så håller jag mig på en bra nivå, både energimässigt och illamåendet!

• livan86

Nu har jag precis vart hos bm och tagit prover, fick även ett snabbt UL för att jag ville se att allt var bra pga tidigare mf.

Allt såg jätte bra ut!! Fick se en sprattlandes lite pigg krabat är såååååå glad just nu!!

• Katta1
    livan86 skrev 2014-02-28 14:04:58 följande:
    Nu har jag precis vart hos bm och tagit prover, fick även ett snabbt UL för att jag ville se att allt var bra pga tidigare mf.

Allt såg jätte bra ut!! Fick se en sprattlandes lite pigg krabat är såååååå glad just nu!!

Hej,
    Vad kul.
    Jag var också hos bm igår och tog prover.
    Allt såg bra ut. Känns skönt.
    Har inte sett den lilla krabaten ännu men ser framemot att få se den sen på ultraljud.
    Ska ni kolla kön?
    Jag ska försöka hålla mig från att göra det.
    Känns mer spännande så.
  • livan86

Katta1. Vi ska nog kolla kön. Vi har ju redan barn sen tidigare å känner att det är mer smidigt samtidigt som en del av spänningen försvinner.

Men vi får se! Hur långt gången är du?

• thefee

Jag har några gånger kännt ett ordentligt stick i ena sidan av magen. Inte ofta typ nån gång i månaden. Nån som har en aning om vad det kan vara? Kände även idag lite fladder långt ner i magen är dock svårt att säga om det bara var bebisen eller inte. Har även fått ett enormt sug efter riktigt grovtkbröd.

• E2012smamma
    thefee skrev 2014-03-02 09:10:53 följande:

Jag har några gånger kännt ett ordentligt stick i ena sidan av magen. Inte ofta typ nån gång i månaden. Nån som har en aning om vad det kan vara? Kände även idag lite fladder långt ner i magen är dock svårt att säga om det bara var bebisen eller inte. Har även fått ett enormt sug efter riktigt grovtkbröd.

Vilken v är du i?
  • thefee
    E2012smamma skrev 2014-03-02 10:17:24 följande:
    Vilken v är du i?

Enligt bm så borde jag vara i v.12 (andra barnet). Men då har jag oregelbunden mens så kan vara kortare eller längre. Själv tror jag att jag inte är så långt än så det skulle ju va otroligt tidit att känna bebisen redan.
  • E2012smamma
    thefee skrev 2014-03-02 12:54:28 följande:

Enligt bm så borde jag vara i v.12 (andra barnet). Men då har jag oregelbunden mens så kan vara kortare eller längre. Själv tror jag att jag inte är så långt än så det skulle ju va otroligt tidit att känna bebisen redan.
    Jag känner också "nånting" men känns som att det drar ihop sig? Svårt att förklara men typ en blandning av fladder och att det spänner.

Med min son kände jag att det pickade typ som nervryckningar i v 12-14 nånting ( men alla sa att det var tarmar men pickandet blev mer o mer intensivt tills man verkligen förstod att det visst va bebisen )

Det är nog inte omöjligt. Vissa känner ju av sin kropp mer än andra!

Jag är i v 11+0 idag.
  • thefee
    E2012smamma skrev 2014-03-02 13:16:59 följande:
    Jag känner också "nånting" men känns som att det drar ihop sig? Svårt att förklara men typ en blandning av fladder och att det spänner. Med min son kände jag att det pickade typ som nervryckningar i v 12-14 nånting ( men alla sa att det var tarmar men pickandet blev mer o mer intensivt tills man verkligen förstod att det visst va bebisen ) Det är nog inte omöjligt. Vissa känner ju av sin kropp mer än andra! Jag är i v 11+0 idag.

Vet inte riktigt hur man ska beskriva det. Minns inte xakt när jag kände rörelser förra gången men har för mig att det var tydliga rörelser runt v.16 då och nån vecka senare kunde maken känna svagt utanpå också :) tyckte det var jättetidigt då också med känningarna. Har känt mig extremt trött denhär helgen. Fick bakslag med min förkylning efter att ha tagit två promenader förra veckan när jag börjat känna mig frisk igen. Nu är det värre med torrhosta och halsont samt snuva. Hade bara snuva tidigare och vet att v har två långa tuffa arbetsdagar framför på måndag och tisdag men längtar sååå till onsdag när det är UL och nupp :D
  • E2012smamma
    thefee skrev 2014-03-02 17:27:09 följande:

Vet inte riktigt hur man ska beskriva det. Minns inte xakt när jag kände rörelser förra gången men har för mig att det var tydliga rörelser runt v.16 då och nån vecka senare kunde maken känna svagt utanpå också :) tyckte det var jättetidigt då också med känningarna. Har känt mig extremt trött denhär helgen. Fick bakslag med min förkylning efter att ha tagit två promenader förra veckan när jag börjat känna mig frisk igen. Nu är det värre med torrhosta och halsont samt snuva. Hade bara snuva tidigare och vet att v har två långa tuffa arbetsdagar framför på måndag och tisdag men längtar sååå till onsdag när det är UL och nupp :D
    Å jag längtar också!

Har nästa tisdag (12+2) och är så orolig att den inte ska ha tickande hjärta.

Fick mf i höstas och det har ju nojat upp mig en del.
Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014