• Granada

Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?

Jag är 39 âr och har 3 MA i bagaget. Ett 2012 och tvâ 2013. De 2 första var ofostriga och den senaste stannade av i v:8. Jag ska nu fâ en utredning. Hoppas förstâs att det kan hjälpa och ge hopp oavsett om det är nâgot som är galet eller ej.

Vi har 2 barn sedan tidigare, 5 och 6 âr gamla. Flera menar pâ att jag ska vara nöjd med det och ibland kan jag tycka det jag med  Jag fâr nästan panik av tanken pâ ytterligare missfall! För varje dag blir dock längtan efter syskon starkare och starkare. Jag vill verkligen inte ge upp ännu. Tiden ligger ju inte pâ vâr sida heller med tanken pâ âldern och nu behöver vi vänta lite till i väntan pâ utredningen och resultat Rynkar på näsan Hoppas att kunna starta verkstad i mars.

Finns det fler där ute i liknande situaton som vill följas ât mot en lyckad graviditet? Som vill dela erfarenheter, tankar, oro och rädslor? Och förhoppningvis mycket hopp och glädje och mâlgâng med bebis?

• Svar på tråden Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?
  • jamka
    Lantis86 skrev 2014-11-29 08:18:08 följande:
    Allt gick bra igår:) v9+6=REKORD!!!!:D Och den lilla vinkade:)
    Vad underbart:) Slående hjärta i v.10:) Lycka till i fortsättningen:)
  • Lantis86
    Den och den skrev 2014-12-05 17:40:51 följande:

Lantis86

Ytterligare en vecka att räkna upp, hur går det?

Jodå det rullar på, känner fortfarande ingenting förutom att jag måste kissa på natten. Trodde det skulle bli lugnare efter förra VUL, men icket:/ Har bokat in ett nytt nästa fredag, kommer vara 11+5 då... Från och med när är det risken för MF minskar?

Hur går det för dig? Du måste nästan ha RUL snart?:)

Inga nya plus?:)
  • Den och den
    Lantis86 skrev 2014-12-05 21:13:48 följande:
    Jodå det rullar på, känner fortfarande ingenting förutom att jag måste kissa på natten. Trodde det skulle bli lugnare efter förra VUL, men icket:/ Har bokat in ett nytt nästa fredag, kommer vara 11+5 då... Från och med när är det risken för MF minskar?

Hur går det för dig? Du måste nästan ha RUL snart?:)

Inga nya plus?:)
    Nä, jag känner igen känslan så väl. Våra familjer kunde inte förstå varför vi gjorde VUL så ofta och kunde absolut inte förstå hur vi kunde vara oroliga inför varje VUL när vi gjort ett bara två veckor innan. Men jag gick ständigt med känslan av att det kvittar ju,., trots att det levde igår kan det dö idag.

Fruktansvärt... Och jag vill inte spä på känslor du kanske har kring det, utan mer bekräfta att jag vet hur det känns!

Jag kan i viss mån fortfarande känna så,,, vi lyssnade på hjärtljuden för snart 2 veckor sen, var då i 16+2 och ändå är jag idag på 18+0 orolig. Inte så som jag var i början, inte alls. Men helt går inte att slappna av!

11+6 minskar risken så ett VUL i 11+5 är ju jättebra! Det var på nåt vis ändå efter ett UL efter den tiden som jag bestämde mig för att börja tro och inte oroa mig lika mycket. Det finns kvar som sagt, men minskade massor efter 12 fulla veckor! Hoppas du kan känna samma känsla.

På tal om det så finns det ju gott om idioter i ens omgivning... Pratade med min fd svägerska, vet egentligen inte varför jag berättade för henne men det blev bara så i alla fall, att vi haft flera missfall och så. Men att nu hade vi sett den lille i vecka 13 och nu kändes det riktigt bra. Då känner hon sig tvungen att berätta att hennes chef gjort kub i vecka 13 och sett bebisen och så och sen på RUL var den död.

Ja men tack för informationen!!

Jag valde att slå dövörat till då i alla fall.

Vi är som sagt i 18+0 nu men har inte RUL förrän 19+5 så det är nästan två veckor till...
  • Lantis86

Jo det är ju så, speciellt eftersom sist jag fick MA var jag på VUL 8+1 då såg allt bra ut... Jag var super orolig och fick göra ett nytt VUL v14, då visade det sig att den dött 8+3... Kändes så jävla surt:( Har sån tur att mina vänner förstår, men dom har fått trösta mig många gånger också..

Hoppas verkligen att allt är bra för den lilla på fredag och att jag kan slappna av lite då... Men funderar ändå på att köpa en dopler, så man kan lyssna själv utan att bli dumförklarad för att man är orolig...

Fy tusan så taskigt att säja nått sånt när man just berättat vilket helvete man behövt gå igenom för att ta sig så långt och sen föröka göra en mer orolig igen:( man vet ju att det kan hända, men den risken är ju ändå betydligt mindre då

Men du har kommit väldigt långt nu,så himla roligt:) är så bra att ha du som visar vägen;) har du fått mycket mage än? :)

• Lantis86

Hejsan! Tänkte att jag skulle uppdatera lite:) Var på VUL igår och fick se en liten levande krabat:) Mätte att jag var 11+6 eller 12+0. Känns helt overkligt att jag faktiskt kommit så långt, men kan inte riktigt slappna av ändå...

Nu på måndag ska jag alla fall ringa och boka tid för inskrivning:)

• jamka
    Lantis86 skrev 2014-12-13 08:01:30 följande:
    Hejsan! Tänkte att jag skulle uppdatera lite:) Var på VUL igår och fick se en liten levande krabat:) Mätte att jag var 11+6 eller 12+0. Känns helt overkligt att jag faktiskt kommit så långt, men kan inte riktigt slappna av ändå...
    Grattis! Vad underbart:)
  • Den och den
    Lantis86 skrev 2014-12-13 08:01:30 följande:

Åh vad fantastiskt!

Förstår att du inte riktigt kan slappna av ännu och att du inte kan tro... Men jag tror åt dig istället! Det är din tur denna gången!! :)
  • Lantis86
    jamka skrev 2014-12-13 12:52:05 följande:

Grattis! Vad underbart:)

Tack så mycket:) så hur går det för dig? Inget plus än?
  • Lantis86
    Den och den skrev 2014-12-13 20:16:30 följande:

Åh vad fantastiskt!

Förstår att du inte riktigt kan slappna av ännu och att du inte kan tro... Men jag tror åt dig istället! Det är din tur denna gången!! :)

Tack så mycket:) Himla bra att du kan tro åt mig också:) Har ju aldrig haft en lyckad graviditet så man har rätt svårt att tro att det kanske faktiskt kan hända mig också... Alltid bra med pepp:)
Svar på tråden Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?