• Granada

Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?

Jag är 39 âr och har 3 MA i bagaget. Ett 2012 och tvâ 2013. De 2 första var ofostriga och den senaste stannade av i v:8. Jag ska nu fâ en utredning. Hoppas förstâs att det kan hjälpa och ge hopp oavsett om det är nâgot som är galet eller ej.

Vi har 2 barn sedan tidigare, 5 och 6 âr gamla. Flera menar pâ att jag ska vara nöjd med det och ibland kan jag tycka det jag med  Jag fâr nästan panik av tanken pâ ytterligare missfall! För varje dag blir dock längtan efter syskon starkare och starkare. Jag vill verkligen inte ge upp ännu. Tiden ligger ju inte pâ vâr sida heller med tanken pâ âldern och nu behöver vi vänta lite till i väntan pâ utredningen och resultat Rynkar på näsan Hoppas att kunna starta verkstad i mars.

Finns det fler där ute i liknande situaton som vill följas ât mot en lyckad graviditet? Som vill dela erfarenheter, tankar, oro och rädslor? Och förhoppningvis mycket hopp och glädje och mâlgâng med bebis?

• Svar på tråden Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?
  • Den och den
    Lantis86 skrev 2014-12-14 05:50:09 följande:
    Tack så mycket:) Himla bra att du kan tro åt mig också:) Har ju aldrig haft en lyckad graviditet så man har rätt svårt att tro att det kanske faktiskt kan hända mig också... Alltid bra med pepp:)
    Nä, jag vet det är galet svårt.

Jag har ju två barn sen innan men med en annan pappa.

När vi nu skulle försöka efter 4 missfall så tänkte jag att har det inte gått dessa gångerna så varför skulle det gå denna gången? Det är inte logiskt att det inte ska bli MF.

Men det blev det ju inte! :D därför vågar jag tro åt dig istället <3 och så kan du hålla igen ett tag till ;)

Jag är i 19+1 idag och tror jag kände första kicken utanpå magen idag!
  • jamka
    Lantis86 skrev 2014-12-14 05:46:13 följande:
    Tack så mycket:) så hur går det för dig? Inget plus än?
    Inte än men jag hoppas varje månad, nu är jag på dag 17 och brösten ömmar mycket starkt, någon gång måste det bli.
  • Lantis86
    jamka skrev 2014-12-17 18:04:23 följande:

Inte än men jag hoppas varje månad, nu är jag på dag 17 och brösten ömmar mycket starkt, någon gång måste det bli.

Hur går det för dig? Håller tummarna det tar sig snart:)
  • jamka
    Lantis86 skrev 2014-12-27 09:37:23 följande:
    Hur går det för dig? Håller tummarna det tar sig snart:)
    Tack, det går bra. Nu mensen och efter mensen nya tag:) Spännande vad 2015 har med sig:) Det gick sju månader sedan mitt sista MA så det känns att en ny graviditet kan komma snart. Men jag har inte så bråttom med tanke på mina MA.
  • Den och den
    Lantis86 skrev 2015-02-27 23:39:16 följande:

Hur går det för alla?

Hej!

Här rullar det på!

30+0 i morgon ????

Hur går det för dig??
  • Lantis86

Det går faktiskt jätte bra, går in i vecka 25 imorrn:) nu har magen börjat synas och bebis sparkar på:) helt underbart att äntligen börjat kunna känna att jag verkligen ska få en bebis:)

• Den och den
    Lantis86 skrev 2015-03-01 19:45:52 följande:

Det går faktiskt jätte bra, går in i vecka 25 imorrn:) nu har magen börjat synas och bebis sparkar på:) helt underbart att äntligen börjat kunna känna att jag verkligen ska få en bebis:)

Åh, det är fantastiskt att höra!
  • jamka

Och jag är fortfarande inte gravid:( Korta cyklar på 23 dagar gör inte saken bättre. Orkar inte längre söka hjälp.

• kattisch

Efter tre missfall på tre år. ( tillsammans har vi två flickor födda 06 och 07) så har jag nu beställt serpafar på nätet. Så nu kör vi tredje behandlingen. Första enkel senaste 2 dubbel. Denna gång från dag 3 till 7. Istället för dag 5 till 10...

Svar på tråden Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?