• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Ja82

Marri - jo precis! Jag har ingen dator tillgänglig så kan inte starta nån tråd så gör det gärna om du har möjlighet.

Vi bor i Sala Backe, ni då?

• Sara84

Vad roligt att ni skapar en Uppsala Bf tråd :)

Nu tillhör inte jag Uppsala själv, flyttar dock till Bålsta i sommar och byter därmed län från Sthlm till Uppsala. Ingen som bor i närheten av Bålsta?

• testosteran
    MissLis skrev 2014-02-17 20:23:29 följande:
    De är födda oktober 2007 och april 2011. Dina då?

2011 och 2013 så blir väldigt tätt! :)
  • Irmeline
    Ja82 skrev 2014-02-18 06:11:43 följande:

Irmeline - jag tycker mig känna igen ditt alias, jag tror att vi möjligtvis var i samma trådar under förra graviditeten? :)
    Det skulle vara kul att hålla kontakten nu längs med vägen iom att vi bor i Uppsala!

Det gäller ju dig med Marri, om ni båda vill förstås. Extra roligt då vi har jämngamla barn sen tidigare.
    Det är jättemycket jag funderar på kring syskonskapet, hur allt kommer bli, hur storebror kommer reagera osv.

Kanske man borde starta en tråd för oss som väntar syskon i oktober?
    Det blir ju trots allt lite andra tankar som rullar då.

Bf feb 2012-tråden? Jag gick över till mars ;) bodde inte i Uppsala då, nyinflyttad. Bor i eriksberg.
  • swallin

Är det någon som har några bra tips mot hemskt gravidillamåeende? Känns som om jag måste äta hela tiden för att slippa kräkas :(

• mitthemligajag
    swallin skrev 2014-02-18 10:23:52 följande:

Är det någon som har några bra tips mot hemskt gravidillamåeende? Känns som om jag måste äta hela tiden för att slippa kräkas :(

Jag skrev för något inlägg sedan bara! Gå till läkaren och få lergigan! De är de absolut jag typ gjort...!!!
  • Singoalla78

Jag e nu gravid i v 7+0 å såg det lille hjärtat ticka igår igen på ännu ett vul, men nu ser det bra ut å jag behöver inte gå på fler innan rutin ul,et. Nu undrar jag, jag fick mkt dåliga nyheter för 3 dagar sedan, min mamma har hjärn cancer, detta stressar mig såklart å då undrar jag, kan denna stress framkalla  Mf?

• SysterAnna
    mitthemligajag skrev 2014-02-18 07:36:38 följande:
    Vill förövrigt tipsa alla som mår väldigt ila och kräks hela dagarna, lergigan comp! Min räddning!!!!!!

Samma här. Kräks inte men höll på att gå under av illamående... Nu klarar jag av dagarna med bara lite illamående till och från (förutom om det går för långt mellan måltiderna).
  • Irmeline
    Singoalla78 skrev 2014-02-18 10:52:57 följande:
    Jag e nu gravid i v 7+0 å såg det lille hjärtat ticka igår igen på ännu ett vul, men nu ser det bra ut å jag behöver inte gå på fler innan rutin ul,et. Nu undrar jag, jag fick mkt dåliga nyheter för 3 dagar sedan, min mamma har hjärn cancer, detta stressar mig såklart å då undrar jag, kan denna stress framkalla  Mf?
    Nej det kan det inte. Min mamma blev jättesjuk i cancer under min förra graviditet, och dog när jag var drygt halvvägs. Var mycket stress och sorg, men fick hörs att det inte påverkade. Och ut kom en sprudlande glad tjej, verkade inte alls känt av att hon haft en ledsen mamma under graviditeten.
Svar på tråden BF Oktober 2014