• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Tamara

[quote=72657772][quote-nick]Mymmlan skrev 2014-03-03 08:38:34 följande:[/quote-nick]Å, blir så ledsen när jag läser om era mf! Kärlek i massor. Nästa gång är det er tur! <3 Sowe81 håller med dig. Det blir skönt att veta oavsett besked liksom. Jag får inget vul men ska göra ul på kub. Sitter i kö på lab för att lämna blod till kub. Vet ni vilka de andra två kromosom förändringarna är som de kollar förutom Downs?[/ Du får en SANNOLIKHET för tre olika trisomier - trisomi 13 (Pataus syndrom), trisomi 18 (Edwards syndrom) och trisomi 21 (Downs syndrom) där trisomi 21 är den minst allvarliga. Denna text är kopierad från ett svar jag hittade hör på fl. Fast när vi gjorde det förra gången fick vi bara en siffra, resultatet av ultraljudet, blodprovet och min ålder sammanslaget till en sannolikhet. Det är ju lite luddigt men de tittade väldigt noga på ultraljudet och redan där kan de ju se om något är fel så det känns ju bra även om helheten av kub egentligen inte säger något mer än just en sannolikhet.

• Hill01

Stor kram till er som fått MF! Fick själv ett i november och kan förstå vad ni går igenom.. Ta hand om varann nu!

• mitthemligajag

Vul idag gick finiemang! Little krabat där inne sprattlade på ;) hjärtan slog för fullt. Den såg nu mer ut som en bebis än en cashewnöt hehe! V 10 idag :)

• mitthemligajag
    saannaa skrev 2014-03-03 07:01:01 följande:

Om det svider i magen, är det växtvärk då? Eller hur känns det?

Kan inte riktigt beskriva min växt värk den gör mer ONT inte som ngt svid
  • kohler12

Usch beklagar era mf förstår er 
    2012 fick jag missfall med tvillingar det kändes hårt 

är gravid igen o är så orolig hela tiden 

• tusa

Så fruktansvärt tråkigt att läsa om era missfall Gråter

Ja, första är nog värst..Rynkar på näsan Jag har haft ett MA och 2st utomkvedes och man blir alldeles knäckt när sånt händer!!
    Stor kram till er och lycka till, nästa gång går det nog bättre! Tänk att ni faktiskt KAN bli gravida {#emotions_dlg.flower}

• marmik

Hoppar in jag med, var på VUL idag och är beräknad till 18/10. Har gjort IVF och det tog på andra försöket, plussade 12/2 som var vår testdag men har inte riktigt vågat tro på det förrän nu när jag sett det lilla livet på bild... Var lite nojjig (och det har inte gått över än...) trots pluset och klagade över att jag inte kände några graviditetssymtom så jag var rädd att det hade hänt något men nu har jag nog fått alla symtom man kan - illamående, huvudvärk, ömma, stora bröst, hunger, "stick" i livmodern, gråter, hickar och rapar... Hoppas att det ger sig snart... :)

• Krupskaja

Jättestora kramar till er som fått missfall!

Och välkomna hit ni som är nya!

Själv är jag också lite orolig för missfall varje förmiddag, eftersom min mage var enormt svullen väldigt tidigt och jag ser ut att vara i fjärde månaden varje kväll. Det blir så stor skillnaden mellan kvällarna och morgnarna att jag inte kan låta bli att oroa mig. Jag blir lite skraj ör att jag har så få symptom också, men när jag läser gamla inlägg här på FL från min förra graviditet så inser jag att jag var ännu mer symptomlös då.

Apropå den stora magen så berättade jag nyss för en vän att jag var gravid, och hon sa "Men herregud, det såg ju jag för en månad sen!"  Och då är jag alltså i vecka 8 nu... Glad

• tasirvio

Åh, vad tråkigt att höra om era missfall! Hoppas verkligen det går bättre för er nästa gång

• tasirvio

Hög, hela inlägget verkade inte komma med.. Har alltså de senaste dagarna börjat känna mig yr. Lite sådär som då man är jättejättetrött och hjärnan stänger av för en mikrosekund med jämna mellanrum. Någon annan med liknande symptom?

Svar på tråden BF Oktober 2014