• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Emma90
    Hattifnattan skrev 2014-03-05 12:08:42 följande:

Igår var jag på den riktiga inskrivningen hos Bm. Fick ta massa blodprover (10rör) pga att vi har benägenhet till blodproppar i vår släkt. Hade hb 112 och det är lite lågt så det är säkert därför jag är så trött!! Bm sa att tröttheten brukar gå över i v 12. Det hoppas jag verkligen att den gör för som det är nu är jag helt förlamad av trötthet. Orkar inget. Somnar tidigt och sover gärna lunch. Kan inte komma ihåg att jag var så trött i tidigare graviditeter.

Fler än jag som är zombisar?

Oooh ja, sova är det ända jag gör när jag inte är på jobb. Hoppas verkligen det går över i vecka 12, är tröt på att va så tröt.

Tycker dessutom synd om sambon för jag inte orkar hjälpa han med renoveringen vi har dragit igång.
  • tasirvio
    Emma90 skrev 2014-03-05 18:18:10 följande:
    Oooh ja, sova är det ända jag gör när jag inte är på jobb. Hoppas verkligen det går över i vecka 12, är tröt på att va så tröt. Tycker dessutom synd om sambon för jag inte orkar hjälpa han med renoveringen vi har dragit igång.

Renoverar ni alltså hemma eller är det någon projekt ni kommer att flytta in i? Det har nyligen gjorts en forskning där det konstaterats att risken för framtida allergier och exem ökar signifikant (hos barnet) om mamman under graviditeten, eller barnet under sitt första levnadsår, utsätts för byggdamm förknippat med hemrenovering.. Kan vara bra att tänka på!
  • Emma90
    tasirvio skrev 2014-03-05 19:02:26 följande:
    Renoverar ni alltså hemma eller är det någon projekt ni kommer att flytta in i? Det har nyligen gjorts en forskning där det konstaterats att risken för framtida allergier och exem ökar signifikant (hos barnet) om mamman under graviditeten, eller barnet under sitt första levnadsår, utsätts för byggdamm förknippat med hemrenovering.. Kan vara bra att tänka på!

Vi renoverar hemma, och det drog vi igång innan vi viste att vi va gravida. Men förhoppningsvis blir det tapetsering i helgen så nu är det snart klart, såå skönt att få en hall och ett vardagsrum igen :) Tyvärr har vår skatt stor chans att få eksem då jag själv har ärft det av min mamma och har haft det sedan jag föddes, och i sambons familj finns det också.
  • unicorn
    Emma90 skrev 2014-03-05 11:14:57 följande:
    Är det någon mer som har märkt att deras allergi har försvunnit?

Har helt plötsligt börjat kunna äta äpple utan pollen medicin. Har även märkt att dom senaste dagarna så har min eksem minskat något enormt utan att ha tagit min kortison salva som jag är väldigt beroende av.
    Jag läste i en gravidbok idag att kortisonhalten ökar i kroppen under graviditeten, så det är förmodligen det du känner av :). Stod lite kort om det i Graviditetshandboken av Christina Wahlström.
  • Emma90
    unicorn skrev 2014-03-05 21:43:54 följande:
    Jag läste i en gravidbok idag att kortisonhalten ökar i kroppen under graviditeten, så det är förmodligen det du känner av :). Stod lite kort om det i Graviditetshandboken av Christina Wahlström.
    Gud vad skönt om det stämmer.

Tack så mycket, ska söka upp det och läsa :)
  • manda123

Har hållt mig lite uppdaterad i tråden, men är så galet trött så det känns som om man skulle kunna somna ståendes. Känns ändå skönt att det är fler än jag som känner mig som en zombie. Illamåendet håller i sig med en järnhand, och magen är sjukt svullen (ser ut att vara i fjärde månaden). Känns svårare för var dag att hålla detta hemligt, vi vill iaf vänta tills ultraljudet den 28:de. Tiden har nog aldrig gått så långsamt som nu ;)

• tasirvio
    Emma90 skrev 2014-03-05 21:15:27 följande:
    Vi renoverar hemma, och det drog vi igång innan vi viste att vi va gravida. Men förhoppningsvis blir det tapetsering i helgen så nu är det snart klart, såå skönt att få en hall och ett vardagsrum igen :) Tyvärr har vår skatt stor chans att få eksem då jag själv har ärft det av min mamma och har haft det sedan jag föddes, och i sambons familj finns det också.

Ok, men det är ju tur att ni inte har någon totalrenovering på gångs iaf :) det här är helt pinfärsk forskning som jag kommit i kontakt med via mina kolleger som forskar om allergier. Har precis skickat ut det till rådgivningarna här, och hoppas att det sprider informationen. Är ju trots allt rätt så många som renoverar just under graviditeten för att bättra på/bygga ut sitt bo inför tillökningen :)
  • tasirvio

Jag har också ultraljud 28e, känns verkligen som en evighet tills dess! Vill så gärna se det lilla knytet NU! För ibland så får jag för mig att jag bara inbillat mig hela graviditeten...

manda123 skrev 2014-03-05 22:57:23 följande:
    Har hållt mig lite uppdaterad i tråden, men är så galet trött så det känns som om man skulle kunna somna ståendes. Känns ändå skönt att det är fler än jag som känner mig som en zombie. Illamåendet håller i sig med en järnhand, och magen är sjukt svullen (ser ut att vara i fjärde månaden). Känns svårare för var dag att hålla detta hemligt, vi vill iaf vänta tills ultraljudet den 28:de. Tiden har nog aldrig gått så långsamt som nu ;)

• LillaE87

Jag bor i Falun! :) Vad roligt att vi är så många som bor i Dalarna! Är i vecka 6 (5+5). Jag mår rätt bra än så länge! Lite illamående bara. Ska på tidigt VUL den 24 Mars! Hoppas liten mår bra! Jag är otroligt orolig för mf :( Hur överlever ni de tankarna?

• Makaronipuss1

Jag är i v9 (8+2) och är verkligen jättedålig. Inte varit såhär med mina tidigare barn. Är tom hemma från jobbet nu. Usch... Kräks upp det mesta jag äter, tom vätska. 
    Ska få Lergigan comp utskrivet idag. Hoppas verkligen det funkar! 

Svar på tråden BF Oktober 2014