• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Singoalla78

Denna låten tillägnade min man mig igår-

Tårar sprutade, jag älskar honom så :)

• Tamara
    Singoalla78 skrev 2014-03-05 09:36:20 följande:
    V 9+4

Fin kula! Jag har också rejäl gravidmage (är 4:e barnet) speciellt på kvällarna men vi vill hålla graviditeten hemlig tills efter kub som då antagligen blir sista veckan i mars så det är så svårt. Har 2 stora barn (10 och 12 år) som vi inte heller vill att ska veta förrän då men det är inte lätt, kan inte ha några vanliga kläder och får gömma mig i stora koftor och sitta med filt på mig i soffan på kvällarna :-/ Känns som jag vill isolera mig till mars månad är över... Det var likadant förra graviditeten, ville inte att de skulle få veta på jobbet förrän efter kub men sen när jag berättade så sa ju alla att de sett det hur länge som helst
  • swallin
    mitthemligajag skrev 2014-03-04 23:50:03 följande:
    Men åh vad spännande? När har du bf? Är de ditt första?:)

:) jag har bf den 5 oktober. Du? Blir vårat andra barn men vi fick en dotter förra året i juni så det blir bara 16 månader mellan barnen. Är det ditt första?
  • kohler12

min mage är så stor om dagarna kroppen förstår vad den ska göra när det är 3:e barnet :) 
    fick gå ut med det samma dag som vi fick veta att vi vart gravida för jag va så svullen så gick inte o dölja
    för någon försökte med stora tröjor då fattade alla ännu fortare för att jag aldrig bär stora tröjor

• Emma90

Är det någon mer som har märkt att deras allergi har försvunnit?

Har helt plötsligt börjat kunna äta äpple utan pollen medicin. Har även märkt att dom senaste dagarna så har min eksem minskat något enormt utan att ha tagit min kortison salva som jag är väldigt beroende av.

• mitthemligajag

Vet att de var någon mer här inne som mår extremt dåligt och bara kräks! Jag åt massvis med både lergigan comp och lergigan men de hjälpte inte en dugg, i förrgår fick ondansetron och dessa två dagar har varit helt magiska, jag har rest mig upp från sängen och mått bra!!!! Testa det!

• Hattifnattan

Igår var jag på den riktiga inskrivningen hos Bm. Fick ta massa blodprover (10rör) pga att vi har benägenhet till blodproppar i vår släkt. Hade hb 112 och det är lite lågt så det är säkert därför jag är så trött!! Bm sa att tröttheten brukar gå över i v 12. Det hoppas jag verkligen att den gör för som det är nu är jag helt förlamad av trötthet. Orkar inget. Somnar tidigt och sover gärna lunch. Kan inte komma ihåg att jag var så trött i tidigare graviditeter.

Fler än jag som är zombisar?

• Mymmlan

I morse frågade tvååringen "mamma, har du en bebis i magen?" Lite ställd eftersom vi inte tänkt berätta för honom riktigt ännu frågade jag "varför frågar du det?" "Som i boken vi läste" sa han "vilken bok?" "Den som va som en tidning" och då kom jag på att informationen vi fick hos barnmorskan låg framme efter det besöket och vi bläddrade i den. Smarta unge. Men han blev bortfintad för när jag kom på vilken bok det var blev han så nöjd och skulle läsa istället så jag behövde inte svara

• Singoalla78
    mitthemligajag skrev 2014-03-05 12:05:18 följande:
    Vet att de var någon mer här inne som mår extremt dåligt och bara kräks! Jag åt massvis med både lergigan comp och lergigan men de hjälpte inte en dugg, i förrgår fick ondansetron och dessa två dagar har varit helt magiska, jag har rest mig upp från sängen och mått bra!!!! Testa det!
    japp, låg liggandes i en vecka, kunde inte röra mig utan å kräkas..men nu börjar det bli bättre, blev erbjuden medicinering men tackade nej..
Svar på tråden BF Oktober 2014