• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • karpas

Mina tre tidigare graviditeter har jag inte mått illa alls, varken morgon eller kväll. Nu i min fjärde kommer illamåendet på kvällen, har det kanske med åldern att göra eller är det bara så att hormonerna är högre denna gång?

Tre tjejer har jag sen tidigare, undrar om det är en kille denna gång? Första flickan väntade jag när jag var 24 och andra 26 och tredje 31år. Nu är jag 37 och mår som en apa mest hela tiden. Nja, det har nog med åldern att göra. Hoppas snart detta släpper så jag kan somna utan illamående. Jag rapar och känner mig uppblåst och känns ibland att det skulle vara skönt om jag kunde spy, men det kommer inget.

Är det recept fria tabletter ni använder ni som mår illa?

• Sara84
    karpas skrev 2014-03-06 09:08:05 följande:
    Mina tre tidigare graviditeter har jag inte mått illa alls, varken morgon eller kväll. Nu i min fjärde kommer illamåendet på kvällen, har det kanske med åldern att göra eller är det bara så att hormonerna är högre denna gång?

Tre tjejer har jag sen tidigare, undrar om det är en kille denna gång? Första flickan väntade jag när jag var 24 och andra 26 och tredje 31år. Nu är jag 37 och mår som en apa mest hela tiden. Nja, det har nog med åldern att göra. Hoppas snart detta släpper så jag kan somna utan illamående. Jag rapar och känner mig uppblåst och känns ibland att det skulle vara skönt om jag kunde spy, men det kommer inget.

Är det recept fria tabletter ni använder ni som mår illa?

Jobbigt att må illa :(

Jag var gravid med min dotter när jag var 21.. nu 9 år senare är jag gravid med barn nr två och har mått väldigt illa till och från. Inte kräkts dock tack och lov. För mig räcker det med Postafen (receptfritt). Kan endast ta en halv, annars blir jag jättedålig. Upplever att jag behöver ta Postafen varannan dag ca för att hålla illamåendet i schakt. Men då är jag GBP opererad och tabletterna tas upp annorlunda för min del.

Vilken vecka är du i nu? :)

• MissLis

Illamående, trött och otroligt lätt för att tappa humöret... Är i vecka 8. Noll molvärk, känner pyttelite hur det drar i ligamenten på höger sida men that's it.

• karpas
    Sara84 skrev 2014-03-06 09:15:58 följande:

Jobbigt att må illa :(

Jag var gravid med min dotter när jag var 21.. nu 9 år senare är jag gravid med barn nr två och har mått väldigt illa till och från. Inte kräkts dock tack och lov. För mig räcker det med Postafen (receptfritt). Kan endast ta en halv, annars blir jag jättedålig. Upplever att jag behöver ta Postafen varannan dag ca för att hålla illamåendet i schakt. Men då är jag GBP opererad och tabletterna tas upp annorlunda för min del.

Vilken vecka är du i nu? :)

Jag har gått in i v.9 och det är de två senaste veckorna som jag mått så här.
  • manda123
    tasirvio skrev 2014-03-06 05:46:43 följande:
    Jag har också ultraljud 28e, känns verkligen som en evighet tills dess! Vill så gärna se det lilla knytet NU! För ibland så får jag för mig att jag bara inbillat mig hela graviditeten...

Ja men precis, tiden sniglar sig framåt. Drömde härom natten att vi var på ultraljudet men att det bara var en "tom ballong" i mig...vill bara ha det svart på vitt att allt är okej så man kan slappna av lite.
  • Hattifnattan

En ny värld har öppnat sig! Är pigg idag! Första gången på sisådär 9 veckor. Känns helt underbart!!!!!. Kan det vara så att det har vänt?

Nojjig som man är oroar jag mig för att något är fel istället haha. Men växtvärk har jag iallafall :)

• kohler12

är det fler än jag som mår bra när ni går upp på morgonen men mår illa så ni nästan tror frukosten ska komma upp direkt när ni äter?

jag mår bra då jag kliver ur sängen på morgonen o är jättehungrig men direkt när jag ska äta så får jag kväljningar nästan illamåendet blir riktigt kraftigt

mådde inte alls illa vid måltider med sönerna inte överhuvudtaget 

• SysterAnna

Varit på ultraljud idag. Allt såg fint ut. Bebisen var ca 2,8 cm och stämde med att jag är i v. 9+5. Bild finns i bildtråden.

• Hattifnattan

Sitter o skriver ett mail till min chef för att berätta om graviditeten. Superkänsklog som jag är kommer det naturligtvis en liten tår

• mitthemligajag
    LillaE87 skrev 2014-03-06 08:28:40 följande:

Jag bor i Falun! :) Vad roligt att vi är så många som bor i Dalarna! Är i vecka 6 (5+5). Jag mår rätt bra än så länge! Lite illamående bara. Ska på tidigt VUL den 24 Mars! Hoppas liten mår bra! Jag är otroligt orolig för mf :( Hur överlever ni de tankarna?

Åh spännande med massa dalmasisar här! Det kommer nog, mitt illamående brakade loss i v 7 och sen dess har jag varit sjukskriven (10 nu), jag har gjort vul med jämna mellanrum sen v 5+5 och sett pyret utvecklas, jätte skönt! Men med en del knas på vägen som jag gärna skippat, typ op för x som inte var ett x :p men när vi gjorde vul sen så pratade jag med läkaren om mf, och sa så här " barn föds i krig, barn föds under svält, folk oroar sig för sina liv och lever i kaos men ändå föds de barn" de tyckte jag var bra sagt och de lugnade mig otroligt!
Svar på tråden BF Oktober 2014