• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • MissLis
    Irmeline skrev 2014-04-17 11:46:28 följande:
    Jag bor några minuter bort med bil/cykel, kanske 10 min promenad så det är lugnt. Men om jag är på jobbet är det ju en helt annan sak....
    Vad jag hoppas på goda nyheter när du varit på nästa UL! {#emotions_dlg.flower}
  • Annie24

Jag har läst en del och om jag fattat det rätt då är i te enäggstvillingar ärftligt utan bara tvåäggs. Vi har tvillingar i släkten (fick jag veta för några veckor sedan..) så för oss är det tydligen inte så konstigt att vi ska ha tvillingar (tvåäggs). Men du skulle väl ha enäggs Cazza?

• K89
    Cazza skrev 2014-04-17 11:31:26 följande:

Hur mkt har ni gått upp o i vilken vecka är ni?

V. 16 idag o +4kg :)
  • jwrga
    Bellsam skrev 2014-04-16 18:23:20 följande:
    Vad är NUB-teorin?
    En teori att man kan bestämma kön utifrån hur nuben (könskörteln) pekar. Den ser likadan ut för killar och tjejer, men om det är en tjej pekar den neråt parallellt med ryggraden och är det en kille så pekar den lite uppåt. Min plutt ska tydligen ha en solklar pojknubb, så vi får se om det stämmer :)

Jag har gått upp 9 kg, fetto haha Fast jag hade inte vägt mig på länge så ett par kilon gick jag kanske upp över jul, men en 6-7 kg är det nog iaf sen jag blev gravid. Går in i v 16 på sön. Var på HM idag och köpte mammabyxor, hittade två par som jag faktiskt gillade! Ett par chinos och ett par finbyxor. Tycker annars mest det känns som de kasar ner men dessa satt åt bra kring höfterna. 
  • tjej93
    Bellsam skrev 2014-04-16 16:35:25 följande:

Tjej93, vad roligt! Är din sambo nervös eller något nu då? :)

De är han väl men inget han säger då de här va planerat och vi har pratat igenom de ett halvår :) i början kändes de som han knte brydde sig så mycket eller va så glad... Men nu när magen börjar synas lite och vi har börjat berätta för familjen så är han jättestolt och pussar magen hela tiden :) tror att jag är mest nervös!! själv då, är du nervös? :)
  • Bellsam
    tjej93 skrev 2014-04-17 15:58:45 följande:
    De är han väl men inget han säger då de här va planerat och vi har pratat igenom de ett halvår :) i början kändes de som han knte brydde sig så mycket eller va så glad... Men nu när magen börjar synas lite och vi har börjat berätta för familjen så är han jättestolt och pussar magen hela tiden :) tror att jag är mest nervös!! själv då, är du nervös? :)
    Jag är inte så nervös men min sambo lite mer men det har lugnat ner sig lite efter ultraljudet.
  • Annie24

Är det könskörteln man ser på denna bilden? Det vita? Och vad är det för kön då? :P

• MrsGalotti
    Cazza skrev 2014-04-17 11:31:26 följande:
    Hur mkt har ni gått upp o i vilken vecka är ni?
    Jag är nu i v 13 (inte lika gången som de flesta här) och sedan v 9 går jag faktiskt ner i vikt, troligen för att jag äntligen blivit av med mitt illamående som krävde mat varje till varannan timme i princip dygnet runt. V 8 vägde jag +4.5kg mot dagen när jag plussade, nu v 14 väger jag +1.8kg (dvs. har gått ner nästan 2kg) Nu känns det väldigt bra faktiskt för nu ligger jag på en nivå som är fullständigt normal. Om jag jämför med vikten från inskrivningen (v 11) så väger jag -0.7kg.
    Irmeline skrev 2014-04-17 11:46:28 följande:
    Jag bor några minuter bort med bil/cykel, kanske 10 min promenad så det är lugnt. Men om jag är på jobbet är det ju en helt annan sak....
    Hoppas den flyttar sig tillrätta.

• jwrga
    Annie24 skrev 2014-04-17 16:26:45 följande:
    Är det könskörteln man ser på denna bilden? Det vita? Och vad är det för kön då? :P
    Jag har ingen som helst aning :) Är helt fascinerad att de finns de som kan se vad som är vad, själv ser jag inte alls. 
Svar på tråden BF Oktober 2014