• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Irmeline
    Bellsam skrev 2014-04-15 14:25:15 följande:

Hej! Då hittade visst jag hit med. Har en liten knodd i magen som har bf 22/10, tredje barnet för mig och första för sambon :)

Välkommen :)
  • MissLis

Hej! Då hittade visst jag hit med. Har en liten knodd i magen som har bf 22/10, tredje barnet för mig och första för sambon :)

Välkommen hit!
  • tjej93

Nästan som mig, har bf 22/10 mitt första och sambons tredje :)
  • Irmeline

Åh vilket soligt underbart väder det är!! Blir på så bra humör :)

Och så lite långledigt på det.

Glad påsk tjejer!!

• jwrga

Hej hej, jag vet inte om jag skrivit något här tidigare, isf var det precis i början. Jag är beräknad till 11 oktober, det är mitt andra barn, vi har en son på strax över två år sedan tidigare. Sen v 7 ungefär så har jag mått fruktansvärt dåligt! Har mått lite bättre senaste veckorna men är fortfarande helt vansinnigt trött och kräks en gång om dagen ungefär. Iom det så har jag väl inte riktigt hunnit njuta av att vara gravid, känner mest hur sjutton ska jag orka en till haha Nej nu ska jag läsa lite i tråden här :)

• jwrga

Åh vad roligt att det är flera stycken som känner av bebisen redan! Då kan jag nog vara rätt säker på att det är det jag känner på kvällarna. Känns precis som samma fladder som förra gången, men så tänker man att det är säkert något annat, trots att det aldrig har känts som fladder i min mage när jag inte varit gravid :)

Vi har inte fått tid till RUL än, men borde få kallelsen vilken dag som helst nu enligt min bm. Vi ska absolut kolla kön, inte för att det spelar någon roll mer än att vi båda är så himla nyfikna! Jag tycker folk gör precis som de vill med hur de klär sina barn, min son har rätt så killiga kläder, mest för att jag inte är så förtjust i de könsneutrala kläderna med massa tryck och färger. Sen så är det jäkligt praktiskt med mörblå kläder för skiten syns inte så tydligt :) Får vi en tjej kommer jag shoppa loss på ljuvliga tjejkläder i gammelrosa! 

Är det någon här som känner till NUB-teorin? Finns ju tom en läkare här i Sverige som könsbestämmer vid v.12-13 enligt den, och i USA verkar det vara mycket vanligare. Enligt den teorin väntar vi iaf en pojke, så vi får väl se om några veckor om det stämmer. 

• jwrga
    Saga101 skrev 2014-04-15 09:00:40 följande:
    Jag hoppas gärna in ! Väntar andra barnet och BF 16/10 ! Dock väntar vi på fvp nu då vi fick en mkt dålig siffra på KUB :( 1/10
    Måste kännas riktigt tufft, men som sagt så är det ju 90 % chans att allt är bra, det är ju faktiskt riktigt bra odds! Håller tummarna för att fvp visar bättre!
Svar på tråden BF Oktober 2014