• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Cazza

Inga twins i släkten nej!! Nästa ul får vi också reda på kön...;)

• Irmeline
    Bellsam skrev 2014-04-17 11:30:35 följande:
    Har missat det. Har du problem med moderkakan? :/
    Japp, den är föreliggande (ligger för öppningen). Upptäcktes på gynakuten efter jag börjat blöda massa färskt blod i v. 15. Om den inte flyttar sig så föder man med snitt i v. 37 typ. Men innan dess (from v. 28-30 ung) har man massa komplikationer då det trycker på moderkakan vilket kan ge stora blödningar och i värsta fall moderkaksavlossning. Man kan behöva plocka ut bebis urakut, och i västa fall hinner både bebis och mamma förblöda. Om man har så i dessa veckor får man inte vara mer än 20 min från ett sjukhus och skall åka in direkt vid blödning.

Nu hoppas jag dock att den flyttar sig innan dess och att jag slipper detta. Just nu är det enda att jag måste ta det lugnt, inte bada, inte ha sex, inte lyfta tungt för att undvika mer blödningar. Har även en del smärtsamma sammandragningar om jag rör mig fort, sätter mig hastigt etc.
  • Irmeline
    Cazza skrev 2014-04-17 11:31:26 följande:
    Hur mkt har ni gått upp o i vilken vecka är ni?
    v. 16 (v. 17 imorn) och har gått upp 3,5kilo.
  • Bellsam

V 14 och gått upp 6 kilo.
  • Bellsam
    Irmeline skrev 2014-04-17 11:38:02 följande:
    Japp, den är föreliggande (ligger för öppningen). Upptäcktes på gynakuten efter jag börjat blöda massa färskt blod i v. 15. Om den inte flyttar sig så föder man med snitt i v. 37 typ. Men innan dess (from v. 28-30 ung) har man massa komplikationer då det trycker på moderkakan vilket kan ge stora blödningar och i värsta fall moderkaksavlossning. Man kan behöva plocka ut bebis urakut, och i västa fall hinner både bebis och mamma förblöda. Om man har så i dessa veckor får man inte vara mer än 20 min från ett sjukhus och skall åka in direkt vid blödning.

Nu hoppas jag dock att den flyttar sig innan dess och att jag slipper detta. Just nu är det enda att jag måste ta det lugnt, inte bada, inte ha sex, inte lyfta tungt för att undvika mer blödningar. Har även en del smärtsamma sammandragningar om jag rör mig fort, sätter mig hastigt etc.
    Oj vad jobbigt. Hoppas det ordnar sig för er! Hur långt har ni til sjukhuset nu?
  • Irmeline
    Bellsam skrev 2014-04-17 11:45:20 följande:
    Oj vad jobbigt. Hoppas det ordnar sig för er! Hur långt har ni til sjukhuset nu?
    Jag bor några minuter bort med bil/cykel, kanske 10 min promenad så det är lugnt. Men om jag är på jobbet är det ju en helt annan sak....
  • Bellsam
    Irmeline skrev 2014-04-17 11:46:28 följande:
    Jag bor några minuter bort med bil/cykel, kanske 10 min promenad så det är lugnt. Men om jag är på jobbet är det ju en helt annan sak....
    Ok. Får hoppas att det ändrar sig för er i alla fall och att det blir en bra graviditet!
  • MissLis
    Vecka 14 och har gått upp 2kg.
  • MissLis
    Cazza skrev 2014-04-17 11:31:01 följande:
    Inga twins i släkten nej!! Nästa ul får vi också reda på kön...;)
    Alltså det är ju så häftigt!! Glad
Svar på tråden BF Oktober 2014