• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Irmeline
    Bellsam skrev 2014-04-16 18:23:20 följande:

Vad är NUB-teorin?

Undrar jag med. *nyfiken*
  • Bellsam

Testade det här med ringen över magen och det visade tjej för mig. Har två killar innan så får se vad det är som tittar ut sen. Spännande :)

• Terrus
    mammasusan skrev 2014-03-08 18:32:47 följande:
    Välkommen! Vet du om man kan kolla upp om man har försvagad tapp?

Hej! Sent svar men jag har inte varit inne här på länge. De kan kolla upp detta innan graviditeten men på mig har de aldrig gjort några undersökningar utan det är deras teori om att den är försvagad pga av händelseförloppen vid båda missfallen.
  • kohler12
    vilken dag man har haft igår, 6.30 gick bussen mot Falun besök på sjukhuset, jisses kom till receptionen kring 8.10 och 8.20 va det dags för urinprov, 9.00 träffa läkaren fick göra Ultraljud (tidigt) på grund av min urininfektion plus att min njurbäckeninflammation är kvar tyvärr, vilken rolig krabat man har i magen läkaren kunde knappt mäta den lille så han sa ja 13+4 men det va svårt o få den lille att samarbeta sa han så ungefär 4 dagar bakåt blev det gör mig ingenting faktiskt lika glad för det faktiskt 
    9.48 va det dags för blodprov jisses sen fick jag sitta i väntrummet ett tag va nära att jag blev inlagd för att min högra njure inte har återhämtat sig men jag slapp det så först 14.25 kom jag hem vart på sjukhuset sen 8.10 ungefär idag klev upp 05.00, det va min dag detta 

den lilla krabaten satte händerna framför ansiktet många gånger såg ut som den lekte tittut :D sen slog den volter hit o dit jag kände det faktiskt. 
    sen la den sig på sidan med händerna under huvudet 

läkaren sa ni kommer få en busunge :) haha 

men när han mätte så sa han rakt ut att det va svårt det såg jag på honom så det är lite osäkert om jag är i v13+5 eller 14+3 idag
  • Mymmlan

Jobbig dag men kul med busfrö Kohler12!

Jag längtar bara till maj! Dels kommer vi ha ul den 8/5 i v 19+0, men framför allt lugnar jobbet ned sig lite! Så trött nu! Jag är borta på jobb 5 dagar hemma två, borta 6, hemma 4, borta 7... Blir galen. Stackars pysen hemma som aldrig får se sin mamma och stackars skrutten i magen som säkert måste känna av min stress! Blä! Nej mitten av maj säger jag bara!

• Cazza

Nästa tisdag är det vårt andra tvilling- ultraljud o jag hoppas sååå att de inte hittar ngt skumt m tillväxt o annat. Jag har gått upp fem kilo o har stor mage!

• Bellsam
    Cazza skrev 2014-04-17 10:12:05 följande:

Nästa tisdag är det vårt andra tvilling- ultraljud o jag hoppas sååå att de inte hittar ngt skumt m tillväxt o annat. Jag har gått upp fem kilo o har stor mage!

Vad roligt med tvillingar! Har ni det i släkten?
  • Irmeline
    kohler12 skrev 2014-04-17 07:21:01 följande:
    vilken dag man har haft igår, 6.30 gick bussen mot Falun besök på sjukhuset, jisses kom till receptionen kring 8.10 och 8.20 va det dags för urinprov, 9.00 träffa läkaren fick göra Ultraljud (tidigt) på grund av min urininfektion plus att min njurbäckeninflammation är kvar tyvärr, vilken rolig krabat man har i magen läkaren kunde knappt mäta den lille så han sa ja 13+4 men det va svårt o få den lille att samarbeta sa han så ungefär 4 dagar bakåt blev det gör mig ingenting faktiskt lika glad för det faktiskt 
    9.48 va det dags för blodprov jisses sen fick jag sitta i väntrummet ett tag va nära att jag blev inlagd för att min högra njure inte har återhämtat sig men jag slapp det så först 14.25 kom jag hem vart på sjukhuset sen 8.10 ungefär idag klev upp 05.00, det va min dag detta 

den lilla krabaten satte händerna framför ansiktet många gånger såg ut som den lekte tittut :D sen slog den volter hit o dit jag kände det faktiskt. 
    sen la den sig på sidan med händerna under huvudet 

läkaren sa ni kommer få en busunge :) haha 

men när han mätte så sa han rakt ut att det va svårt det såg jag på honom så det är lite osäkert om jag är i v13+5 eller 14+3 idag
    Oj vilken dag, skönt att allt var bra.

Men om du kanske flyttades 4 dagar bakåt, då är du väl antingen 13+5 (som innan) eller 13+1? Eller tänker jag fel?
  • Irmeline
    Mymmlan skrev 2014-04-17 08:10:36 följande:
    Jobbig dag men kul med busfrö Kohler12!

Jag längtar bara till maj! Dels kommer vi ha ul den 8/5 i v 19+0, men framför allt lugnar jobbet ned sig lite! Så trött nu! Jag är borta på jobb 5 dagar hemma två, borta 6, hemma 4, borta 7... Blir galen. Stackars pysen hemma som aldrig får se sin mamma och stackars skrutten i magen som säkert måste känna av min stress! Blä! Nej mitten av maj säger jag bara!
    Samma här. Har 2v semster då efter RUL. RUL 13:e och semester från 15:e till 2 juni.
    Längtar till RUL för att få veta om allt är ok, och framförallt om moderkakan flyttat på sig. Nu får jag ju inte göra någonting pga att det kan vara dåligt för kakan. Hoppas få lätta på mina restriktioner.
  • Bellsam
    Irmeline skrev 2014-04-17 11:23:09 följande:
    Samma här. Har 2v semster då efter RUL. RUL 13:e och semester från 15:e till 2 juni.
    Längtar till RUL för att få veta om allt är ok, och framförallt om moderkakan flyttat på sig. Nu får jag ju inte göra någonting pga att det kan vara dåligt för kakan. Hoppas få lätta på mina restriktioner.
    Har missat det. Har du problem med moderkakan? :/
Svar på tråden BF Oktober 2014