• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • mitthemligajag
    SysterAnna skrev 2014-05-01 08:06:22 följande:

Uärk... I måndags fick min man och som magsjuka och spydde båda två. Sen blir de bättre och jag började hoppas på att jag klarat mig ju längre tid som gick. Men så sent igår kväll drog det igång även för mig... Så har sprungit hela natten fram och tillbaka till toaletten. Nu verkar det som att det lugnar sig och har druckit en mun saft. 

Åh stackars! Krya på er!
  • Bellsam

Systeranna - Ursch. Här har sambon sprungit fram och tillbaka till toaletten i två dagar. Vi andra har klarat oss än så länge *peppar peppar*.

• Aftonstjärna

Usch, vad hemskt med magsjuka! Fick det precis när jag sluppit det värsta illamåendet när jag väntade sonen, minns jag :(

På tal om illamående är det äntligen så gott som borta! Vi firade Valborg hos vänner igår och kom inte i säng förrän klockan 00.30, wow! Kändes fantastiskt att kunna sitta uppe så länge Skrattande Man blir glad för lite när man mått apa i ett par månader. Går in i vecka 16 i dag. 

bf 23/10
  • Dango

Hej alla. :)
    Är det vanligt att helt plötsligt bli så orolig för bäbisen? Är i vecka 16 och de senaste två dagarna har varit hemska av oro. Tidigare har det inte varit något alls men nu känns det helt plötsligt som jag inte alls är gravid. Obestämd Känner ingenting.

• Aftonstjärna
    Dango skrev 2014-05-01 13:50:48 följande:
    Hej alla. :)
    Är det vanligt att helt plötsligt bli så orolig för bäbisen? Är i vecka 16 och de senaste två dagarna har varit hemska av oro. Tidigare har det inte varit något alls men nu känns det helt plötsligt som jag inte alls är gravid. Obestämd Känner ingenting.
    Hej! Det är nog ganska vanligt just i denna period av graviditeten då de värsta besvären från början av graviditeten avtagit och innan man börjar känna rörelser och det syns tydligt att man är gravid! Men du känner säkert av att livmodern blivit större i alla fall?
    bf 23/10
  • jwrga

Jag har rul 15/5, v 18+2 tror jag det blir. Jag är grymt avundsjuk på er som har det före mig ;) Jag tycker veckorna har flugit fram men sen jag fick tiden till rul för någon vecka sen så stannade tiden!

I början på veckan vände äntligen illamåendet! Nu mår jag mer som normalt gravid :) Firade med att shoppa lite nya kläder, ljuvligt mode för att vara gravid nu ju med lösa, luftiga byxor med resår i midjan och kimono måste ju vara det ultimata plagget för att vara gravid på sommaren! Svalt och somrigt men trollar med figuren när man känner sig sådär härligt chubby.

• jwrga
    Jeaneeettes skrev 2014-04-30 12:18:17 följande:
    mitthemligajag skrev 2014-04-29 19:48:00 följande:Lycka till i massor!!!:)

Tack så mycket, jag svävar på rosa moln har precis sätt världens sötaste pojke.
    Grattis till pojken! Vad roligt att veta, jag vill också haha :) Och framför allt skönt att allt såg bra ut förstås!
  • Dango
    Aftonstjärna skrev 2014-05-01 14:02:38 följande:
    Hej! Det är nog ganska vanligt just i denna period av graviditeten då de värsta besvären från början av graviditeten avtagit och innan man börjar känna rörelser och det syns tydligt att man är gravid! Men du känner säkert av att livmodern blivit större i alla fall?
    Hoppas att det är så, har läst runt lite om just det. :) Men det känns så konstigt bara. Känner att magen växer lite men tycker verkligen inte att det är någon fin gravidmage som man sett hos andra haha. Kommer väl förhoppningsvis snart!
    Är min första graviditet och har inte varit illamående och varit mest som vanligt. Bara de senaste två dagarna som jag helt plötsligt började känna så här.
  • jwrga
    Bellsam skrev 2014-05-01 14:22:14 följande:

Har ni spånat något på namn alla där ute? :)

Ja vi älskar att diskutera namn, började direkt jag blev gravid. Blir det en tjej har jag två starka favoriter men blir det en kille är det svårare. Har ju redan använt favoritkillnamnet på sonen.
Svar på tråden BF Oktober 2014