• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Mmalin
    jonie skrev 2014-02-03 14:49:16 följande:
    Jaha, fast jag Haralddagen behövt söka hjälp om det var det du menade tasirviro. Har ett mf i bagaget men har blivit gravid på första försöket varje gång
    tasirvio skrev 2014-02-03 14:20:07 följande:
    Tror resultatet varierar med hormonmägnden, dvs om du inte tog morgonurin så kanske hormonerna inte syns lika starkt och därmed visar det 2-3 istället för 3+

Mmalin och jonie: vi verkar alla ha suttit i liknande om inte samma båt ;) Jag skulle ha påbörjat mina fertilitetsundersökningar 29.1, men plussade 26.1 :D hann således träffa läkaren en gång och ta blodprov, men längre än så hann vi inte med våra undersökningar. En otrolig lättnad kan jag säga!
    Det var nog mig och LissanS du menade.

Jonie och jag diskuterade avsaknaden av ömma bröst den här graviditeten.

Det blir lätt lite rörigt i de här trådarna. :)
  • majamys

Åtminstone CB digital visar cirka veckor efterbefruktning, och graviditeten räknas ju redan från två veckor före det (senaste mens). Därför visas 2-3 fastän du är i vecka 5 :)

• majamys

Haha, ja jag tog ju faktiskt ett digitalt test idag som visade 1-2 veckor ;) igår var vi faktiskt osäkra på när vi senast hade sex, men tydligen har vi haft ;) så nu är det definitivt! :) Vi ska få en till! :D

Imorgon ska jag på årskontroll med min diabetes, så då ska jag nämna om graviditeten. Det blir så verkligt när processen är igång! :o

• tasirvio
    Mmalin skrev 2014-02-03 17:44:50 följande:
    Det var nog mig och LissanS du menade.

Jonie och jag diskuterade avsaknaden av ömma bröst den här graviditeten.

Det blir lätt lite rörigt i de här trådarna. :)
    Haha, det var nog säkert det jo ;) e nog inte bara trådarna som är röriga, tror jag också är tätt rörig just nu ;)

Idag har jag känt av svindel flera gånger då jag stigit upp snabbt, men inget illamående än iaf. Önskar nästan jag vore lite det, så skulle det hela kännas mera verkligt. Speciellt som jag läste på en amerikans sida där det stod att kvinnor som har "morning sickness" mer sällan får missfall än de som inte upllever illamående..:/ men antar att jag bara är nojig!
  • Mmalin
    tasirvio skrev 2014-02-03 18:47:48 följande:
    Haha, det var nog säkert det jo ;) e nog inte bara trådarna som är röriga, tror jag också är tätt rörig just nu ;)

Idag har jag känt av svindel flera gånger då jag stigit upp snabbt, men inget illamående än iaf. Önskar nästan jag vore lite det, så skulle det hela kännas mera verkligt. Speciellt som jag läste på en amerikans sida där det stod att kvinnor som har "morning sickness" mer sällan får missfall än de som inte upllever illamående..:/ men antar att jag bara är nojig!

Ja du är nog bara nojjig. Det finns studier som stödjer i stort sett allting (typ månen är en ost) så det skulle jag inte fästa någon större uppmärksamhet vid. :)
    Jag mådde inte illa en sekund under min förra graviditet och hoppas verkligen på att slippa det den här gången också.

• Lillium
    tasirvio skrev 2014-02-03 18:47:48 följande:

Tror inte alls att det där stämmer. Mådde inte särskilt illa med min son och det gick jättebra mådde däremot väldigt illa i de två senaste graviditeterna och de slutade i missfall.. Nu mår jag inte illa ännu. Min kompis mådde jätteilla och för henne gick det bra. Det är så individuellt.

Tror man ska hålla sig ifrån att googla vissa saker det är jättesvårt men tror att det är bäst att inte läsa för mycket för det kan sätta igång massa konstiga negativa tankar.
  • Irmeline
    Lillium skrev 2014-02-03 19:46:17 följande:

Tror inte alls att det där stämmer. Mådde inte särskilt illa med min son och det gick jättebra mådde däremot väldigt illa i de två senaste graviditeterna och de slutade i missfall.. Nu mår jag inte illa ännu. Min kompis mådde jätteilla och för henne gick det bra. Det är så individuellt.
    Tror man ska hålla sig ifrån att googla vissa saker det är jättesvårt men tror att det är bäst att inte läsa för mycket för det kan sätta igång massa konstiga negativa tankar.
    Håller med. Typisk felaktig slutsats det där med illamåendet.
    De som mår illa har inte bättre/starkare graviditeter än de som inte mår illa. Däremot kan en kvinna som brukar må illa, vars illamående minskar (dvs minskade symptom) ha ett missfall på g. Men det betyder inte att de som inte mår illa av andra orsaker skulle ha sämre graviditeter. Mådde aldrig illa förra gången, under två veckor (typ 7-8) var jag lite yr och det kändes som om jag gick på en båt som gungade, så balansen var väl lite påverkad.
  • mitthemligajag

Vecka 6 idag och inte ett dugg illamående, peppar peppar, har tidigare blivit "spiralgravid" som 16åring och gjorde abort, där kan vi snacka spya från morgon till kväll... Så jag hoppas jag har bättre att vänta denna gång :) när började ni må illa ni som redan har barn?

• Irmeline
    mitthemligajag skrev 2014-02-03 20:01:07 följande:
    Vecka 6 idag och inte ett dugg illamående, peppar peppar, har tidigare blivit "spiralgravid" som 16åring och gjorde abort, där kan vi snacka spya från morgon till kväll... Så jag hoppas jag har bättre att vänta denna gång :) när började ni må illa ni som redan har barn?
    Samma man? (förmodligen inte...) Vem man är gravid med kan tydligen påverka sa en BM. Om man får barn med olika män kan man må mycket olika.
  • Terese09

Vecka 6, plussade runt bim. Otrolig känsla efter ett år och påbörjan till vidare utredning. Men vi slapp äta hormoner och ivf! Så lycklig! Första barnet och vad vi längtat! Mår helt okej, lite orolig mage och mest mängder av flytningar. Trött och lite illamående som kommer och går.

Svar på tråden BF Oktober 2014