• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Mymmlan

Myspysig: en vän till mig sa något som lugnar mig lite när jag får mamma-prestations-ångest. Att för de barn det går illa i livet brukar det krävas extrema hemförhållanden åt ena eller andra hållet och för alla de andra verkar det rätt bra. Trots att vi föräldrar gör misstag och är lite knäppa ibland.

Yarrow: oanvänt test får vi hoppas med tanke på "går den att äta"

I övrigt blir jag tokig på mitt immunförsvar som är icke-existerande just nu. Är ju bra så jag inte motarbetar pyret men magsjuka och direkt på det en dunderförkylning är lite tröttsamt.

• majamys

Vilken fantastisk idé med collaget!! Och så fint det är! :D hur gammal är din son? Visst känns det märkligt att så små ska bli storabröder ;)

Jag har inte funderat på hur vi ska berätta om tillökningen, men antagligen blir det bara något i stil med "ska du berätta för mormor att du ska bli storebror?". Han kan ju inte prata, men på så vis får vi ju sagt det ;)

• Yarrow

Min son fyller 9 månader om två veckor så det blir kanske lagom till hans födelsedag som vi berättar om jag lyckas hålla tyst innan dess. På bilden är det det positiva testet jag gjorde. Den är såklart rengjord och den där kissuppsugargrejen tog jag bort så han inte skulle få den i munnen. Men sen så fick han bort korken så blev rätt att han skulle få den i halsen, därav den sista bilden. Han blev skitsur när han inte fick leka med den mer. Haha.

• TheElfa

Hej på er! 
    Tänkte hoppa in här om det är ok....
    Fick ett sånt här idag!

Sååå...enligt mina uträkningar (FL`s uträkningar) BF 12/10
    Och grattis alla som plussat! Solig
  • Jennifer
    TheElfa skrev 2014-02-04 08:52:51 följande:

Hej på er! 
    Tänkte hoppa in här om det är ok....
    Fick ett sånt här idag!

Sååå...enligt mina uträkningar (FL`s uträkningar) BF 12/10
    Och grattis alla som plussat! Solig
    Grattis och välkommen hit! ????
  • TheElfa

Tack alla!!!
    Kan inte riktigt tro på det än eller fatta det...Ska göra ett CD oxå...Kan jag göra det under dagen om jag håller mig länge?
    Känns overkligt men självklart oxå väldigt roligt! Solig

• Jennifer
    TheElfa skrev 2014-02-04 09:07:39 följande:

Tack alla!!!
    Kan inte riktigt tro på det än eller fatta det...Ska göra ett CD oxå...Kan jag göra det under dagen om jag håller mig länge?
    Känns overkligt men självklart oxå väldigt roligt! Solig

Blev frågetecken istället för en glad gubbe haha. Hmm. Tror man ska hålla sig i fyra timmar innan man testar, så det är bara att knipa och sen testa på!
  • ja88

Hej, får man vara med här? Glad Kissade ett tydligt och fint plus på stickan i torsdags, dagen efter beräknad mens. Inte jätteplanerat men mycket välkommet. Blir i så fall tredje barnet, vi har två pojkar på 3 samt 1,5 år, med BF 7/10 enligt när jag hade ÄL.

Än törs jag inte riktigt tro på det dock, har inte direkt överväldigande med symtom. Jag kände mer dagarna runt beräknad mens Obestämd Trots att jag vet vad otrevligt det är längtar jag efter illamåendet, det känns som en bekräftelse på att nåt händer där inne. Det jag känner nu är lite molande och dragande i magen/ryggslutet av och till. Försöker dra mig till minnes hur det var med pojkarna och jag tror inte jag kände så mycket mer precis i början då heller. Minns iaf att jag tog två tester med den lille för att se om strecket blev starkare för jag kände mig inte gravid. Med den äldre hann jag ta fyra tester tror jag innan jag trodde på att jag var gravid ;) Egentligen är det ju inte lönt att analysera, det som blir blir...

• LissanS

Jag är lite orolig då mina förra veckans symptom försvann bara. Känner lite yrsel ibland och molande värk i magen bara. Som flera andra här så önskar jag med att illamåendet skulle komma trots att det är jobbigt. Vill ju så gärna få tecken att pyret mår bra och växer som den ska.   

Någon som frågade mot illamåendet. För mig hjälpte ingefärate o rostad bröd på morgonen, kolsyratvatten under dagen och sen var jag jättenoga med mellis. Jag provade också sådana band man sätter runt armleden men vet inte om det hjälpte. 

Svar på tråden BF Oktober 2014