• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Yarrow

Med sonen började jag inte må illa förren runt vecka 8 men det var inte farligt. Denna gången har jag redan haft min första gravidspya. Så det är verkligen olika från gång till gång. Var på Apoteket idag med, helt galet, hur många plus måste man se innan man ska börja förstå att man är gravid på riktigt? :)

• Tingelling

I dag är jag super trött känns som jag vart vaken ett dygn eller nåt:( Ska bli gött att få sova:) 

• tasirvio

Tack för era uppmuntrande kommentarer! Känner mig något lugnad nu :)
    Har suttit och funderat över hur jag ska berätta nyheten för min familj då de kommer på middag 15.2..
    Vet att det är väldigt tidigt, men min äldre bror och hans familj reser hem till Norge veckan därpå och skulle gärna vilja delge nyheten medan de är här.. har varit in på epsy.com och "googlat" pregnancy announcment gifts, och hittade några kul idéer där, men har inte riktigt bestämt mig än..

Tyckte dock den här idén var kul så tänkte att jag kanske skulle göra en motsvarande själv ;)
    www.etsy.com/listing/176707613/7-week-blueberry-pregnancy-announcement&ga_search_query=pregnancy+announcement+blueberry&ga_order=most_relevant&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=FI&ga_search_type=all

Andra förslag?

• myspysig

Åh va kul jag är fortfarande väldigt så fundersam och lycklig. Jag ska bli mamma... Det är en riktig stor grej, nästa steg i livet, jag är ju redo men jag är samtidigt lite orolig för om jag klarar det. Men det tror jag så overkligt ^^

• Yarrow

Tasirvio: vi har gjort ett lite collage med bilder på vår son, hållandes i ett positivt graviditetstest. :) kommer nog skicka det som vykort till våra föräldrar och sen lägga upp bilden på fejjan. :) när vi väntade sonen skickade vi boken " till mitt barnbarn" till våra föräldrar, det är som en fyll i bok som de ska skriva i om sig själv till sitt barnbarn :) det var en uppskattad present.

• LissanS
    Yarrow skrev 2014-02-04 00:14:57 följande:
    såhär gjorde vi collaget ;)

Haha den var rolig! :D
  • tasirvio

Härligt Yarrow! Har dock tyvärr inget syskon till mitt kommande, så det funkar inte här ;)  Men verkligen snyggt collage, gillar sista minen, haha!!

En annan idé som jag hade var att se om jag skulle lyckas öppna några Kinderegg försiktigt och byta ut leksaken mot en lapp som skulle säga ex. "Grattis du ska bli mormor/morfar/morbror..." Men vet inte om jag lyckas sätta ihop chokladen så att den håller ihop sedan ;) Måste kanske köpa ett först och prova..

Men men, svårt det här ;) Kanske jag sedan ändå återgår till Etsy's idé..

Är det förresten någon annan som känt av yrsel? Jag har nu under ett par dagar känt mig yr från och till...

• Jennifer

Idag kom illamåendet och jag ångrar innerligt att det var det jag hade önskat mig. Jag har ju haft så få symtom så jag har bett om att få lite illamående iallafall. Nu till frågan, tips mot illamående?? Åt det första jag gjorde imorse så det hjälpte tydligen inte.. Men nu känner jag mig gravid iallafall! ;)

Svar på tråden BF Oktober 2014