• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • sandramarlene
    MissLis skrev 2014-05-17 09:34:53 följande:
    Åh, det hade jag förra gången! Det var inte alls roligt. Men de försvann snabbt efter förlossningen, tack och lov!
    Fundrar på att köpa typ en sån där stödband från Cariwell eller liknande för att lätta lite på trycket mot härligheten... 
    Funderar också på det. Det gör så jävla ont haha! :/
  • MissLis
    sandramarlene skrev 2014-05-17 12:14:24 följande:
    Funderar också på det. Det gör så jävla ont haha! :/
    Ska genast beställa ett! Haha!
  • mitthemligajag

Jag har så sjukt ont runt naveln på mornarna!! Kan de bero på detta eller är jag ute och cyklar nu,

Att livmodern trycks upp (sitter vid revbenen på morgonen innan morgon kissning) och då trycker urinblåsan fram livmodern så naveln trycks ut? För den har inte ploppat ut men de gör bara så sjukt ont! Efter någon timme så försvinner de

• MissLis
    mitthemligajag skrev 2014-05-18 07:45:08 följande:

Jag har så sjukt ont runt naveln på mornarna!! Kan de bero på detta eller är jag ute och cyklar nu,

Att livmodern trycks upp (sitter vid revbenen på morgonen innan morgon kissning) och då trycker urinblåsan fram livmodern så naveln trycks ut? För den har inte ploppat ut men de gör bara så sjukt ont! Efter någon timme så försvinner de

Så hade jag ofta när jag väntade sonen! Jätteknepigt! Men det försvann senare under graviditeten.
  • MalinD

Hur mår ni alla? Har ni vart på rul?
     Jag har det idag, jag mår fruktansvärt illa av oro!!!:/

• Jeaneeettes
    MalinD skrev 2014-05-19 05:23:01 följande:

Ja jag är i v21 20+2 var där för några veckor sen var jätte nervös innan men vill nog påstå att varje dag är en oro mer eller mindre för mig. Någon mer som ska göra kejsarsnitt?
  • Tamara
    MalinD skrev 2014-05-19 05:23:01 följande:

Jag är i v.21 (20+1), var på RUL i torsdags. Var jätteorolig innan, kändes bättre efteråt men jag är orolig till och från hela tiden. Mådde jättedåligt förra v, kräktes flera dagar i rad

Nu tycker jag mest att det är jobbigt att jag inte känner några buffar och det är fjärde barnet!! Har dock känt någon enstaka gång förut. Nu håller jag igång rätt mycket, har en busig 18 månaders samt två äldre barn, stort hus och trädgård, så det är ju inte så ofta jag är still och verkligen kan känna. Försöker vid läggdags och när jag vaknar men då har jag aldrig känt något

Lycka till på RUL idag!
  • Aftonstjärna

Jag mår bra faktiskt! Blir lite illamående på kvällen om jag hållit på mycket under dagen, men annars har jag varit glad och inspirerad. Så där som det brukar stå att man ska vara den här perioden av graviditeten Glad Vi fixade ute på gården i det fina vädret hela dagen igår, fick nog ta en hel del pauser, men är ändå glad att jag orkar hålla på igen! Magen har börjat synas ordentligt. Känner fortfarande bara små rörelser när jag sitter eller ligger ner. Inga sparkar, men bebben är ju fortfarande väldigt liten, så man får väl vänta på att det ska bli kraft i sparkarna! v. 17+4 idag.

bf 23 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014