• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • sandramarlene
    MrsGalotti skrev 2014-05-19 20:49:52 följande:
    Skratta eller ej men jag försöker vara försiktig med namnets betydelse efter att ha kallat hunden för Strike och han är verkligen en stridsmaskin som inte backar från att ta för sig.
    Namnet Vilja känns i det fallet lite... riskabelt smile5.gif Men det kan löna sig i framtiden smile5.gif
    Min mor är och säger likadant ;)
  • MissLis

Vad många fina namn alla har som förslag!

Runt omkring mig får alla små pojkar som heter Sigge. Vanligt tjejnamn är nog Lilly.

Pojknamn är sååå svårt! Speciellt när vi valde att vår första dotter skulle heta Inez (klassisk stavning).

• kalleankan

Vida tycker jag om som flicknamn, Albin "Abbe" som pojknamn.. Och Pelle, dock är inte sambon sugen på något av namnen :)

• Irmeline

Supersvårt med namn, hade killnamn klara men tji fick vi, en till tjej blir det. Jag gillar Regina men mannen vägrar. Edith gillar vi båda men har en bekant med det namnet. Sen gillar jag mathilde med kusinen heter Tilde, då det är för likt. Svårt!

• Bellsam

Vad många fina namn ni har! Vi har Siri som namn om det blir en tjej och eventuellt Elton om det blir en kille. Får förhoppningsvis se nästa vecka vad det blir :)

Nu ligger jag i sängen och känner att blodet i kroppen kokar. Har öppet fönster och utan täcke men känner mig fortfarande varm trots att kroppen utanpå känns ganska så sval. Någon mer som har så? Kan inte minnas detta från tidigare graviditeter.

• Mamma201410

Hej, här har jag inte varit på väldigt länge. Finns det någon facebook grupp? Känns enklare att följa upp och ha koll där =) 

• MeEmmA
    kalleankan skrev 2014-05-19 22:11:58 följande:

Vida tycker jag om som flicknamn, Albin "Abbe" som pojknamn.. Och Pelle, dock är inte sambon sugen på något av namnen :)

Abbe gillar jag starkt, men sambon kände en hund som heter så och kunde absolut inte tänka sig det :(

Svårt när man associerar namn till så många olika människor och djur.
  • MissElinn

Hej! Här har ni en till som ska ha i oktober, den 6 oktober närmare bestämt, kommer en liten pojke!
    Bor i skåne och har en flicka född 2011 sen tidigare :)

är det bara jag som är smått orolig över att ha mage när det är sommar och varmt ute? ;)

Svar på tråden BF Oktober 2014