• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • MeEmmA
    MissLis skrev 2014-05-15 14:14:04 följande:

Älskar också Newbie! smile1.gif Ska försöka shoppa något sött därifrån i helgen. Åka iväg med blivande storasystern kanske... Som hellre ville ha en till lillebror smile3.gif

På tal om storasyster så är även hon född i oktober. Jag minns att det var en kall snöfattig vinter. Hade fårskinn och en åkpåse i vagnen. Ska investera i en vit "pås-overall" att ha i babyskyddet.

Förresten, någon som har tips på ett smidigt babyskydd? Har haft akta Graco de andra gångerna, men det tar sån plats och är tungt.

Storasyster till min lilla pojk vill hellre ha en lillasyster, ska bli kul att se hur hon reagerar idag när jag berättar att det inte blir nån syster, storebror däremot kommer att bli lycklig (har varit stora diskussioner här hemma mellan dom). Hon har sett det som att det är en docka hon ska få som går att klä i söta klänningar, så det blir nog bra iaf när hon får vara med och välja kläder till den lilla :)

Vi fick köpa en brio prime med bas till ett väldigt bra pris, har haft maxicosi innan, men den känns smidig och lätt faktisk när jag har jämfört den med andra stolar och har som sagt ett bra pris också.
  • SysterAnna

Vi hade brio primo sist och det var väldigt bra. Lutar åt att det blir det även denna gång. När vi var färdiga med babyskyddet sist sålde jag det till min kompis som i sin tur sålde det vidare till min syster. Eventuellt så kan vi köpa tillbaka det av min syster till hösten om dem har bytt till större stol. Hennes pojk är född nu i mars. Jag ska sy en babywrap att ha i babyskyddet. 

• Tamara

Vi har Akta Graco som vi köpte till yngsta visst är det tungt men bl.a. Brio Primo är så litet så det hade vår pojk växt ur alldeles för tidigt.

• Tamara

RUL gick bra. Verkar vara en envis lugn rackare. Barnmorskan fick kämpa för att få alla mått för att h*n låg så knasigt hela tiden, till slut hämtade hon en kollega som fick hjälpa till. Tur att vi inte ville veta kön, det hade vi inte kunnat få veta iaf.

Fick därför inga bra bilder heller men det spelar ju ingen roll, huvudsaken är att allt såg bra ut

• MeEmmA
    Tamara skrev 2014-05-15 17:31:29 följande:

RUL gick bra. Verkar vara en envis lugn rackare. Barnmorskan fick kämpa för att få alla mått för att h*n låg så knasigt hela tiden, till slut hämtade hon en kollega som fick hjälpa till. Tur att vi inte ville veta kön, det hade vi inte kunnat få veta iaf.

Fick därför inga bra bilder heller men det spelar ju ingen roll, huvudsaken är att allt såg bra ut smile1.gif

Vad bra! Jag hade också RUL idag, var skitnervös innan, men sååå skönt när allt såg så bra ut :)
  • Lillium
    swallin skrev 2014-05-15 19:53:08 följande:
    Dags för mig att lämna denna tråd :'( lycka till alla!!

Nej, vad har hänt? Rynkar på näsan
Svar på tråden BF Oktober 2014