• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • SysterAnna

V. 21 (20+2). Mår rätt bra, har en del Halsbränna och foglossning. Blir värre när jag jobbat mycket och är just nu inne i en period med mycket jobb och bara 1 dag ledigt mellan passen. Men har bara 6 veckor kvar tills semestern vilket känns skönt. Vi var på RUL för 1 vecka sedan och allt såg fint ut. Har en liten  vilding som sprattlade runt så mycket att de fick pausa undersökningen för att de kunde inte få några bra bilder. Känner bebisen väldigt tydligt och har gjort i flera veckor nu, syns till och med på utsidan magen  

• MeEmmA
    MalinD skrev 2014-05-19 05:23:01 följande:

Hur mår ni alla? Har ni vart på rul?
     Jag har det idag, jag mår fruktansvärt illa av oro!!!:/

Lycka till på RUL :) jag tror att det e vanligt att vara nervös och orolig innan, det e trots allt ens lilla barn där inne!

Jag kände bara lite grann nån gång då o då innan beroende på vart han låg nånstans, men efter RUL förra veckan har det börjat röra på sig en hel del varje dag så att man kan känna buffarna på utsidan då o då :) verkar vara en livlig krabat!

Jag mår för det mesta bra nu, men känner fortfarande en enorm trötthet och illamåendet kryper fram vissa dagar speciellt om jag har ätit något med socker eller om jag stöter på äckliga lukter :)
  • MissLis

Trött! Trodde att det skulle börja ge med sig, men det har det inte alla gjort...

Jag var också nervös inför ultraljudet, det måste höra till det normala
  • mitthemligajag

Lycka till! Det kommer säkert gå hur bra som helst! Önskar man kunde få göra rul varje dag hehe!! Sån sjuk känsla ;) är i v 21 nu och äntligen har tröttheten gett sig av! Kissnödig konstant och magen växer mer och mer! Underbart!!! Så avundsjuk på min vännina som åkte in med värkar inatt!! Åhå vad de känns långt kvar nu :p
  • mitthemligajag

Förresten så var vi i Gbg på lite shopping i helgen! Jisses Amalia va dyrt allt blir! Bara våran åkpåse tillhörande vagnen kostade 1500, samt adaptrar 500 så nu är vagnen värd över 14000 med sina tillbehör de känns så himla sjukt!!! Vill ha allt nytt och fräscht med våran första lilla pärla så de får väl kosta, men de känns lite galet alltså...

• MeEmmA

Är det nån av er som har kommit på lite tänkbara namn? Vi har börjat prata o titta lite på pojknamn men insåg hur sjukt svårt detta kommer att bli... Tur att det finns tid kvar :)

• MeEmmA
    mitthemligajag skrev 2014-05-19 13:05:31 följande:

Förresten så var vi i Gbg på lite shopping i helgen! Jisses Amalia va dyrt allt blir! Bara våran åkpåse tillhörande vagnen kostade 1500, samt adaptrar 500 så nu är vagnen värd över 14000 med sina tillbehör de känns så himla sjukt!!! Vill ha allt nytt och fräscht med våran första lilla pärla så de får väl kosta, men de känns lite galet alltså...

Haha galet ja... :) men upp till var och en hur man prioriterar, egentligen är det ju ändå vagn som vagn. Vi har valt att köpa allt nytt till bebisen även om det finns syskon, men vi har valt lite mer budgetalternativ på sakerna så vagn+tillbehör, säng, skötbord och bilbarnstol ned bas går på under 10 000kr :) har precis köpt hus så vi prioriterar inredning och de större barnens aktiviteter, semester osv just nu... Men jag kommer ihåg med första barnet, han blev överöst med saker!
  • MissLis
    mitthemligajag skrev 2014-05-19 13:05:31 följande:

Vilken vagn har ni valt? Vi ska köpa en Brio Go Next. Onödigt dyr! Men är helt förälskad. Sedan är det här sista barnet och vi har ekonomin som tillåter det.
  • Emma90
    MeEmmA skrev 2014-05-19 13:24:55 följande:

Är det nån av er som har kommit på lite tänkbara namn? Vi har börjat prata o titta lite på pojknamn men insåg hur sjukt svårt detta kommer att bli... Tur att det finns tid kvar :)

Vi har våra namn klara. Alla i min sambos familj (och då menar jag verkligen alla) heter något på J så han vill gärna föra det vidare med vårt första barn så vi har namnen Joline om det är en flicka, och om det blir en pojke så är det mellan namnen Jayden och Jasper. Svårt att hitta namn som inte är upptagna i den närmaste kretsen.

Vi vill dessutom att namnen ska funka i Sverige, Danmark och England :)
  • MissLis
    MeEmmA skrev 2014-05-19 13:24:55 följande:

Vi har just nu två favoritnamn: Alice och Ellen.
Svar på tråden BF Oktober 2014