• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • MissLis
    swallin skrev 2014-05-15 19:53:08 följande:

Dags för mig att lämna denna tråd :'( lycka till alla!!

Vad ledsen jag blir! Stor kram!
  • tasirvio
    MissLis skrev 2014-05-16 12:42:19 följande:
    Det lutar mot Maxi-cosi faktiskt smile1.gif Vad blir det för vagn till tvillingarna förresten? Blir så nyfiken smile1.gif
    Eftersom det kniper till lite ekonomiskt nu när vi fick överraskningen att det kommer två så har vi valt att köpa en begagnad. Så vi har köpt en Emmaljunga Twin Cerox 360, som vi sedan köpt till två mjuka babyliftar till. Hittade en vagn som knappt var använd alls, så den är som i nyskick :)
  • MissLis
    tasirvio skrev 2014-05-16 13:20:39 följande:
    Eftersom det kniper till lite ekonomiskt nu när vi fick överraskningen att det kommer två så har vi valt att köpa en begagnad. Så vi har köpt en Emmaljunga Twin Cerox 360, som vi sedan köpt till två mjuka babyliftar till. Hittade en vagn som knappt var använd alls, så den är som i nyskick :)
    Perfekt!! Skönt att ha sånt klart!
  • choklaa

Måste fråga börjar bli lite nojjig. Känner knappt inga buffar eller något, har tyckt mig känna den lille någon enstaka gång. men inget märkvärdigt. Är lite nojjig att något är fel. Var på RUL för en vecka sedan.
    är nu i vecka 18+6, borde jag inte känna sparkarna tydligare? eller rättaresagt känna buffar? ofta och regelbundet?
    Vet att moderkakan låg ut på sidan och lite nedåt.

• Tamara
    choklaa skrev 2014-05-16 15:53:03 följande:

Måste fråga börjar bli lite nojjig. Känner knappt inga buffar eller något, har tyckt mig känna den lille någon enstaka gång. men inget märkvärdigt. Är lite nojjig att något är fel. Var på RUL för en vecka sedan.
    är nu i vecka 18+6, borde jag inte känna sparkarna tydligare? eller rättaresagt känna buffar? ofta och regelbundet?

Jag känner inget heller. Har känt någon enstaka gång hittills. Är i 19+5 och det är min fjärde graviditet så jag vet ju hur det ska kännas. Var på RUL igår och barnmorskorna säger ju bara att den är ju faktist rätt liten än. Vår verkar dessutom vara rätt lugn av sig.

De säger ju att från v.25 bör man känna bebis regelbundet. Det är ju så olika, alla vi är olika, de ligger olika, de är olika. Tycker många verkar känna så himla tidigt men det är väl säkert lika många som inte gör det.
  • kalleankan
    Är också 18+6, eller 18+5, och känner pyttepytte lite.. Om jag känner efter och är stilla känns det ibland långt ner, svagt.. har dock moderkakan i framvägg, men jag vet inte.. det är väl om några veckor man verkligen ska känna "på riktigt".. :)
  • karpas

Jag är i v.18+5 och känner heller inte av rörelser så ofta, små buffar som kan antydas till sparkar. Dock har jag moderkakan i framvägg så jag väntar med spänning att få mer känningar och att barn och man ska få känna den lille.

• MissLis

Jag är i 17+2 och jag kan känna henne sparka när jag ligger i sängen och känner efter. Under dagtid hinner jag inte tänka på små buffar. (Stor skillnad för mig mellan att vänta det första och tredje barnet!)

Tänk, de är ju fortfarande ganska små och kan säkert inte få till några riktiga hårda fullträffar än

• sandramarlene

Vi kommer köpa en brio sing barnvagn med tillhörande bilbarnstol. Ganska schysst! Vi hade en acta graco till sonen men en sån köper jag inte igen, stor, tung och klumpig! Hatade att bära den.

• MrsGalotti
    Ofta och regelbundet först efter v 24/25.
Svar på tråden BF Oktober 2014