• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • JennyL88

Jag kommer köra på åkpåse och vinteroverall som sist. Fast en tunnare overall på hösten. Har aldrig använt täcke i barnvagn, kör på filtar som är enkla att tvätta. börjar bli sugen på att gå igenom bebiskläderna, kommer inte ihåg allt vad vi har. Lite nytt vill man ju alltid köpa ändå Men ska hejda mig ett par månader kanske.

BF 15 oktober
  • fraaajda
    choklaa skrev 2014-05-14 19:19:39 följande:

Sonen som föddes i februari 2013, mitt i snö kaoset, hade vi en varm och gå flisliknande filt runt i liggdelen samt overall.

Men denna gången kommer vi nog lägga in en åkpåse från villevalla och overall på den lille. Dock har jag lite funderingar kring om det verkligen kommer räcka ha den lille bara i en flisoverall den som sonen hade typ mars/april då vi knappt inte var ute mer än två-tre gånger första 3-4 veckorna. och då var de inte lika kalt. Men nu kommer man ha babyskyddet i bland fast på vagnen och undrar om de kommer räcka eller om man ska sattsa på en didriksson i storlek 60?

Vad är eran erfarenhet ni som väntar nr 2 eller 3.

Vi hade en speciell åkpåse till babyskyddet sist, smidigt då den går att öppna upp helt i bilen och det blir inte lika varmt som i en overall.

Superbra för oss som åker mkt bil :)
  • Irmeline
    MrsGalotti skrev 2014-05-13 16:29:04 följande:
    Kan du inte köpa något som kan passa både en pojke och en flicka? Vi som inte frågar om kön skulle aldrig köpa några kläder alls innan förlossningen om vi gick efter kön när vi väljer smile5.gif (om jag nu blir tillräckligt beslutsam och frågar inte, haha)
    Absolut men behöver egentligen ingenting då jag har sen sist, både neutralt och lite tjejigt. Tänkte köpa nåt lite mer killigt om det var en kille bara som omväxling ;) När de inte kunde se kändes det inte lika inspirerande.

Men nåt nytt ska bebis få :) älskar kappahls bebiskollektion newbie!
  • Irmeline
    Tamara skrev 2014-05-13 21:19:47 följande:

Suck. Ska på bröllop i Pingst, det är ju jättetrevligt men det är ju alltid svårt med vad man ska ha på sig och hur svårt är det inte som gravid?

Kommer vara i v.24 då och jag har redan rejäl mage. Vill inte köpa en dyr klänning för en kväll men samtidigt måste jag ju ha en fin klänning.

Kollat runt massor på nätet men usch vad svårt det är och nu är det ju bara 3,5 v kvar.

Någon som har tips?

I samma situation, ska på bröllop i maj med vintage tema, men värre är att jag ska på bröllop i augusti då jag kommer vara jättestor och de har klädkod mörk kostym, dvs måste ha en finklänning i fint tyg, en sommarklänning duger inte. Ska dessutom vara toastmaster så kan inte direkt gömma mig i ett hörn heller.., ;)

Vill inte heller slänga ut pengar på en klänning jag använder en gång...
  • swallin

Imorgon fm ska jag till bm angående mina sammandragningar. Blir tokig på dom snart. På kvällen kommer dom tätt och dom gör ont :( tycker bebisen rört sig mindre än tidigare också då sammandragningarna bara blir värre :( förlåt för ett riktigt gällinlägg.

• Bellsam

Här har jag börjat bli utredd för Hortons. Känns inte så kul men får förhoppningsvis hjälp med huvudvärken nu :/

• Bellsam

Kappahls newbie har jättefina kläder. Så många söta klänningar också att jag nästan hoppas på en tjej den här gången :)

• Tamara

Hittade faktiskt en klänning igår! En vanlig klänning som var i vid/lös modell, köpte en stl större än vanligt och ett smalt bälte att ha under bysten.

Idag har vi RUL. Är orolig att nåt är fel, det hör väl till.. Vi ska inte fråga om kön.

• sandramarlene
    Tamara skrev 2014-05-15 05:59:21 följande:

Hittade faktiskt en klänning igår! En vanlig klänning som var i vid/lös modell, köpte en stl större än vanligt och ett smalt bälte att ha under bysten.

Idag har vi RUL. Är orolig att nåt är fel, det hör väl till.. Vi ska inte fråga om kön.

Lycka till idag på ul :)
  • MissLis

Älskar också Newbie! Ska försöka shoppa något sött därifrån i helgen. Åka iväg med blivande storasystern kanske... Som hellre ville ha en till lillebror

På tal om storasyster så är även hon född i oktober. Jag minns att det var en kall snöfattig vinter. Hade fårskinn och en åkpåse i vagnen. Ska investera i en vit "pås-overall" att ha i babyskyddet.

Förresten, någon som har tips på ett smidigt babyskydd? Har haft akta Graco de andra gångerna, men det tar sån plats och är tungt.

Svar på tråden BF Oktober 2014