• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • mitthemligajag
    MissLis skrev 2014-05-19 13:43:34 följande:
    Vilken vagn har ni valt? Vi ska köpa en Brio Go Next. Onödigt dyr! Men är helt förälskad. Sedan är det här sista barnet och vi har ekonomin som tillåter det.
    Vi köpte en bugabo buffalo all black, ja förmodligen bli de inte likadant för vår nästa :p blir nog mycket att spara de vi köpt nu!
  • MeEmmA

Emma90: vilka fina namn! Jayden ska jag skriva upp på min namnlista, jättefint :)

MissLis: Alice och Ellen är också fina namn :)

Jag och pappan har bara två namn på listan som vi har kommit överens om; Elliott och Loke... Men jag är tveksam till dom namnen...

• Tamara
    MeEmmA skrev 2014-05-19 13:24:55 följande:

Är det nån av er som har kommit på lite tänkbara namn? Vi har börjat prata o titta lite på pojknamn men insåg hur sjukt svårt detta kommer att bli... Tur att det finns tid kvar :)

Vi vet inte vad vi väntar men jag tror att det är en pojk till (har tre pojkar). Det är sjukt svårt med namn... Vi måste verkligen komma på några alternativ snart. Det ska ju passa de andra namnen med, vilket gör det ännu svårare. Har ju liksom förbrukat ganska många namn redan.
  • Emma90
    MeEmmA skrev 2014-05-19 18:01:55 följande:

Emma90: vilka fina namn! Jayden ska jag skriva upp på min namnlista, jättefint :)

MissLis: Alice och Ellen är också fina namn :)

Jag och pappan har bara två namn på listan som vi har kommit överens om; Elliott och Loke... Men jag är tveksam till dom namnen...

Tack, vi älskar det namnet. Just stavningen Jayden brukar flickor ha, men det förekommer även på pojkar. Pojkar brukar ha stavningen Jaden, men då är vi rädda att man alltid får rätta namnet, vilket inte är så kul.
  • SysterAnna

Vi har några förslag på flicknamn; Julia, Ellen, Sophie och Alice. Förr hade vi Alice högst på listan men då det blivit det vanligaste flicknamnet just nu + att kompisen döpte sin dotter född i december till det, så det blir det nog inte. Pojknamn kommer vi verkligen inte överens över. Det var samma när sonen föddes, vi var inte överens men när han föddes så såg vi att det var ju en Jesper  

• Sunflower80

Jeaneeettes

Jag vill ha planerat kejsarsnitt men vet inte om jag får min vilja fram

Har du fått ditt beviljat?

• sandramarlene

Mina favoritnamn hittills är Vilja, Liv och Vanessa men vi är lite oense här hemma ;) hehe

• MrsGalotti
    sandramarlene skrev 2014-05-19 20:46:26 följande:
    Mina favoritnamn hittills är Vilja, Liv och Vanessa men vi är lite oense här hemma ;) hehe
    Skratta eller ej men jag försöker vara försiktig med namnets betydelse efter att ha kallat hunden för Strike och han är verkligen en stridsmaskin som inte backar från att ta för sig.
    Namnet Vilja känns i det fallet lite... riskabelt Men det kan löna sig i framtiden
  • Jeaneeettes
    Sunflower80 skrev 2014-05-19 19:32:36 följande:
    Jeaneeettes

Jag vill ha planerat kejsarsnitt men vet inte om jag får min vilja fram
    Har du fått ditt beviljat?
    Min bm skickade remiss förra veckan så nu börjar processen, skulle dock bli chockad om jag inte fick det med tanke på hur jag mått och jag ser inget annat alternativ.
  • MissLis
    mitthemligajag skrev 2014-05-19 16:18:06 följande:
    Vi köpte en bugabo buffalo all black, ja förmodligen bli de inte likadant för vår nästa :p blir nog mycket att spara de vi köpt nu!
    Smart! Vi trodde att vi bara skulle ha två barn, så vi sålde iväg allt. Det enda vi har kvar är typ en Voksi-åkpåse Inte helt genomtänkt
Svar på tråden BF Oktober 2014