• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Emma90
    MissElinn skrev 2014-05-20 09:02:31 följande:

Hej! Här har ni en till som ska ha i oktober, den 6 oktober närmare bestämt, kommer en liten pojke!
    Bor i skåne och har en flicka född 2011 sen tidigare :)

är det bara jag som är smått orolig över att ha mage när det är sommar och varmt ute? ;)

Välkommen :)

Japp, här är en till. Jag älskar värme och är alltid den sista som klagar men jag har redan börjat klaga här hemma. Visst nu har vi otroliga 27 grader i lägenheten med balkongen öppen. Undrar hur detta kommer sluta.

Kanske fläktar i varje rum, haha.
  • Lillium
    kohler12 skrev 2014-05-20 10:26:43 följande:
    Jag ska få en Pojke :) Ultraljudet igår gick kanon :) 

Grattis!
  • Tamara
    kohler12 skrev 2014-05-20 10:26:43 följande:

Jag ska få en Pojke :) Ultraljudet igår gick kanon :) 

Grattis!
  • Tamara

Hej! Här har ni en till som ska ha i oktober, den 6 oktober närmare bestämt, kommer en liten pojke!

är det bara jag som är smått orolig över att ha mage när det är sommar och varmt ute? ;)

Jag älskar sommar och sol! Är dessutom föräldraledig och allt är så mycket härligare när man kan vara ute hela dagarna. Så för mig som är ledig ser jag inga problem med sommar och varmt. Var gravid samma period sommaren 2012 men då var det ju knappt någon sommar..

Nu bor vi i hus med stor trädgård och det underlättar ju mot tex lägenhet i stan.
  • MeEmmA

Båda mina barn är födda på sommaren, var höggravid i 35-40 graders värme med sonen (han är född utomlands). Men jag höll mig i skuggan när det blev för varmt och det var inga problem :) men jag har ju hört om de som blir väldigt svullna, det e nog jobbigare. Men jag är inte orolig, tänk mer så skönt att kunna gå i sommarklänningar o va barfota istället för att dra på sig en massa kläder och semester dessutom :)
  • MrsGalotti

Jag ser fram emot sommaren i år, kommer ha mycket mindre jobb och mycket lugnare tempo än de senaste åren och jag kommer kunna gömma mig i skuggan om det behövs. Dock måste jag först genomlida de närmaste dagarna när jag måste promenera/powerwalka hela dagarna i stekande solen i nästan 30graders värme... Det är inte roligt när man inte har möjlighet till att ta pauser eller bara sätta sig och vara...

Vill att det redan ska vara nästa vecka! Den här veckan är typ min sista ordinarie arbetsvecka, efter den kommer många lediga dagar och förändringar i dagsschema på jobbet. Och RUL på måndag!

• mitthemligajag
    MissLis skrev 2014-05-20 21:59:08 följande:

Har  ni "outat" er graviditet i sociala medier? 

Nä, inte för offentligheten alls typ :9 sagt de till dom som frågat och våra närmsta i början men vi har inte vrålar ut det och vi tänker inte gör det heller :p känns inte naturligt för oss hehe
  • mitthemligajag

Jag har börjat läcka från ena bröstet sen ca 1 vecka tillbaka, märkt de på nattlinnet och nu på lakanet när jag kände att de rann och tidigare fläck i bhar... vad gör man när man sover? Ska man ha någon slags topp med inlägg i?

Svar på tråden BF Oktober 2014