• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • marmik
    Irmeline skrev 2014-10-08 23:25:35 följande:

Värkarna som kom i förmiddags var visst latensen. Vid femtiden tog det fart, vid sex gjorde det rätt ont och jag förstod att det nog skulle bli detta dygn. Vid sex ringde mannen barnvakten (har 2h hit) mot min vilja och även förlossningen som sa att vi fick komma när vi ville. Vid sju la mannen dottern och ringde en granne, vid halv åtta åkte vi in, åtta är hon född, hann med cirka fem värkar på förlossningsrummet. Var helt chockad när de sa att jag var fullt öppen när vi kom in, sa precis i bilen att jag vägrade åka hem igen iaf! Sprack inget, kan gå stå sitta och gå på toa. Fick en perfekt liten tjej på 49cm och 3,5 kilo. :D

Grattis! Tur att ni åkte! Hade väl varit sådär lagom käckt om fl blivit hemma på köksgolvet ;)
  • Aftonstjärna
    Baktakt skrev 2014-10-09 10:30:13 följande:

Men jösses, Mymmlan! Du kallade väl tillbaka honom?!

Här är det räserbajs på BF-15. Det har ju inte hänt sedan jag var magsjuk i v. 19 och kan ju vara en hint om att något är på gång. Det är det ju i vilket fall, när man är så långt gången, men varje dag kan ju vara den rätta

Har också 15 dagar kvar till bf idag! Har haft mensvärk som kommit och gått sen igår och värkar då och då som gör magen orolig. Ska och kolla in bb ikväll, skulle ju vara praktiskt om man fick stanna kvar, men det är nog att hoppas för mycket! Spännande tider!
    bf 23 oktober
  • mitthemligajag
    Baktakt skrev 2014-10-09 10:30:13 följande:

Men jösses, Mymmlan! Du kallade väl tillbaka honom?!

Här är det räserbajs på BF-15. Det har ju inte hänt sedan jag var magsjuk i v. 19 och kan ju vara en hint om att något är på gång. Det är det ju i vilket fall, när man är så långt gången, men varje dag kan ju vara den rätta smile5.gif

Här med! All night long, värsta magknipen och diarrén... Rensning ;)
  • mitthemligajag
    Mymmlan skrev 2014-10-09 09:06:56 följande:

Alltså allvarligt talat! Talade om för min partner att jag haft värkar ca var 8min sedan halv fem som blivit tätare men oregelbundna sedan jag gick upp. Vet inte hur fort det kommer gå så jag sa att det var ok att han jobbade idag (inte långt till jobbet) och då tar han jackan och går och förutsätter att jag då också ska sköta hela morgon rulliansen med att få i en trotsig treårig frukost, på med kläder och gå ut i regnet för att lämna barnet på förskolan... Med värkar!? Hur tänkte han!? Sorry, måste bara få avreagera lite!

Hoppas detta håller i sig nu så det blir bebis. Wiiiii!

Men vad tusan!! Alltså ibland fattar man fasen inte hur dom tänker...
  • Baktakt

Fan. Jag åt ju en påse lakrits igår. Det är lösande

Ja, ja. Efter fem månaders förstoppning får man väl vara glad ändå

• Irmeline
    JennyL88 skrev 2014-10-09 07:11:39 följande:
    Grattis till flickan!! Vilken galet snabb förlossning. Kom ditt första barn fort också?
    BF 15 oktober
    Första gången var det igångsättning på 30timmar plus, så det var en helt annan grej.. Visste inte hur riktiga värkar skulle kännas så det var väl inte förrän de gjorde ganska rejält ont som jag fattade att det var på g på riktigt och inte bara förvärkar. 2h efter det föddes hon. Trodde jag skulle vara öppen några cm men var fullt. Vattnet gick aldrig så det var nog det som gjorde det, att jag inte fattade hur långt det gått.
  • Ja82

Åh Irmeline du ger mig hopp! Med första gick jag 14 dagar över, blev igångsatt och det tog sen lite över ett dygn att få ut honom.

14 dagar kvar nu, sista arbetsdagen imorgon - äntligen!
    Jag hoppas på 2 veckors vila sen men på BF får hon gärna komma!

Har verkligen inte en enda krämpa alls, sover gott och mår fysiskt. Känner med er andra som har det tungt!
    Snart är vi i mål.

• karpas

Äntligen är han här. En lång start sträcka hade han, men var snabb när det väl gällde. Tur vi stannade nära förlossningen. Kom in 00.30. 5cm öppen. Fullt i förlossningssalarna + att det var storstädning. Jag hamnade i ultraljudsundersökningsrum rummet och kämpade ett par timmar med andning och massage av mannen. Dvs ingen lustgas heller. Öppen 10cm och Hål på hinnor 02.45 och han är född 02.51. Navelsträngen 2varv runt halsen, men den var 1m lång så han mådde bra. Nu vila upp och om ett par dagar bli hämtade av storasystrarna.

• Marri

Åh irmeline, grattis! Vad skönt att allt gått bra och att ni mår så bra, välkommen till världen och Uppsala lilla prinsessa. Ta hand om er! :)

• Aftonstjärna
    karpas skrev 2014-10-09 15:16:30 följande:

Äntligen är han här. En lång start sträcka hade han, men var snabb när det väl gällde. Tur vi stannade nära förlossningen. Kom in 00.30. 5cm öppen. Fullt i förlossningssalarna + att det var storstädning. Jag hamnade i ultraljudsundersökningsrum rummet och kämpade ett par timmar med andning och massage av mannen. Dvs ingen lustgas heller. Öppen 10cm och Hål på hinnor 02.45 och han är född 02.51. Navelsträngen 2varv runt halsen, men den var 1m lång så han mådde bra. Nu vila upp och om ett par dagar bli hämtade av storasystrarna.

Stort grattis till lillkillen! Tråkigt att det var trångt på bb, men låter som du fixade det bra! 
    bf 23 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014