• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • MeEmmA

Haha, helt otroligt, bf idag och otroligt nog har jag känt mindre sammandragningar och haft mindre ont än andra dagar. Känns helt plötsligt som väldigt långt bort att föda, han stannar nog ett tag till. Tur att jag inte bara går hemma o väntar, trots att han är beräknad tills idag så har jag inte planerat att vara fl förrän den 17/10... Får se hur det går :)

• Ja82

Grattis Karpas!!
    Usch det är något jag tänker på ofta - navelsträngen runt halsen. Fy vad otäckt.
    Jättegrattis till er son!

• DinaMii

Grattis till alla bebisar! :) bara början av månaden än och det är ju faktiskt riktigt många som redan tittat ut..

19 dagar kvar idag, och nu har jag gjort sista dagen på jobbet. Konstigt att gå hem, men nu får det räcka..

• Baktakt
    Ja82 skrev 2014-10-09 15:59:05 följande:

Grattis Karpas!!
    Usch det är något jag tänker på ofta - navelsträngen runt halsen. Fy vad otäckt.
    Jättegrattis till er son!

Det behöver inte vara farligt. Ofta kan barnmorskan kränga ner den över kroppen på vägen ut, men det hör man inte om. Gissningsvis för att man oftare pratar av sig om vad som gått fel, än vad som gått rätt, eller för att man inte fått veta.

Lite som att jag inte fick veta att dottern bajsat i vattnet när hon föddes. BM sa bara "barnet måste ut NU" och jag tänkte att hon menade att jag fick skärpa mig, ta i och sluta gnöla. Blev rätt förvånad när jag läste journalen och insåg att min förlossning - som jag själv tyckte var fantastisk - varit allt annat än idealisk. Men de ville väl inte stressa upp mig när jag redan hade det jobbigt, utan få mig att fokusera.
  • Bellsam

Grattis till tillskotten!!

Min yngsta son hade navelsträngen runt halsen men där var det mer kalabalik. Hjärtljuden skönk drastiskt flera gånger och jag hade ett team som stod med i rummet under hela förlossningen som bara väntade på att springa iväg med mig för ett kejsarsnitt. Som tur var gick det hela bra till slut. Men det var lite nervöst där ett tag.

• Mymmlan

15.53 kom lilla Hilma 4200g och 52 cm lång. Vi hann vara inne på förlossningen knappt 50 min så hon hade bråttom när hon väl bestämde sig för att komma.

• Aftonstjärna
    Mymmlan skrev 2014-10-09 20:22:52 följande:

15.53 kom lilla Hilma 4200g och 52 cm lång. Vi hann vara inne på förlossningen knappt 50 min så hon hade bråttom när hon väl bestämde sig för att komma.

Grattis! Vilket fint namn! Vad snabba bebisar vi har här i gruppen!
    bf 23 oktober
  • JennyL88

Grattis till bebisarna!! Önskar mig också en snabb förlossning. Men de kommer jag troligtvis inte få uppleva, då dottern tog 24h.

BF 15 oktober
  • Lillium
    JennyL88 skrev 2014-10-09 21:37:53 följande:

Grattis till bebisarna!! Önskar mig också en snabb förlossning. Men de kommer jag troligtvis inte få uppleva, då dottern tog 24h. Krystningen tog 1,5 timme och ni endast 20 minuter. Hoppas att du får en snabb förlossning :)

Säg inte det. Med min son tog det 36 timmar från första värken och med lilltjejen tog det 6 timmar från första värken.
  • JennyL88
    Lillium skrev 2014-10-09 23:02:09 följande:

Säg inte det. Med min son tog det 36 timmar från första värken och med lilltjejen tog det 6 timmar från första värken.

Ja då kanske man kan ha lite hopp om det. Hur många år är det mellan dina barn?
    BF 15 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014