• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Mymmlan

Jag håller seriöst på att bli galen!!! Nu orkar jag snart inte mer. Börjar tvivla på att det kommer nån bebis nånsin en hel natt igen med typ ingen sömn och sammandragningar som aldrig blir värkar så lugnar det ned sig fram på morgonen. Var så besviken i morse att jag bara ville gråta!

• Baktakt

När har du BF? Jag tog en alvedon innan sängdags igår och slapp faktiskt det jäkligaste. Bara hanterbara sd, inga förvärkar med tryck, så det blev "enbart" fyra uppvak, vilket är en drömnatt för mig. Men visst blir man helt slut, ledsen och galen av väntan och sömnbristen. För att inte tala om oron för hur man ska orka SEN!

Nu har jag ju fått ett datum för igångsättning, så jag har ett slutdatum (23/10) som lugnar lite. Istället har jag ångest för om barnet kan hålla sig i magen tills 13/10 då barnvakten kommer hem från semestern. Det är som att ha ena foten i bastun och andra i frysen: i snitt bra, men jävligt i verkligheten.

• marmik

Verkar som att många av oss haft en jobbig natt... från halv tre till kl sex i morse hade jag en massa förvärkar/sd  som höll mig vaken, de kändes lite annorlunda än innan, mer tryck neråt och mer känningar i ryggen så jag trodde att nånting var på gång men nä det gav sig igen... Men men hoppas att det är tecken på att det börjar hända något.

• Irmeline

Precis fått mina första "värkar", dvs mina SD gör ont för första gången. Om det är förvärkar, pinvärkar eller början på latensen återstår att se... Men förhoppningsvis betyder det att det sätter igång innan igångsättningen om 8 dagar.... :)

• Lillium

Usch lider med er som har det så jobbigt. Hade själv massor av värk innan och bara några enstaka sammandragningar som inte gjorde ont på natten. Sen gick det ganska fort. Var på BB vid 11 och hade fortfarande oregelbundna sammandragningar men de kom oftare och sen gick det undan. Vattnet gick vid 13.30 och sen var hon ute vid 16 så det kan gå fort! Hoppas att ni får era små snart!

• banan123

Nä om man skulle ta och packa bb väskan och sätta ihop vagnen? trots allt bf imorgon men känner dock ingenting alls. Tycker så synd om er som inte får sova om nätterna. själv sover jag 10-11 timmar i sträck. Dock kisspauser som kommit för en vecka sedan men somnar lika snabbt igen. Hade blivit helt galen om jag inte fick sova!

• Mymmlan

Hade bf i fredags. Skulle varit på gravidyoga igår, älskar att va där, men orkade bara inte alla "oj, fortfarande ingen bebis!?" Så jag gick inte...

Hur mycket planerar era partners förresten? Tänker de framåt något? Jag frågade min igår om han pratat med sin mamma för idag är sista dagen vi har barnvakt på standby, imorgon åker hon utomlands. Han hade inte ens reflekterat över det. Nämnde också att han kanske ska kolla vilka taxibolag vi kan ringa en vardagnatt (bor i en mindre stad) för det kanske blir stressigt mitt i natten om det skulle gå fort... Inget han tänkt på. Är jag gnällig som tycker att han kan ta något eget initiativ!? Är kanske mest sur och kinkig över att gå på övertid

• Irmeline
    Mymmlan skrev 2014-10-08 12:49:50 följande:

Hade bf i fredags. Skulle varit på gravidyoga igår, älskar att va där, men orkade bara inte alla "oj, fortfarande ingen bebis!?" Så jag gick inte...

Hur mycket planerar era partners förresten? Tänker de framåt något? Jag frågade min igår om han pratat med sin mamma för idag är sista dagen vi har barnvakt på standby, imorgon åker hon utomlands. Han hade inte ens reflekterat över det. Nämnde också att han kanske ska kolla vilka taxibolag vi kan ringa en vardagnatt (bor i en mindre stad) för det kanske blir stressigt mitt i natten om det skulle gå fort... Inget han tänkt på. Är jag gnällig som tycker att han kan ta något eget initiativ!? Är kanske mest sur och kinkig över att gå på övertid smile4.gif

Kom på igår att vi glömt kolla numret till FL. Sist hade jag det inlagt i telefonen. Inte packat klart BB-väskan, borde kanske ta tag i det... Just ja, glömt fl brevet också...

Om det är ert andra så kanske han helt enkelt är lite mer avslappnad denna gång och därför inte tänker så mycket. Själv är jag likadan fast det är jag som är gravid, har nog inte fattat att det kommer en bebis snart...
  • Aftonstjärna
    Irmeline skrev 2014-10-08 14:10:43 följande:
    Kom på igår att vi glömt kolla numret till FL. Sist hade jag det inlagt i telefonen. Inte packat klart BB-väskan, borde kanske ta tag i det... Just ja, glömt fl brevet också...

Om det är ert andra så kanske han helt enkelt är lite mer avslappnad denna gång och därför inte tänker så mycket. Själv är jag likadan fast det är jag som är gravid, har nog inte fattat att det kommer en bebis snart...
    Har haft en del "mensvärk" idag och inser att det börjar vara dags att packa väskan. Inte heller jag har bb:s nummer i telefonen. Tänker ta ledigt imorgon och fokusera på babyn/magen och mej själv, har jobbat, jobbat, jobbat de senaste veckorna och inte riktigt hunnit stanna upp känner jag. Samtidigt har det varit skönt att ha att göra. 
    bf 23 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014