• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • DinaMii
    Mymmlan skrev 2014-10-11 16:38:08 följande:

I Karlstad sparkas man ut efter 6h. På tok för få platser för upptagningsområdet sedan de la ned i norra Värmland. Man kan ta in på patienthotellet efter det men det är riktigt dåligt tycker jag. Vi sov där över natten nu för vi skulle bli utskrivna kl 22 men så drog det över med provsvar på blodgruppering och vi kom inte ut förrän 00.30 typ. Men det kostar ju och förutsätts att man ska dit. Det var väl inga pengar för oss men det finns faktiskt familjer med tight ekonomi och för dem kan några hundralappar göra stor skillnad...

Hemskt med platsbristen :( men borde det inte vara samma avgift om man är på bb som patienthotell? Sålänge det är avdelningen som läger in dej och inte du själv? Så har vi här.. 80kr/dygn. Sen kan man kolla ersättning via sin personförsäkring oxå, fick ersättning med 350kr/inneliggande dygn från mitt försäkringsbolag med första barnet, då går man ju plus på att läggas in för förlossning ;)
  • MeEmmA

Mitthemligajag: vad spännande, hoppas att det går superbra eller att det har gått bra och du har ditt lilla knytte i famnen nu :)

• JennyL88

Oh vad spännande. Det bara trillar ut bebisar snart hehe Själv har jag bara onda sammandragningar. Inga riktiga värkar. Lycka till ni med värkarbete.

BF 15 oktober
  • marmik

Börjar känna mig gnällig och är ändå bara på BF -4... Rynkar på näsan 
    Ingenting händer, har snarast färre och mindre smärtsamma sd än tidigare, har bara tryck neråt då och då och är hemskt trött... Hur jag än tjatar på bebisen att komma ut lyder den inte mamma alls Flört

• Aftonstjärna

Är det andra som  börjat må illa så här mot slutet? Det är inget jmf med illamåendet i början av grav, men mår sådär småilla nästan hela tiden. Magen är också orolig, speciellt vid onda sammandragningar. Hade några fina igår kväll, men de gick om när jag gick och lade mej. Kul att någonting händer i kroppen! BF¨-12 idag.  

bf 23 oktober
  • MeEmmA
    Aftonstjärna skrev 2014-10-12 09:22:56 följande:

Är det andra som  börjat må illa så här mot slutet? Det är inget jmf med illamåendet i början av grav, men mår sådär småilla nästan hela tiden. Magen är också orolig, speciellt vid onda sammandragningar. Hade några fina igår kväll, men de gick om när jag gick och lade mej. Kul att någonting händer i kroppen! BF¨-12 idag.  

bf 23 oktober
    Samma här, men har fått för mig att det beror på hur trångt det har blivit i magen. Känns som att allt lägger sig väldigt högt upp, flytande grejer kräks jag upp jättelätt.

Är på bf+3, vill att det tar slut!

Vissa stunder känns det helt ok att vänta, men andra stunder orkar jag inte mer. Men Max 12 dagar kvar till igångsättning iaf!
  • banan123
    MeEmmA skrev 2014-10-12 11:13:42 följande:

Samma här, men har fått för mig att det beror på hur trångt det har blivit i magen. Känns som att allt lägger sig väldigt högt upp, flytande grejer kräks jag upp jättelätt.

Är på bf+3, vill att det tar slut!

Vissa stunder känns det helt ok att vänta, men andra stunder orkar jag inte mer. Men Max 12 dagar kvar till igångsättning iaf!

Har du redan fått igångsättningsdatum? (är ju oxå på bf+3) Får mitt på tisdag men tror jag får vänta mer än 2 v.. :(
  • MeEmmA
    banan123 skrev 2014-10-12 12:13:14 följande:
    Har du redan fått igångsättningsdatum? (är ju oxå på bf+3) Får mitt på tisdag men tror jag får vänta mer än 2 v.. :(
    Ja, ska få hinnsvepning på fredag och exakt 15dagar efter bf får man åka till förlossningen för igångsättning :) skönt att veta
  • JennyL88
    MeEmmA skrev 2014-10-12 12:42:40 följande:

Ja, ska få hinnsvepning på fredag och exakt 15dagar efter bf får man åka till förlossningen för igångsättning :) skönt att veta

Här gäller också 15dagar över beräknat, sen blir det igångsättning. Har inplanerad hinnsvepning på bf, onsdag. Men hoppas på bebis nu!!!
    BF 15 oktober
  • MeEmmA
    JennyL88 skrev 2014-10-12 13:44:49 följande:
    Här gäller också 15dagar över beräknat, sen blir det igångsättning. Har inplanerad hinnsvepning på bf, onsdag. Men hoppas på bebis nu!!!
    BF 15 oktober
    Det verkar vara olika överallt, min bm var noga med att det ska ha gått minst en vecka från bf innan hon gör hinnsvepning.

Men jag hoppas att bebis kommer nu i veckan och att man slipper gå dit mer :)
Svar på tråden BF Oktober 2014