• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Olivine

Gnh...
    Värkarna som jag fick helt plötsligt i helgen visade sig ha triggats av att min bebis gjort en kullerbytta i magen. Nu, en dag före BF, ligger han plötsligt totalt på tvären i magen. Så imorrn blir det vändningsförsök. Hoppas innerligt att jag blir igångsatt imorgon om de lyckas vända honom rätt, för om vi får åka hem och vänta på naturlig start kan han ju säkert hinna vända sig fel igen. Vill verkligen undvika KS och i synnerhet akutsnitt.

Vilken tur att det inte blev vattenavgång... Slemproppen har ju gått för länge sedan och några av värkarna var verkligen hemska.
    Antar att stackarna som råkade ut för det här förr i tiden dog. Är så tacksam över att finnas till idag.

Hoppas att det går bra för er tjejer! Heja! Nu är vi snart i mål!

• mitthemligajag
    Olivine skrev 2014-10-08 21:39:34 följande:

Gnh...
    Värkarna som jag fick helt plötsligt i helgen visade sig ha triggats av att min bebis gjort en kullerbytta i magen. Nu, en dag före BF, ligger han plötsligt totalt på tvären i magen. Så imorrn blir det vändningsförsök. Hoppas innerligt att jag blir igångsatt imorgon om de lyckas vända honom rätt, för om vi får åka hem och vänta på naturlig start kan han ju säkert hinna vända sig fel igen. Vill verkligen undvika KS och i synnerhet akutsnitt.

Vilken tur att det inte blev vattenavgång... Slemproppen har ju gått för länge sedan och några av värkarna var verkligen hemska.
    Antar att stackarna som råkade ut för det här förr i tiden dog. Är så tacksam över att finnas till idag.

Hoppas att det går bra för er tjejer! Heja! Nu är vi snart i mål! smile1.gif

Oj va drygt, var bebis helt fixerad innan den vände sig sådär?? :p
  • mitthemligajag
    mitthemligajag skrev 2014-10-08 22:46:47 följande:

Fulaste gravid naveln i världshistorien ;) blev en gris phpzbJjUA42507.jpg

Oj fel tråd! Och upp och ner ;)
  • Irmeline

Värkarna som kom i förmiddags var visst latensen. Vid femtiden tog det fart, vid sex gjorde det rätt ont och jag förstod att det nog skulle bli detta dygn. Vid sex ringde mannen barnvakten (har 2h hit) mot min vilja och även förlossningen som sa att vi fick komma när vi ville. Vid sju la mannen dottern och ringde en granne, vid halv åtta åkte vi in, åtta är hon född, hann med cirka fem värkar på förlossningsrummet. Var helt chockad när de sa att jag var fullt öppen när vi kom in, sa precis i bilen att jag vägrade åka hem igen iaf! Sprack inget, kan gå stå sitta och gå på toa. Fick en perfekt liten tjej på 49cm och 3,5 kilo. :D

• mitthemligajag
    Irmeline skrev 2014-10-08 23:25:35 följande:

Värkarna som kom i förmiddags var visst latensen. Vid femtiden tog det fart, vid sex gjorde det rätt ont och jag förstod att det nog skulle bli detta dygn. Vid sex ringde mannen barnvakten (har 2h hit) mot min vilja och även förlossningen som sa att vi fick komma när vi ville. Vid sju la mannen dottern och ringde en granne, vid halv åtta åkte vi in, åtta är hon född, hann med cirka fem värkar på förlossningsrummet. Var helt chockad när de sa att jag var fullt öppen när vi kom in, sa precis i bilen att jag vägrade åka hem igen iaf! Sprack inget, kan gå stå sitta och gå på toa. Fick en perfekt liten tjej på 49cm och 3,5 kilo. :D

Grattis!! Härligt jobbat:D
  • Olivine
    mitthemligajag skrev 2014-10-08 22:45:59 följande:
    Oj va drygt, var bebis helt fixerad innan den vände sig sådär?? :p
    Nej, den lille bråkstaken var rörlig in i det sista och tyckte tydligen att det var en bra idé att lägga sig jätteknasigt dagarna innan BF. De senaste veckorna har han iaf legat med huvudet ner och det var ju inget problem...

Åh! Grattis! Vad härligt! Det låter ju som en drömförlossning!

• Majspinglan
    mitthemligajag skrev 2014-10-08 22:46:47 följande:

Fulaste gravid naveln i världshistorien ;) blev en gris

Haha, vi gjorde ett gigantiskt bröst av magen med naveln som gigantiskt bröstvårta!! Skickade det till brorsan som vart väldigt konfunderad innan hans tjej sa att det såg alldeles för stort ut i jämförelse med mannens hand som klämde på det.. Haha.. Kan tyvärr inte lägga till bild för jag använder bara mobilen. Men vart bara tvungen att skriva det.. Hehe
  • MissLis

Vilken dröm! Stort grattis till dottern!
    Bf 21 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014