• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Aftonstjärna
    Baktakt skrev 2014-10-10 16:05:30 följande:
    Det är förlossningen man får lämna efter 3/6h. Var man hamnar sen beror på hur det gått och vad man själv önskar.
    Ok, tankefel här :) Fast på det lilla sjukhus jag kommer föda denna gång ligger faktiskt förlossning och (familje-)rum där man vistas efteråt i samma korridor. Så var det naturligtvis inte på storstadssjukhuset där mina stora barn föddes. Tror vi låg kvar ca 4 timmar i förlossningssalen.  
    bf 23 oktober
  • mitthemligajag

Skönt att veta att man inte blir utskickad på en gång!

Ikväll har man försökt bowla ut ungen... Kanske kanske ;)

• manda123

Bf+2 idag....detta är galet segt, nu vill jag gosa med bebis :)

Någon mer som är på övertid? Ni som har barn sedan tidigare, gick ni länge över tiden?

• testosteran

Grattis till alla superlyckade förlossningar! Hoppas hela oktober är en bra månad att föda barn :)

7 dagar kvar här nu och har nog aldrig längtat så mycket...kan inte minnas att jag varit så här less förut! Aja snart är det november och då är vi alla i mål! :D

Lycka till ni nästa som står på tur! :)

• DinaMii
    manda123 skrev 2014-10-10 20:43:07 följande:

Någon mer som är på övertid? Ni som har barn sedan tidigare, gick ni länge över tiden?

Vaknade mer värkar på bf+5. Hade inte haft en enda känning innan. Knappt sammandragningar eller förvärkar. Propp och vatten gick 5 timmar senare på förlossningen.

Den här gången blir det snitt, så skönt att veta att jag inte går över tiden :)
  • choklaa

Jag gick över 17 dagar med sonen. Men tog det väldigt bra. Kändes inte drygt eller så. Men däremot nu med nr två håller jag på klättrar på vägarna. Har fått svepning i dag utan någon som helst effekt. Inte en enda sammandragning gav den.

Och fb 14/10

• Irmeline
    mitthemligajag skrev 2014-10-10 09:07:39 följande:

Hur är det på era bb, vill dom bli av med en fort som tusan eller får man stanna kvar? Hamnar man på patienthotellet då? Här har jag hört ngn 6 timmars regel om mamma och bebis är friska, känns så snabbt på... Om allt fungerar dvs man är frisk och amningen fungerar efter 6 timmar, vill dom att man åker hem då?

I Uppsala så skickar de hem från bb efter sex timmar om allt gått bra (gör läkarundersökning efter 6 h så efter den) iaf om man är omföderska. Om man inte föder för sent på dygnet dvs. Vi födde kl 20 och då ingen läkare gör kontroll kl 02 fick vi stanna till morgonen efter. Kl 07 kom de in och sa att de behövde rummet och läkaren kom och gjorde kontroll, så från det vi kom in till förlossningen tills vi lämnade BB var det totalt 12h. De kommer hem till en efter 3 dygn och gör pku bl.a.
  • mitthemligajag
    manda123 skrev 2014-10-10 20:43:07 följande:

Är också på +2, snart +3 då, så seegt
  • jamieblue

Grattis till alla bebisar som kommit! Vad kul!

Själv får jag lite blandade känslor, både vill och inte vill att hen ska komma ut? Är första gången för mig och kan inte påstå att jag ser fram emot förlossningen. Sex dagar till BF nu.

Svar på tråden BF Oktober 2014